بازدید 53147
مرور روزنامه‌های چهارشنبه پنجم خردادماه

واکنش حسین شریعتمداری به احراز صلاحیت‌ها/۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان/فهرست ۷ نفره و چند نکته!

نتیجه بررسی صلاحیت‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری، ۷ نامزد در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، عذرخواهی و توضیحات وزیر نیرو بابت قطع برق، واکنش تند عضو شورای نگهبان به عملکرد شورای نگهبان، ضرورت ارائه سیاست خارجی جایگزین، هشدار در مورد پیک پنجم کرونا، در نشست جامعه روحانیت مبارز با رئیسی چه گذشت؟ ۳۱ درصد خانوار‌ها زیر «خط فقر درآمدی» و اعلام موضع چهره‌های تأیید صلاحیت نشده از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده اند.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱ 26 May 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز چهارشنبه پنجم خرداد، اعلام نتیجه بررسی صلاحیت های نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰و واکنش ها به آن از جمله بیانیه های نامزدهای احراز صحیت نشده در کنار تصاویر هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده در صفحات نخست روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


واکنش حسین شریعتمداری به احراز صلاحیت‌ها

حسین شریعتمداری طی یادداشتی با عنوان کوتاه درباره احراز صلاحیت‌ها در شماره امروز کیهان نوشت: گفته می‌شود انتظار آن بوده و هست که شورای نگهبان برای هر یک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی موجود در کشور، نامزد معرفی کند که باید گفت وظیفه قانونی شورای نگهبان احراز صلاحیت نامزد‌های ثبت‌نام کرده - صرفنظر از وابستگی‌های حزبی و جناحی آنها- است. بنابراین، ابتدا باید نامزد واجد صلاحیت ثبت‌نام کند و سپس انتظار احراز صلاحیت داشته باشد! وظیفه شورای نگهبان سامان دادن به امور گروه‌ها و احزاب نیست!


- برخی نیز با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌روی ابراز می‌دارند که رد صلاحیت برخی از نامزد‌های یک جناح می‌تواند به مشارکت حداکثری آسیب برساند! که در این خصوص باید گفت.
الف- جناح مورد اشاره نیز نامزد‌های احراز صلاحیت شده همسو با خود را دارد و چنانچه بر این باورند که نامزد‌های اصلی آن‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند! باید خود پاسخگو باشند و این تقصیر یا قصور به شورای نگهبان ربطی ندارد.
ب- مشارکت حداکثری اگرچه یک ضرورت حیاتی و نیاز ضروری است، ولی مسئولیت آن بر عهده شورای نگهبان نیست. این شورا نمی‌تواند گزاره یاد شده را به شرایط ضروری نامزد‌ها اضافه کند! و اساساً مصلحت‌اندیشی بیرون از شرح وظایف شورای نگهبان است. چرا؟! زیرا مصلحت‌اندیشی یک مقوله کیفی است و مادام که به کمیت و یک‌گزاره کمّی تبدیل نشده است قابل اندازه‌گیری نخواهد بود و می‌تواند زمینه و مقدمه‌ای برای فشل‌شدن امور مربوط به احراز صلاحیت نامزد‌ها باشد.

واکنش حسین شریعتمداری به احراز صلاحیت‌ها/۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان/فهرست ۷ نفره و چند نکته!
ج- فراهم آوردن زمینه مشارکت حداکثری بیش و پیش از همه بر عهده مسئولان و به‌ویژه مسئولان اجرایی کشور و عملکرد مثبت و یا منفی آنهاست. به عنوان مثال کسانی که با کم‌کاری و بی‌تدبیری‌خود، مردم را به صف مرغ می‌فرستند، به صف رای لطمه می‌زنند! این سکه، اما روی دیگری هم دارد. بخوانید!
د- نامزد‌های مطرح برای ریاست جمهوری از کره مریخ که نیامده‌اند! آن‌ها در مسئولیت‌های قبلی خود عملکردی داشته‌اند که برای مردم نیز شناخته شده است و از میزان دلبستگی و یا بی‌خیالی و بی‌تعهدی آنان در قبال مشکلات باخبرند. بنابر این اگر در میان نامزد‌ها افرادی را ببینند که نشانه‌ها و سوابق مثبتی از دلسوزی و پاکدستی و پاکباختگی آن‌ها در ذهن دارند، با میل و رغبت بیشتری پای صندوق‌ها خواهند آمد.
- اشاره به این نکته نیز که در برخی از اظهار‌نظر‌ها مطرح شده، ضروری است و آن اینکه سال ۸۴ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم، آقای حداد عادل (رئیس وقت مجلس شورای اسلامی) با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب از ایشان درخواست می‌کند در صورت صلاحدید به شورای نگهبان توصیه کنند دایره نامزد‌های واجد صلاحیت را بازتر کنند.

در نامه آقای حداد عادل خطاب به حضرت آقا آمده بود: «چنانکه مستحضرید شورای محترم نگهبان اسامی شش تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را که صلاحیتشان به تأیید آن شورا رسیده اعلام کرده است. اگر چه شورای نگهبان همواره سعی داشته وظیفه خطیر خود را بر اساس موازین شرعی و قانونی به انجام رساند، لکن گهگاه براساس رهنمود‌های برخاسته از مصلحت‌اندیشی حضرتعالی در تصمیم خود تجدید نظر کرده است. اینک استدعا آن است در مورد اخیر نیز چنانکه تجدید‌نظر در این امر را به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومی بیشتر- که مخصوصاً مورد عنایت حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری بوده- می‌دانید، شورای محترم نگهبان را به توسیع دایره نامزد‌های واجد صلاحیت، دلالت فرمائید».


رهبر معظم انقلاب با اجابت این درخواست طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، نوشته بودند: «با سلام و تحیت و تشکر از زحمات آن شورای محترم در تلاش برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری دوره نهم، با رعایت موازین قانونی در این امر، از آنجا که مطلوب آن است که همه افراد کشور از صاحبان سلائق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند، لذا به نظر می‌رسد نسبت به اعلام صلاحیت آقایان دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده تجدید نظر صورت گیرد».


ماجرای یاد شده حکایت از آن دارد که رهبر معظم انقلاب بر توسعه دایره احراز صلاحیت‌ها با قید ضروری «رعایت موازین قانونی» تاکید دارند. بدیهی است که در عدم احراز صلاحیت برخی از نامزد‌های اخیر چنانچه «موازین قانونی» کاملاً رعایت شده باشد، صورت‌مسئله با آنچه در سال ۸۴ اتفاق افتاده تفاوت جدی دارد و طبعاً ادامه ماجرا نیز با سال ۸۴ متفاوت خواهد بود؛ و بالاخره در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم.


فهرست ۷ نفره و چند نکته!

احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: دوشنبه شب پس از آنکه خبرگزاری فارس اسامی نهایی نامزد‌های تأیید صلاحیت شده را منتشر کرد، بعد از مدت‌ها خندۀ سیری کردم. چنان خندیدم که همسر و بچه‌هایم متعجب شدند. در واقع به هر نوع فهرستی فکر می‌کردم جز همین فهرست ۷ نفره‌ای که منتشر شد! حذف لاریجانی و جهانگیری و بعد تأیید زاکانی و قاضی‌زادۀ هاشمی؟ فهرست هفت نفره نشان می‌دهد که گسست ذهنی بین نیرو‌های دست اندرکار با جامعه به‌خصوص نیرو‌های سیاسی به وجود آمده است و هر کدام در دنیای خاص خود سیر می‌کنند. این فهرست حتی بسیاری از نیرو‌های اصولگرا از جمله جوانان هواداران آن‌ها را نیز مسئله‌دار خواهد کرد، چون هر چه نباشد، آن‌ها هم علاقمندند تا خود را حامی صورتی هر چند حداقلی از رقابت انتخاباتی و هیجانِ ناشی از آن نشان دهند. فهرست نامزد‌های نهایی در حقیقت شهروندانِ مرزی را به سمت دیگری سوق می‌دهد و نهایتاً بازی را به سود آن‌ها رقم می‌زند. آیا در این میان، پای مصلحت‌سنجی بار دیگر به وسط می‌آید و تعدادی از نامزد‌ها با حکم حکومتی به میدان برمی‌گردند؟ نمی‌دانم. این در حالی است که حذف افرادی مثل لاریجانی و جهانگیری و دیگران به رئیسی هم تا حدی آسیب می‌زند. رئیسی با شعار عدالت و مبارزه با فساد به میدان انتخابات پا گذاشته است. در عین حال، رئیسی گرچه در مقابل برخی رقبا شاید آسیب‌پذیر بود، با این همه، همچنان شانس اول را داشت.

واکنش حسین شریعتمداری به احراز صلاحیت‌ها/۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان/فهرست ۷ نفره و چند نکته!


۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان

محمدجواد حق شناس طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان ۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان نوشت: تصمیم امروز شورای نگهبان که توسط سخنگویش اعلام شد چند قربانی بزرگ داشت. قربانی اولش خود نهاد انتخابات بود و اساسا مقوله انتخابات که بر چند مفروض پایه‌گذاری شده است و آن رقابت در انتخابات، پذیرش حق انتخاب آزاد توسط مردم، پذیرش حق انتخاب شدن و این اصل که مردم دارای خرد و قدرت تصمیم‌گیری بر اساس منافع خودشان هستند و درست و عاقلانه تصمیم می‌گیرند که در گام اول ماجرا، این موضوع قربانی شد.


‌قربانی بعدی این ماجرا، ته مانده اعتبار شورای نگهبان و خود نهادی که قانونگذار و قانون اساسی تمهیداتی اندیشیده بود که به عنوان نگهبان قانون اساسی و پاسدار شرع انتخاب شود و این نهاد را هم قربانی کردند و خود شورای نگهبان قربانی دوم ماجراست.

واکنش حسین شریعتمداری به احراز صلاحیت‌ها/۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان/فهرست ۷ نفره و چند نکته!
قربانی بزرگ خود آقای رییسی است؛ وی در نظرسنجی‌هایی که پیش از انتخابات انجام شده بود با فاصله نسبت به دیگران در جایگاه اول قرار داشتند و در این رویکرد نانوشته این شورا رییسی را هم قربانی کرد.
‌قربانیان کوچک این تصمیم، لاریجانی، پزشکیان، جهانگیری، تاج‌زاده و دیگر نامزد‌های واجد شرایطی هستند که به ناحق از مدار تصمیم‌سازی خارج شدند.
افرادی که مصداق رجل سیاسی هستند و در این لیست نبودند، قربانیان آخر ماجرا هستند و معتقدم این روز در تاریخ سیاسی حقوق اساسی کشور ایران به عنوان روز تلخ و سیاه نامگذاری شود.
جامی شکسته شده است، احتمال دارد با حکم رهبری انقلاب ترمیم شود، اما جام دیگر شکسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۰
امیدوارم دولت توئیت یا تزویر و ریا کامل حذف شه ، 8 سال بیچارمون کردن حالا جهانگیری فکر می کنه با یه پیام که رد صلاحیت شده می تونه لاپوشونی کنه هر انچه کرده و گذشته . ان چنون رونق اقتصادی .....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
دقیقا حزب اصلاح طلب قند تو دلشون الان اب می شه . برو عمو شماها گند زدین همین 8 سالو ، برق قطعه مردم نمی بینن ولی کور نیستن که
ناشناس
| Romania |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
چه عروسیه شده تو کوچه کیهان و دار و دسته شون فقط خدا کنه ۸ سال دیگه هم از انتخابشون راضی باشند و توهم توطئه نزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
بغض جهانگیری رو دیدم به حال خودم گریه کردم از بس که این بشر داغونمون کرده تو این 4 سال. ای کاش رد صلاحیت نمی شد ماشین اقتصادو میومد نشونمون می داد باز و دلار 5 تومنی شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
تو بورس بیچارمون کردن مثل چی تو گلم بعد از رونق بورس می گن
ناشناس
| Pakistan |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
دکتر مهر علیزاده نماینده شایسته جبهه اطلاحات است و رقیب جدی برای آقای رئیسی خواهد بود...اصول گراها خود را از هم اکنون برنده رقابت ها ندانند...ملت ایران ، ملتی شگفتی آفرین از نوع دوم خرداد است...تا سه ماه قبل از 2 خرداد هیچ کس آقای دکتر خاتمی را نمی شناخت اما ....
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
بشین که بهترش بیاد
بحث پیروزی نیست رئیسی از اول برنده انتخابات بود . از همان موقع که گفت شرکت نمیکنم برنده بود .
موضوع پیروزی با حداکثر ارا و با اختلاف زیاد است . دلیلش هم همه میدانیم یا در آینده میفهمیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
کل ارا کم خواهد شد حتی رای ایشون کمه. براشون مهم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
داداش برو ببین اونی که 95% رای رو در یک انتخابات آورده و رکورددار این موضوع است، الان شغلش چیه تا متوجه داستان بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
۱۱:۰۵
درسته . همون تاریخ داره تکرار میشه
شخصا از درس تلخی که به اصلاح طلبان از طریق شورای نگهبان داده شد راضی و خوشحال هستم
چون آنها ، اکثریت مردمی که به درستی خواهان عدم شرکت در انتخابات نمایشی فرمایشی بودند را نادیده گرفتند .
اکثریت مردم همیشه تصمیم های بهتر و منطقی تر و حساب شده ای را گرفته و می گیرند و همه باید به خواسته اکثریت تمکین کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
جنابعالی وکیل اکثریت مردم نیستی فقط از طرف خودت نظر بده داداچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
به طور میانگین حضور مردم در انتخابات 60 درصده شما با کدوم خط کش میگی اکثر مردم خواهان عدم شرکتن؟ من به فرد توانمند با برنامه حتما رای میدم
اینکه جهانگیری با این رد صلاحیت از پاسخ گویی به اشتباهاتی که کرده مبری شه فاجعست . این اقا به شکل وحشتناکی اسیب زده به کشور و نباید با دو تا توئیت از همه مسئولیتاشون توی این 8 سال و فریب کاری هاشون مبری شن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
انتظار داریم قوه قضائیه هم مانند شورای نگهبان با صلابت به حساب دست اندازان به منافع85 میلیون ایرانی رسیدگی کند تا عبرتی برای سایرین گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
کاش بجای این کلی گویی تکراری چند مصداق مشخص رو ذکر می کردی. شعار هم حد وحسابی داره.
داداش یه چیزی می نویسیا
اسمش روش هست. شورای نگهبان. یعنی نگهبان اینکه نفوذی و دزد و .. گره به کار ملت نندازه اینهمه داستان سرایی نکنید بذارید همه طبق قانون جلو برن یه بارم تسلیم قانون بشید دیگه عجب گیری کردیم
یعنی مملکتی در ان که جلیلی و زاکانی و قاضی زاده که یه دکان را هم اداره نکرده اند صلاحیت دارند ولی لاریجانی و جهانگیری ندارند،مملکت نیست. اقای کدخدایی فرمودند که باید شرایط حداقلی احراز شود و نمی توانند گارانتی کنند ولی به نظر من الان افول جمهوری اسلامی را گارانتی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
صلاحیت 8 سال معاون اولی جهانگیری معادل 20 میلیارد دلار رانت دلار 4200 تومانی است و صلاحیت لاریجانی لابی گری برای حفظ دولت فشل روحانی
ناشناس
| Pakistan |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
زاکانی و قاضی زاده رو قبول دارم اما جلیل معاون وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیتی ملی بوده....زنده باد دکتر مهر علیزاده افتخار همه آذری ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
وضع امروز مملکت محصول جهانگیری و لاریجانیه دیگه یکم چشماتنون رو باز کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
اگر بورس و دلار و مسکن زبون داشتن خودشون لاریجانی و جهانگیری و دارو دسته این دولت را رد صلاحیت میکردن. نیاز به شورای نگهبان نبود. احراز صلاحیت زاکانی و قاضی زاده هم بخاطر همون نگاه حداقلی شورا بود
فقط من منتظر اظهار نظر و تاییدیه جناب مستطاب حسین شریعتمداری از کیهان بودم !!!
که خدا را شکر ایشان هم عملکرد شورای نگهبان را تایید کردند !!!!!
و خیالم کاملا راحت شد که همه چیز درست و منطقی بوده !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
خدا را شکر که قانع شدی البته امیدوارم همیشه مطیع قانون باشی
ناشناس
| Pakistan |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
اصلا با شما موافق نیستم، مگر شورای نگهبان دارای جایگاه قانونی در قانون اساسی است و نیازی به تائید آقای شریتمداری نداشته کهجنابعالی منتظر آن بوده اید... واقعا برخی حرفها تعجب دارد!!!
آقای شریعتمداری اینقدر آسمون ریسمون نبافید، حتی خودیهاتون هم از این لیست عجیب شوکه شدن و ناراضی ان چه برسه به ما
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
اکبر اقا انصاف هم خوب چیزیه اقای احمدی نژاد که مخالفتش با اصول انقلاب وقانون برهمه مشخص شد.اقای جهانگیری که همه زمین وزمان لعنش میکنن که اقتصاد مملکت رو بادلار 4200نابود کرد. اقای لاریجانی به خاطر نص قانون مبنی برممنوعیت ورود افرادی که فرزندشان تابعیت دوگانه دارن احراز نشده سعید محمد که به خاطر نداشتن درجه سرلشکری خط خورده هرچند جایگاه سرلشکری روداره .پس میخواستید کی یو تایید کنن
ناشناس
| Pakistan |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
فقط دکتر مهر علیزاده...
زمان همه چیز را مشخص می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
همانطور که این 8 سال همه چیز را مشخص کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
ولی حبف که دیگه دیر میشه
حاج حسین ایکاش در این شرایط کاملا محیا خودت را در معرض آرا عمومی می گذاشتی و وزن خودت را بدست می آوردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
وجود داره که بخواد وزن داشته باشه
اصلاح طلبان حرف مفت می زنند اگر راست میگید به آقای همتی و مهر علیزاده رای بدید مگر از جناح خودتون نیستند تا دنبال جهانگیری هستید که مردم رو 8 سال به خاک سیاه نشوندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
علی، اگه جوابی داری منتظرم: اصولگرایان فرعی و اصلاح طلبان اصلی حذف شدند. خب رئیسی رو از اون ور حذف و تاجزاده رو از این ور تایید کنید. اصولگرا که هست باز علی جون !
ناشناس
| Pakistan |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
دکتر همتی و دکتر مهر علیزاده هر دو اصلاح طلبهای باتجربه مدیرتی خوب هستند ولی دوستان افراطی ما می خواهند برای توجیه شکست خودشون این دو مهره ارزشمند را از الام بسوزانند... رای من دکتر مهر علیزاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
داداش خودتو به اون راه نزن. مثه اینه بگی جای رئیس یکی مثه یعید جلیلی فقط انتخاب میشد. در یه حد و اندازن
رئیس و جلیلی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
با توجه به گندی که حسن و شرکا در این 8 سال زدن خود اصلاح طلبا براشون مثل روز روشن بود که رای ندارن به همین خاطر رفتن پشت لاریجانی ولی غافل ازینکه ...
اونهایی که تا الان می گفتن "رأی بی رای" الان چرا نا راحتن؟!
احمدی نژاد هم مرده سیاسی است و تنها ,امل رشدش در نظر سنجی ها عملکرد بد اصلاح طلبان و دولت روحانی در 8 سال گذشته است.
جهانگیری که حرفی نداره
تاج زاده نیز جز مخالفت با نظام جمهوری اسلامی هیچ برنامه دیگری بهتر از دولت روحانی که نداشته و ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
واقعا درست گفتی
اینا رد صلاحیتشون منطقیه
یکی فرزندش مقیم آمریکا
یکی معاون کلید دار اعظم جناب روحانی که وضع مملکتو به اینجا رسوند
تاجزاده هم فقط سیاسی / نه اقتصادی و معیشتی
تازه کسی هم هست که خودش اعتراف کرده برای سرنگونی توطئه کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
والا الانم میگیم رای بی رای. نظر مردم هوض نشده داداج
خواهشا اسم تاجزاده را نیاورید...طرف قانون اساسی را قبول ندارد بعد انتظار تایید صلاحیت هم دارید...سایر شاخص های نداشته اش بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
تاجزاده که مهره سوخته س
ع.ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
یه جوری میگی قانون اساسی انگار وحی منزل است ! قانونی که 40 سال پیش نوشته شده! شرایط اون موقع با الان اصلا قابل مقایسه نیست ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
حق زندگی که داره, تو این آب و خاک بدنیا که اومده؟
و ب ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
مگه قبول نداشتن قانون اساسی جرمه
وقتی یه چیزی غلطه نباید روش اسرار کرد
باید اشتباه را پدیرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
تاجزاده انتحاری بود برای رد شدن بقیه از میدان مین ولی خبر نداشتن اسنایپر حواسش جمعه
بانیان وضعیت نابسامان کشور بهتر است سکوت کنند تا مستندات رد صلاحیت آنها منتشر نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
ای ول گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
انشاء الله که مستندات منتشر بشه تا همه ملت بدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مستندات الان روی تابلوی قرمز بورسه. خداقوت به نگهبانان قانون
این کیهان حتی معنی رقابت رو هم نمیدونه
کیهان چرا از بیابیه عضو فقیه شورای نگهبان در مورد تخلفات شورا چیزی نگفته؟!!!! از نظر کیهان با این فساد و تخلف احتمالی در شورای نگهبان چه باید کرد؟
سلام
چرا در عکس صفحه اول روزنامه ها برخی از افراد با مساک و برخی بدونماسک هستند؟ حتماً بدلیل عدم وجود عکس بدون ماسک نمی باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
بعضی عکسها مال قبل از کروناست
کمی فکر کنی و از مغزت کار بکشی بجای زبانت بد نیست
آقای حسین شریعتمداری
عاشق استدلالهای آبکیت هستم
ما که میدونم شما خوبید
بقیه اخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
فعلا که همه این استدلالهای بقول شما آبکی درست بوده
چرا اینقدر دارید زور میزنید کسی قرار نیست رای بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم نه مثل دفعه قبل که گفتیم روحانی مچکرم و این شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
تابناک چرا کنتور مثبت منفی این نظر رو بستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
شما هر دفعه میگید رای نمیدیم فردا صبح اولین نفری هستی که میری به خاتمیو هاشمیو روحانی رای میدی. عزیزم رای بده بدون تعصبم رای بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
هشت سال هاشمی، 8 سال خاتمی، 8 سال روحانی !!! کی به اینا رای داد؟ رای بده درست رای بده
من هم پس از مدتها سیر خندیدم!!!!!!!!
چرا فک می کنید جامی شکسته . افراد رد صلاحیت شده تا کنون امتحان داره و رد شده اند .. مگر قحط و رجال است ایران .. سایت شما یک بار هم که شده واقیعت رو عنوان کنه شاید که خیر در ان باشد مزدوری و قلم به دستی تا آخر جواب نمیده حداقل توی آن دنیا اصلا جواب نمیده ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
اون دنیا قلم به دست نمی گیرند جناب
وظیفه قانونی شورای نگهبان احراز صلاحیت نامزد‌های ثبت‌نام کرده - صرفنظر از وابستگی‌های حزبی و جناحی آنها- است؟؟
کاملا بیطرفی شورای نگهبان واضحه
یعنی فقط اون جناحه خوبن بخیه بدن؟
این کیهان کلا عادت داره چشمشو ببنده و دهنشو باز کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم نه مثل دفعه قبل که گفتیم روحانی مچکرم و این شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
میشه بفرمائید کدوم یکی از اینایی که رد صلاحیت شدن خوب بودن؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
به ۱۰:۲۳
خودتو به خواب زدی؟ الان این هفت نفر چه فرقی با هم دان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
سال 84 که خاتمی و رفقا کاندیدا بودن همین شورای نگهبان تائیدشون کرد
به نظر من يكي شون بايد تيتر ميزد ؛
انتخابات رئيسي جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
چشمت نزنن آقای نظردان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم نه مثل دفعه قبل که گفتیم روحانی مچکرم و این شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
نه عزیزم،رئیس جمهور یعنی رئیس مردم،بهتره به ایشون بگن رئیس دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
نظام اگر میخواست مهندسی کنه جهانگیری را نگه میداشت . این دوره رقابت بر سر برنامه ها و قابلیتها خواهد بود نه شارلاتان بازی و هوچیگری و دوگانه سازی
رای بی رای ....من چون مولایم امیرالمومنین علی علیه السلام که سالها خانه نشین شد خانه نشینی می کنم و در روز انتخابات از خانه خارج نخواهم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
علی (ع) در 25 سال به قول شما خانه نشینی در متن جامعه بود، به اولی و دومی و سومی مشاوره میداد. نسبت به سرنوشت جامعه بی تفاوت نبود
والله به تمام مقدسات قسم من که همیشه رای می دادم این بار دیگه رای نمی دم هرچقدر هم بتونم تبلیغ می کنم اطرافیانم رای ندهند...برای اینکه به دنیا نشان دهیم ما این مسئولین بی کفایت را نمی خواهیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
بعد که نشون دادی انتظار داری دنیا بیاد کمکت کنه بیچاره؟ هر ملتی که روی پای خودش وایستاد . عزیز شد برو ببین آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی، روسیه بعد از فروپاشی و ترکیه از سال 84 چطور مسیر پیشرفت و ترقی را طی کرد؟؟؟؟
نتیجه انتخابات از الان را من بهتون عرض می کنم
نفر اول: عدم شرکت در انتخابات
نفر دوم: آرا سفید!
نفر سوم آرا باطله و مخدوش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
پیش بینی بنده اینه که با شروع مناظرات و بحثهای علمی و خوبی که بین نامزدها شکل میگیره این فضای یاس به امید تبدیل میشه و حضور بالای 50 درصد خواهد بود ان شاءالله
هیچ یک از کاندیدها راهکاروبرنامه ندارند مگر مشتی شعار که سالهاست توسط مسئولین قبلی تکرار شده وبه آنها هم عمل نشده است پس رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
رای ندادن خود نوعی اظهار نظر و اعلام حضوراست منتها به اعتراض به شیوه مسالمت آميز
رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
هر بار در انتخابات شرکت کردیم من از آنها که دعوت به شرکت می کنند سوال می کنم چه فایده ای داشت اینبار رای بی رای
تابناک فازت چیه ؟ این روزنامه های عجیب و غریب رو از کجا گیر اوردی؟ آسیا ؟ خبر جنوب؟ اینا تا حالا کجا بودن که تو این صفحه نمیذاشتی؟
به نظر من بهترین واژه برای رئیس جمهور، رئیس دولت انتخابی است
ملت فکر می کردن علت شکست مشروطه ناآگاهی مردم آن زمان از شرایط بوده ولی حالا به چشم خود می بینند که چگونه بعضی ها در قرن بیست و یکم با وجود این‌همه رسانه در حال فراهم کردن شرایط تکرار تاريخ هستند
آقای شریعتمداری فرمودن
اساساً مصلحت‌اندیشی بیرون از شرح وظایف شورای نگهبان است

الان برای من سوال پیش اومده مثلا رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور طبق دلائل مستندل صلاحیت رییس جمهور شدن را ندارن ولی میتونن توی سمت‌های قبلی کار کنن. لطف کنید این دلائل مستدل و منطقی را بیان کنید ما بدونیم با کیا طرفیم. در ضمن لطفا مصلحت اندیشی هم نکنید.
پاسخ ها
ح. ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
هر مسئولیتی دارای شرایط احراز صلاحیت مستقل به خوده و نحوه انتخابش هم متفاوته. مثلا اگر فردی در انتخابات مجلس رد صلاحیت بشه از لحاظ قانونی منعی برای وزیر شدن نداره و اگر معرفی بشه و رای بیاره وزیر میشه. بیشتر توضیح بدم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
معاون اول از طرف رئیس جمهور انتخاب میشه و نیاز به رای مردم یا نمایندگانشون نداره و نهادی هم نمیتونه اونو رد صلاحیت کنه ولی همین معاون اول اگر بخواد نماینده شورای شهر هم بشه بایدصلاحیتش برای احراز آن مسئولیت طبق قانون بررسی بشه و سپس به رای مردم هم گذاشته بشه و اگر به هر دلیلی رد صلاحیت بشه خدشه ای از لحاظ قانونی به مسئولیت فعلیش وارد نمیشه ولی آبروش میره
"برخی نیز با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌روی ابراز می‌دارند که رد صلاحیت برخی از نامزد‌های یک جناح می‌تواند به مشارکت حداکثری آسیب برساند!"

دوستان نمیدونم تو خود غرب هم چیزی به اسم مشارکت حداکثری معنا و مفهوم نداره و کسی براش پشیزی اهمیت قایل نیست. شما بهتره منافع کشور رو فدای مشارکت حداکثری یا این بازیها که غرب براتون راه انداخته نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
مشارکت بالا ثمرات بسیاری از لحاظ امنیتی و اقتصادی و سیاسی داره ولی بار این موضوع اول به دوش مسئولین فعلیه که با عملکردشون میتونن باعث کم و زیاد شدن مشارکت بشن و بعد احزاب و گروه ها که نباید روی افراد واجد شرایط قمار کنن و مثل بچه آدم یک فرد موجه را بفرستن جلو
این برنامه ریزی بلند مدت است زیاد بفکر ردصلاحیت ها نباشید انانی گه معرکه گردان درسیاست گذاری هستند کاملا ریل گزاری را برای اینده می کنند تا با یکدست کردن روسای فوا دراینده برای اهداف پبش رو مشکلی نداشته باشند ، وگرنه با این تغییرات در قوه مجریه نه مشکلی از اقتصاد مردم ونه معجزه ای برای تولید واشتغال وسایر مشکلات بوقوع خواهد پیوست زیرا غیر این اگر بود در این مدت سالهای بعد ازجنگ بوجودمی امد سالهایی که دشمنان خارجی کمتری داشتیم تحریمها ملایم تر وملت امیدوارتر بود .
مناظره بهترین فرصت برای پاسخگویی جهانگیری بابت مدیریت فاجعه بار 8 ساله اش بود بود ای کاش رد صلاحیت نمیشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای شریعتمداری در این مملکت تو خیلی سهم حرف زدن داری یعنی به اندازه کل ملت ایران .حیا خوب چیزی هست ضمنا خود رئیسی محبوب شما به این وضع معترض است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
با وجود فضای مجازی سهم حرف زدن همه یکسانه. تفاوت در شنیده شدن و اهمیت داشتنه
حالا لیست انتخاباتی شما همه تأیید شدند و مردم هم مجبورند به همینها رأی بدهند حالا ببینیم توی این چهار سال یا هشت سال پیش رو عامل کم کاری و ناتوانی دولت پیش رو را چه کسانی معرفی می کنید دولت آینده مورد تأیید شماست و مانند یک بچه یتیم نیست که منتظر باشد که شما تأییدش کنید حالا ببینیم خدایا عاقبتمان را بخیر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
از الان بگم که ان شاءالله موفق خواهد شد اما 4 سال بعد شما می فرمائید همه چیز دست شما بود اگر موفق نمیشدین جای تعجب داشت!!!
برای اولین بار در زندگیم شورای نگهبان را تحسین کردم.یعنی واقعا فکر میکنید کسانی که رد صلاحیت شدند ازاین لیستی که الان تائید شدند خیلی بهتر بودند و مردم از فیض وجودشان بی بهره شدند؟
رئیسی با این وضعیت تبلیغ هم میکنه.
از همین حالا با گرانی های وحشتناک و قطع مکرر برق مردم را ذله کرده اند تا وقتیرییسی بر کرسی نشست کمی ارزانی و عدم قطع برق را راه بیندازند و بگویند ببینید ما چه آدم های خوبی هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
این توجیه را از رادیکالترین افراد هم تا امروز نشنیده بودم. شما دچار بیماری مزمن توهم توطئه هستی آنهم از نوع بسیار حاد
دست شورای نگهبان درد نکند کار خیلی خوبی کرد اینها فکر کردن مملکت قانون ندارد که هر کاری دلشان خواست بکنن هر گندی هم خواستن بزنن تازه طلبکار هم باشند کاش اینها رامحاکمه کنند
اینجوری بهتر تکلیف اقتصاد مشخص
با هفت رای رئیس جمهور انتخاب شد
رای بی رای
رای بی رای
بزرگترین قربانی رد صلاحیت ها پزشکیان و لاریجانی بوده .....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
قربانی 12 سال خدمت خود شده اند
اینایی که میگن رای بی رای احتمالا توی این 8سال گذشته خیلی بهشون خوش گذشته بورس که نابود شد دلار و مرغ وگوش و میوه که شش برابر شد احتمالا منتظر هستن یه اصلاح طلب دیگه با همون فرمون بره جلو بابا دست از لجبازی بردارین لااقل یه ذره به فکر خودتون باشین چون از تیم قبلی که چیزی نسیب شما نشد.
خدا کنه هر کی رای میاره مثل دولت قبلی وزارتخانه ها رو بین استانها تقسیم نکنه مثل الان ماکه توی این هشت سال نابود شدیم منظور وزارت جهاد کشاورزی که در حال حاضر در تسخیر خراسانی ها که متاسفانه به این روز افتاده که تقریبا هرکی با نهاده های کشاورزی و دامی سروکار داره میدونه من چی میگم البته مردم هم از این قائله بی بهره نیستند مثل جریان مرغ وگوشت و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
راه حل این مشکل فقط رئیسیه.
باسلام.به نظرمن کیهان مانندپدرومادر مرحوم خرمدین عمل می کند!؟
به نظرم شورای نگهبان با این کار غلط بر عدم میزان بودن رای مردم صحه گذاشت.
آقای شریعتمدار اخیرا یک فیش حقوقی ماهیانه بنام .و مشخصات کامل شما بامبلغ دویست و سی و چهار میلیون از موسسه کیهان دست به دست میشود لطفا یک سرمقاله در کیهان فردا در این رابطه بنویسید
آقای شریعتمداری تتمه گفتنی ها را به بعد موکول کرده است.

بذار یه خوردشو همین حالا ناخونک بزنیم:

قضیه 84 که اشاره کرده + قضیه رد صلاحیت ها شمی که اشاره نکرده + همین قضیه فعلا در جریان که همه عالم نظاره گرند
بد جوری
انصافا بدجوری
خداوکیلی بدجوری
ایول بدجوری
نشان میده که شورای نگهبان ٬ همواره نگهبان قانون اساسی بوده نه یک جناح سیاسی !
این چهره ها در بورس دست در جیبم کردند و سی ملیون نا قابل را ابرا تبرا کردند الان هم ادعا دارند که میخواهند خدمت کنند شما را بخدا چی باید گفت به این افراد دلار سه هزاری را سی هزار کردند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
کسی در جیب شما دست نکرد طعمکاربودی وتنبیه شدی همین
فکر می کنید با این وضغ مملکت درس میشه.یه عده از یک جناح تایید شدن هیجگونه سابقه مملکت داری هم ندارن وبعضی هاتحریم هستن می تونن کاری انجام بدن..هیچکدام از اینا مدیریت یه اداره را ندارن وووای به حال ملت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار