بورس به تعادل نسبی رسید

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه وضعیت بورس را رو به تعادل نسبی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت نسبت به گذشته متعادل تر است.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 27 May 2021

بهه گزارش بورس تابناک، فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه درمورد وضعیت فعلی بورس گفت: همانطور که متغیرهای اقتصادی مانند نرخ بهره و نرخ ارز تأثیر خاصی در سال ۹۹ بر شکل گیری معاملات بورس داشتند امسال هم نقش اصلی را ایفا می کنند.

وی وضعیت بورس را رو به تعادل نسبی ارزیابی کرد و افزود: هرچند که وضعیت ناخوشایند بورس به ضرر و زیان آحاد مردم تمام شد اما در حال حاضر وضعیت نسبت به گذشته متعادل تر است.

آقابزرگی با بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه ارتباط خاصی با دولت و دولتها ندارد گفت: برنامه های اقتصادی و برنامه های سازمان بورس در بازار سرمایه به تناسب شرایط بوده و البته معمولاً با توسعه ابزارهای مالی همراه نبوده که این یک ضعف است.

کارشناس ارشد بازار سرمایه بر لزوم برنامه ریزی داخلی برای بازار سرمایه تأکید کرد و گفت: افراد باید در یک چارچوب خاص و نظر مشورتی و البته بلندمدت کار کنند تا حتی الامکان از زیان های احتمالی به دور باشند.

در ادامه، گرجی نیز شرکت های سبدگردانی را یکی از روشهای خیلی مناسب برای ورود عامه مردم به بازار سرمایه معرفی کرد و گفت: توقع ما از ارکان حاکمیت در زمانی که مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت می کردند این بود که به موازات این دعوت، توصیه های کارشناسی هم به مردم ارائه کنند.

عضو هیئت مدیره یکی از شرکت سبدگردان بورسی افزود: متأسفانه به دلیل نبود این توصیه ها، مردم مستقیماً وارد بازار سرمایه شدند درصورتیکه اگر از مشاوره شرکت های سبدگردان استفاده می کردند حداقل با نکات ورود اولیه به این بازار آشنا می شدند و عملکرد دارایی آن ها نیز توسط افراد خبره مدیریت می شد.

گرجی، اظهارکرد: صندوق های سرمایه گذاری حدأقل این امتیاز را به سرمایه گذاران خود می دهند که سهام آن ها در همین بازار رکودی و نزولی نقدشونده تر و قابل تحمل تر باشد.

وی با بیان اینکه این شرکتها و صندوق ها، دید بلندمدت تری به سهامداران می دهد گفت: ما به سهامدارانی که از ترس و وحشت در صف های فروش قرار گرفته اند این موضوع را منتقل می کنیم که این بازار هیچ وقت به فعالان بلندمدت خود آسیب نزده است.

گرجی با اشاره به رشد قابل توجه شاخص های بورس در سال ۹۲ گفت: افرادی که در سال ۹۲ وارد این بازار شدند سود بسیار خوبی بردند و امروز هم باید رفتارمان را بر اساس همین مدل ادامه دهیم چراکه بازار سرمایه یک بازار بلندمدت است.

 

منبع: بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر