بازدید 2128

دزدان اطراف خودپرداز بانک‌ها پرسه می‌زنند

کد خبر: ۱۰۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۴ 21 June 2010
سرهنگ علي غياثوند؛ رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ نوشت:

سرقت از طريق كارت‌هاي بانكي و دستگاه‌هاي خودپرداز بانك، شيوه جديدي است كه مورد توجه سارقان قرار گرفته و آمارهاي مربوط به اين نوع سرقت‌ها نيز در حال افزايش است. متأسفانه عمده‌ترين دليل وقوع چنين جرايمي هم اعتماد نابجا و سهل‌انگاري مشتريان بانك‌ها به افراد ناشناس است.

در چنين شرايطي برخي تبهكاران و سارقان فرصت طلب با شيوه‌هاي مختلف در اطراف دستگاه‌هاي خودپرداز پرسه مي‌زنند و با شناسايي مشتريان مسن، كم‌سواد يا ناآگاه كه به درستي شيوه استفاده از كارت و دستگاه را نمي‌دانند، به هدف شوم‌شان مي‌رسند.
اين افراد اغلب به بهانه كمك به ديگران براي دريافت پول يا استفاده از كارت افراد براي انتقال وجه به رمز كارت ديگران دست پيدا كرده و به راحتي نقشه سرقت را عملي مي‌كنند. اما توصيه پليس به شهروندان اين است كه براي جلوگيري از هرگونه سرقت و سوءاستفاده سارقان و كلاهبرداران، مراقب كارت‌هاي بانكي خود باشند.چنانچه به نحوه كاركرد دستگاه آشنايي ندارند، با يكي از افراد مورد اعتماد و بستگان به خودپردازها مراجعه كنند.افراد هيچ گاه كارت بانكي و رمز آن را در اختيار ديگران قرار ندهند.

توجه داشته باشيد رسيد دستگاه را دريافت و نزد خود نگه داريد و چنانچه مجبور شديد كارت خود را براي انجام عمليات بانكي در اختيار فرد ديگري قرار دهيد، بلافاصله حساب بانكي خود را بررسي كنيد و در صورتي كه موجودي حساب تغيير كرده بود، پليس و يا مسئولان بانك را در جريان قرار دهيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار