بازدید 36880
لیست اسکوچیچ با چند تغییر کوچک سلیقه‌ای، بدون نگاه به لیگ / نگرانی در دفاع راست!

فهرست تیم ملی فوتبال برای ۴بازی سرنوشت در مقدماتی جام‌جهانی قطر

حذف امید ابراهیمی از لیست با وجود مصدومیت علی کریمی و امید نورافکن در کنار بی توجهی به بازیکنان آماده لیگ همچون شهباززاده، ریگی، مغانلو، آل‌کثیر، فرشید اسماعیلی از نکات بحث‌برانگیز لیست تیم ملی است. اسکو در دفاع راست هم هنوز مردد است.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰ 25 May 2021

در شبی که فضای سیاسی ایران منتظر اعلام لیست نهایی کاندیدا‌های ریاست جمهوری بود، همزمان انتظار برای اعلام فهرست تیم ملی بین هواداران آن جریان داشت که البته دومی تحقق یافت، اما اولی هنوز درگیر بازار اخبار غیررسمی احراز صلاحیت هاست.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در دیدار‌های باقیمانده انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین ازسوی کادرفنی تیم ملی اعلام شد.

طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، لیست نفرات انتخاب شده تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران از سوی دراگان اسکوچیچ و سایر اعضای کادر فنی این تیم برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد.

فهرست تیم ملی فوتبال برای ۴بازی سرنوشت در مقدماتی جام‌جهانی قطر

اسامی نفرات دعوت شده به اردو به این شرح است: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی، سردار آزمون، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و مهدی قایدی.

خط خوردن ریگی و ابراهیمی با وجود غیبت دو هافبک مصدوم

در این لیست که به‌ نظر می‌رسد سعی شده تا کمترین تغییرات نسبت به‌ دوره هدایت کارلوس کی‌روش وجود داشته باشد، امید ابراهیمی خط خورده و همچنین گفتنی است، امید نورافکن و علی کریمی دو بازیکن سابق استقلال که اکنون در سپاهان و الدحیل قطر بازی می‌کنند، به دلیل مصدومیت از لیست تیم ملی کنار گذاشته شدند. این فرصتی بود تا کامیابی نیا به تیم ملی بازگردد.

سرگیجه در دفاع راست، رامین و وریا تمام

همچنین رامین رضاییان مدافع راست برجسته شاغل در لیگ ستارگان قطر نیز بار دیگر مدنظر مرد کروات قرار نگرفته و با معیارهای فنی او سازگاری نداشته است. اسکوچیچ معتقد است رامین در نفوذهایش به حریف اجازه استفاده از فضای پشت خود را می‌دهد. اسکو برای پست بحث برانگیز دفاع راست وریا غفوری را هم نپسندید و حتی سیامک نعمتی را هم برای این پست حساس دعوت نکرد! به نظر می‌رسد او هنوز روی صادق محرمی و جعفر سلمانی در این پست تاکید دارد. سردرگمی اسکوچیچ در این پست، با دعوت دانیال اسماعیلی فر به کارشناسان هم منتقل شده تا ثابت شود او برای سمت راست خط دفاعی هیچ اعتماد قطعی به یک مهره ثابت ندارد.

 

بازگشت عزت به خط هافبک، وداع با امید و البته ندیدن ریگی

در این میان بازگشت سعید عزت‌الهی به تیم ملی از نکات جالب فهرست اسکوجیچ در بحرین است که در نبود امید ابراهیمی احتمالا رقیب حاج صفی باشد. در این پست اسکوچیج، ریگی آماده از استقلال را نخواست و حاضر به تست او در میدان حساس بحرین نشد.

 

تکلیف خط دروازه روشن است

او همچنین در خط دروازه، امیر عابدزاده را به رشید مظاهری و حامد لک ترجیح داده و در واقع شماره یک را برای بیرانوند حفظ کرده است. حضور پیام نیازمند هم نشان می‌دهد احتمالا اخباری قبل از پرواز به منامه از لیست نهایی خط خواهد خورد.

 

مهاجمان آماده لیگ پشت چراغ قرمز اسکو

یکی از ایرادات اصلی این لیست دیده نشدن لیگ برتر ایران است؛ سجاد شهباززاده آقای گل لیگ جایی در فهرست ندارد که با وجود مهاجمان قهاری چون طارمی و آزمون، سخت است به مهاجم سپاهان بازی برسد. همچنین شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر هم شانس قرار گرفتن در لیست را به مهاجم ناآماده ای همچون کاوه رضایی واگذار کرده اند که به نظر نمی رسد کاوه با عملکرد ضعیف چندماه اخیرش، همچون گذشته استحقاق چنین دعوتی را داشت.

نباید فراموش کرد که در خط حمله با وجود سه مهاجم لژیونر اصلی یعنی سردار، طارمی و کریم، رقابت بر سر نیمکت نشینی خواهد بود. البته حضور مهدی قائدی ستاره بی چون و چرای فوتبال ایران قوت قلبی برای هواداران تیم ملی در بحرین خواهد بود تا با فرارها و تکنیک نابش، ورق را به سود تیم ملی به خصوص در مقطع خستگی حریف برگرداند.

 

تماشای بی‌فایده لیگ از سوی اسکوچیچ 

شاید استراتژی مرد کروات این بوده که در برهه بسیار حساس فعلی، فرصتی برای تغییرات اساسی در ترکیب تیم ملی نیست و او این ریسک را برنداشته است.

فهرست تیم ملی فوتبال برای ۴بازی سرنوشت در مقدماتی جام‌جهانی قطر

به همین دلیل اولین سرمربی خارجی تیم ملی طی دو دهه اخیر، که مسابقات لیگ را از نزدیک تماشا کرده، هم مهره خاصی از دل این مسابقات داخلی به تیم ملی اضافه نکرد و عمده بار تیم ملی باز هم روی دوش همان لژیونرهای دوره کی‌روش خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
چرا امید ابراهیمی نیست؟ پرسپولیسی ام اما اعتقاد دارم امید ابراهیمی بهترین و جنگنده ترین و دونده ترین play maker حال حاضر فوتبال ایران است
احمد تو لیسته
بلاخره احمد نورالهی دعوت شده یا نشده .. تیتر میزنید حذف شده و پایین در لیست دعوت شدگان است .
خاک برسرت خیابانی و شهاب قاسمی، الان باید کی روش سرمربی ایران می بود!
نویسنده بک سرتیتر زرد و تخریبی می نویسه بعد جواب خودش را در متن میده .آخه چرا ؟
من پرسپولیسی هستم. ولی وریا واقعاً بازیکن خوبیه. دعوت نشدنش به تیم حتماً به دلیل فشارهای سیاسی از بالا بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
تو پرسپولیسی نیستی. کرد هستی و از روی تعصب قومیتی نظر میدی. غفوری اگه زمانی هم بازیکن خوبی بود، الان در حد تیم ملی و استقلال نیست. راستی این کدوم کار سیاسی رو کرده؟
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
همان سیاستی که چهار سال است به ناحق شما را قهرمان میکند
ما پرسپولیسی ها برای تیم ملی احترام خاصی قائلیم چون هویت ماست و هویت ما جای شوخی نیست برای همین بدون تعصب بهش نگاه می کنیم. امیدوارم که سرمربی محترم تجدید نظر کنه و ووریا غفوری که از دیدنش در تیم ملی آرامش خیال می گیریم را دعوت کنه . همچنین خیلی خوشحالیم که مهدی قائدی در لیست هست تکنیک ناب این بچه بلای جان تیمهای عربی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
جناب کرد متعصب، پرسپولیسی دو آتشه رامین رضائیان سرحال و قبراق رو ول میکنه میچسبه به غفوری تمام شده؟ غفوری لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی رو نداره
دست مربی برای انتخاب اینهمه بازیکن بسته است ومحدویت دارد ایشان مربی بدون حاشیه ای هستند انشاالله موفق باشند
بدون غفوری تیم راه به جایی نمی بره
با سلام در تیم ملی جای سید جلال حسینی و حامد لک احسان پهلوان و عیسی آل کثیر ب چشم میاد چرا مربی تیم ملی نمی‌بینه بازیکنای آماده لیگ برتر فوتبال و تو بحرین بابت دعوت نکردن این بازیکنان تیم ملی ایران ضربه میخوره مربی خارجی پولشو میگیره ما ایرانیا چی ؟
میخوای بدونی نتیجه بازیهای آینده تیم ملی چی میشه به اون شاهکارمعماری پشت سرمربی دقت کن!!
تیم ملی پرسپولیس ،قایدی رو هم خط میزدید خیال خودتون رو راحت میکردید، مافیای رسانه ها-فدراسیون لنگی
تیم ملی فوتبالو رو هم بدن شورای نکهبان تایید صلاحیت کنه . میشه تیم فوتبال ساخلی . معنی نداره اینهمه آدم بزرگ دنبال یه توپ بیفتن . 3 نفر کافیست.
بازیکن خوب زیاد داریم حیف ظرفیت کمه
به نظر من محمد عباس زاده هم خوب باشه.
تو پرسپولیس استقلال تراکتور و سپاهان بازیکن های بی نظیری داریم یکی از یکی بهتر. اما صحبت تیم جام جهانیه حیف ظرفیت تیم ها کمه برای جذب بازیکن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل