بازدید 2070

انتقاد و اعتراض وارد علی نژاد: در بحث دو شغله ها به شکلی انتخابی برخورد شده است

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص میزان بودجه اعلام شده برای فدراسیون از طرف کمیته ملی المپیک (حدود یک میلیارد تومان) با هدف تدارک تیم ملی تا بازی های آسیایی گوانگ ژو اظهار داشت: از این رقم از طریق رسانه ها مطلع شدم و هنوز کمیته ملی المپیک رسما این رقم را به ما اعلام نکرده است. از طرفی هنوز کمیته بودجه مورد نیاز خود را دریافت نکرده است. به همین دلیل نظر خاصی در این باره ندارم.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸ 20 June 2010
سرپرست فدراسیون ووشو گفت : رقابتهای ووشوی نخستین دوره کامبت گیمز که تحت نظر اسپورت اکورد در 13 رشته مبارزه ای برگزار خواهد شد، طی روزهای 6 و 7 شهریور انجام می شود که سازمان برگزار کننده این مسابقات از اعضای هیات رئیسه فدراسیون بین المللی ووشو برای حضور در مسابقات دعوت به عمل آورد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بین المللی ووشو  IWUFدر گفتگو با خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، اظهار داشت: در این مسابقات  IWUF  از پورغلامی به عنوان داور ساندا و حضرتی به عنوان داور تالو نیز دعوت کرده است که با توجه به تعداد محدود داوران دعوت شده به این رویداد، باعث افتخار است.

وی با اشاره به حضور ملی پوشانی مانند عربی و پیغمبری (تالو) عباسی و قلی پور (ساندا) در مسابقات کامیت گیمز خاطر نشان کرد : اردوهای تیم ملی با هدف حضور موفق در بازیهای آسیایی گوانگ جوی چین در حال برگزاری است که در این خصوص 26 خرداد یک مرحله مسابقات انتخابی درون اردویی برگزار شد. در ادامه 9 و 28 تیرماه دو مرحله انتخابی دیگر نیز انجام خواهد شد که در نهایت طی انتخابی 17 مردادماه ، نفرات اول 4 وزن ساندای آقایان برای اعزام به گوانگجو مشخص خواهند شد.

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا یاد آور شد: در گوانگ جو 4 سهمیه ساندای آقایان و 2 سهمیه ساندای بانوان به تیم ها اختصاص یافته است . ضمن اینکه در بخش تالو نیز حداکثر 3 تا 4 تالو کار از مجموع 7 سهمیه ممکن را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد.

علی نژاد درباره تغییر رئیس انجمن ووشوی چین و تاثیر این جابجایی در معادلات ووشوی جهان و ایران گفت : مطابق با قوانین کشور چین افراد در 60 سالگی بازنشست می شوند. به همین دلیل وانگ شیائولین که به مرز 61 سالگی رسیده است بازنشسته و " گائو " به عنوان یک از سران احزاب سیاسی این کشور ، جانشین وی شد. وانگ شیائولین از افراد موثر در توسعه جهانی ووشو بود که در پروسه المپیکی شدن این ورزش نیز نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

وی تا سال 2011 دبیر کل فدراسیون بین المللی ووشو خواهد ماند که امیدوارم به دلیل نقش قابل توجه و موثر وی در ووشوی جهان، در این سمت باقی بماند.

سرپرست فدراسیون ووشو تصریح کرد: وانگ شیائولین در طول سالها به شخصه از ارتباط خوبی با فدراسیون ایران برخوردار بود ولی ارتباط فدراسیونهای چین و ایران به مراتب عمیق تر از آنی است که تغییر مدیریت به روی آن تاثیر بگذارد. البته "گائو" رئیس جدید انجمن ووشوی چین به زبان انگلیسی مسلط نیست ولی باید توجه داشت دعوت تیم ملی ووشوی ایران و حضور من در چین به دعوت وی صورت گرفت ، ضمن اینکه معاونین " گائو " از جمله "چن گورانگ" و " وانگ یولونگ " همچنان عهده دار مسئولیت های خود شد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص میزان بودجه اعلام شده برای فدراسیون از طرف کمیته ملی المپیک (حدود یک میلیارد تومان) با  هدف تدارک تیم ملی تا بازی های آسیایی گوانگ ژو اظهار داشت: از این رقم از طریق رسانه ها مطلع شدم و هنوز کمیته ملی المپیک رسما این رقم را به ما اعلام نکرده است. از طرفی هنوز کمیته بودجه مورد نیاز خود را دریافت نکرده است. به همین دلیل نظر خاصی در این باره ندارم.

علی نژاد درباره مونینگ، سرمربی چینی تالوی بزرگسالان نیز گفت: 4 سال قبل، مونینگ به فاصله اندکی قبل از شروع بازی های آسیایی 2006 دوحه وارد ایران شد و به همین دلیل عملاً تیم ملی تالو در اختیار او قرار نداشت. پس از آن تیم ملی تالو در مسابقات جوانان آسیا به 2 مدال نقره رسید، در جهانی 2007 یک مدال برنز توسط فرشاد عربی کسب شد. در مسابقات قهرمانی آسیا 2008 و در رقابتهای نمایشی المپیک نیز توسط عربی و پیغمبری به 2 مدال برنز رسیدیم. تالوی ایران با مونینگ به مدال آوری رسید و سطح تالوی ما را ارتقا داده است. او یک مربی با دانش است که از تیمور بنی طالبی به عنوان مربی در کنار وی استفاده کردیم تا از این فرصت برای ارتقای دانش فنی خود استفاده کند. در نهایت ظرف 10 روز آینده مونینگ وارد ایران خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ووشو همچنین در خصوص تغییر نام سبک ساندا، اعطای مجوز فعالیت به سبکهای جدید و برگزاری مجمع تعیین رئیس فدراسیون گفت: مطابق با اعلام فدراسیون بین المللی ووشو، در سال 2009 سانشو رسما به ساندا تغییر نام یافت. به همین دلیل طی اعلامی به مسئول سبک ساندا و ارایه مستندات از طرف وی، این سبک به ساندای سنتی تغییر نام یافت که از ماهیت فنی متفاوتی نسبت به ساندا برخوردار است. در خصوص اعطای مجوز به سبک های جدید نیز، مطابق با آئین نامه کمیته فنی، درخواست و مدارک متقاضیان بررسی و جهت اعلام نظر به سازمان ارسال میشود. تا به این لحظه نیز مجوز فعالیت به سبک جدیدی داده نشده است و همچنان 19 سبک تحت پوشش فدراسیون فعالیت میکنند.

سرپرست فدراسیون ووشو همچنین مسئولیت همزمان کارشناسی خبره و ناظر کمیته ملی المپیک در تیم ملی توسط پور غلامی را منافی یکدیگر ندانست و گفت: کارشناس خبره، مسئولیت اجرایی ندارد و هدف همفکری و ارتقای کار است. فدراسیون نیز به شخصه برنامه های خود را در راستای تدارکات تیم ملی انجام میدهد که در این  راه از همفکری و نظارت پورغلامی به عنوان یک کارشناس ووشو استفاده خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: به سازمان تربیت بدنی اعلام کرده ایم که آماده برگزاری مجمع هستیم. سارمان نیز این موضوع را در دست بررسی دارد. مساله این است که در بحث دو شغله ها به شکلی انتخابی برخورد شده است زیرا برخی دو شغله ها همچنان در فدراسیون ها مسئولیت دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل