بازدید 24390
مرور روزنامه‌های دوشنبه سوم خردادماه

چند توقع ساده از رئیس جمهور جدید/احراز صلاحیت یا تأیید صلاحیت/خاموشی‌ها در گروی منافع چینی‌ها

شایعه‌سازی علیه صلاحیت نامزدان، نمایندگان مخفی وضع موجود در انتخابات! گزارش کیهان از عوامل مؤثر در خاموشی‌های اخیر، اصلاح‌طلبان در رؤیای دوم خرداد، شانس انتخاب یک کاندیدای زن در دستان دوازده مرد، زنگ خطر کرونای هندی و آفریقایی در جنوب، احمدی‌نژاد به چه پرسش‌هایی پاسخ نداد؟ آینده پر ریسک اقتصاد و تولید رمزازر به قیمت خاموشی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲ 24 May 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه سوم خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که اولویت‌های اقتصادی دولت آینده و پرسش‌هایی از رئیس جمهور دولت سیزدهم از یک سو و نامزد‌های نهایی در آستانه رونمایی و خاموشی‌های گسترده و دلایل آن از سوی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های امروز روزنامه‌ها را مرور می‌کنیم؛


خاموشی‌ها در گروی منافع چینی‌ها

نعمت احمدی حقوقدان طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان خاموشی‌ها در گروی منافع چینی‌ها نوشت: خاموشی‌های اخیر بعد از سال‌ها آرامشی که در کشور به خاطر نبود قطع برق گریبان جامعه را گرفته است، ذهن مردم را به این سو سوق داده که با مردم چه می‌خواهند بکنند؟ قرار بود با چین یا روسیه رفاقتی داشته باشیم، اما این رفاقت به منافع ملی و منافع یومیه مردم خدشه و ضربه‌ای نزند. جمعیت کشور مگر از تابستان ۹۹ به این سو چقدر افزایش پیدا کرده است. هنوز که مسأله کمی باران و خشکسالی به سد‌های کشور و بالطبع برق‌آبی‌های کشور فشار نیاورده است. تازه اول سومین ماه سال است و گرمای تابستان پیش روست. خاموشی‌های مکرری که نه یکبار نه دوبار بلکه همین دیروز در محله دفتر کار اینجانب سه نوبت و هر نوبت چهار ساعت اتفاق افتاده است، این بار دیگر چرخ زندگی را خاموش کرده است. زندگی امروزین به کلی با برق همسوست. اگر تا دیروز تنها روشنایی مطرح بود، امروزه از کامپیوتر و اینترنت و وای‌فای گرفته تا بیمارستان‌هایی که مجبورند اکسیژن بیماران کرونایی خود را از طریق برق تامین کنند همه و همه به برق وصل هستند. برق تنها روشنایی نیست بلکه چرخ زندگی است. نمی‌دانم دولت تدبیر و امید در ماه‌های پایانی خود چرا این ناتدبیری را به کار می‌برد و مگر مزارع رمز ارز چینی‌ها و نهاد‌ها و سازمان‌های از ما بهتران چه میزان رمز ارز تولید می‌کنند که با چنین خاموشی گسترده‌ای روبه‌رو هستیم.

چند توقع ساده از رئیس جمهور جدید/احراز صلاحیت یا تأیید صلاحیت/خاموشی‌ها در گروی منافع چینی‌ها

کمتر خانه‌ای است که وسیله برقی آن ظرف همین چند روز آسیب ندیده باشد. از طرفی، نسخه‌هایی که مسئولان وزارت نیرو و توانیر می‌پیچند، به نسخه‌های دوره قاجاریه شباهت دارند. مثلا مدیرکل دفتر خدمات مشترکین شرکت توانیر که درباره مشکلات ناشی از قطعی برق بیماران در منزل گفته جا‌هایی که وجود برق نیاز است، باید از قبل به فکر برق اضطراری باشند! یاد تدبیر دخو به خیر! وقتی که اهالی یک محل مواجهه با گرفتاری سر گوساله‌ای در خمره مواجه شدند و ناتوان از حل و فصل موضوع به دخو مراجعه کردند، دخو نگاهی عالمانه به خمره و گوساله و نگاهی عاقل اندر سفیه به مردم و آبادی انداخت و دستور بریدن سر گوساله را صادر کرد. طبیعی است که سر گوساله از خمره درنیامد و آنگاه دستور داد خمره را بشکنند. خمره شکسته یک طرف، کله جداشده گوساله یک طرف و تن گوساله بی‌جان طرفی دیگر! این گفتمان دخو یادآور ارائه طریقی است که مسئول مربوطه بیان کرده است. دخو خطاب به مردم گفت که اگر من را نداشتید برای گرفتاری‌هایتان چه تدبیری می‌اندیشیدید؟ یعنی الان به گفته مسئول مربوطه باید میلیون‌ها دلار صرف واردات دستگاه‌های ذخیره برق بشود یا اینکه خانه‌ها مجددا مثل قدیم به ژنراتور مستقل رو کنند تا در نهایت بتوانند چند ساعتی برق داشته باشند. به دو گرفتاری شخصی در دیروز اشاره‌ای گذرا می‌کنم. در سه نوبت برق محل کار من هر یک بیش از سه ساعت خاموشی داشت و درست در همین ساعت‌ها از طریق فضای مجازی با دانشجویان دوره دکترا و فوق لیسانس درس داشتم. جز آه و نفرین از ناحیه من و دانشجویان نصیبی نبردیم و درسی گفته نشد. مانده‌ایم معطل سه هفته دیگر امتحانات آنلاین دانشجویان را پیش رو داریم. اگر در ساعت امتحان برق برود، مثل قصه پرغصه مسابقه شطرنج دیروز آنلاین قهرمانان شطرنج ایران نخواهد شد که از بی‌تدبیری مسئولان وزارت نیرو قهرمانان ما در ردیف بازنده‌ها قرار گرفتند، بدون اینکه حرکتی انجام داده باشند. مسأله دوم برمی‌گردد به تاسیسات برقی مزرعه‌ام که در یک قلم حداقل نزدیک به صد میلیون تومان به ابزار برقی مزرعه آسیب وارد آمد. چندین پمپ سوخت و یکی از چاه‌ها با تاسف با سوخت پمپ شناور آن، مدتی طول می‌کشد دوباره در مدار قرار گیرد.

احراز صلاحیت یا تأیید صلاحیت

احمدرضا هدایتی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان احراز صلاحیت یا تأیید صلاحیت نوشت: گاهی از سوی برخی از افراد به نحوه رد یا تأیید صلاحیت داوطلبین انتخابات مختلف ایراداتی وارد می‌شود که البته بخش عمده آن از سوی افراد مغرض و برای تخریب افکار عمومی و مخدوش ساختن عملکرد شورای محترم نگهبان و بخشی ناشی از نواقص و کاستی‌های قوانین و مقررات انتخاباتی و بخشی نیز حاصل ناآگاهی افراد در این زمینه است.


از آنجا که شورای محترم نگهبان فقط وظیفه احراز و یا عدم احراز صلاحیت‌ها را بر عهده دارد لذا در جریان بررسی مدارک و سوابق، صلاحیت کسانی تأیید می‌شود که برای ریاست جمهوری واجد ویژگی‌های مندرج در اصل ۱۱۵ قانون اساسی و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط ماده ۲۸ قانون انتخابات باشند.


درست به همین دلیل است که ممکن است در یک دوره صلاحیت شخصی احراز نشود، اما در دور‌های بعدی و پس از رفع مشکل یا تکمیل مدارک پرونده افراد، صلاحیت آن‌ها احراز شود. در اصل ۱۱۵ قانون اساسی آمده است که؛ رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب شود: ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد. در ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز هفت شرط برای انتخاب شوندگان در هنگام ثبت نام قید شده که به این شرح است: «اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.» به این ترتیب و با توجه به قوانین موجود در واقع احراز صلاحیت بر عهده شورای محترم نگهبان و تشخیص و تأیید صلاحیت بر عهده مردم قرار گرفته است.

چند توقع ساده از رئیس جمهور جدید/احراز صلاحیت یا تأیید صلاحیت/خاموشی‌ها در گروی منافع چینی‌ها

البته همان‌گونه که اشاره شد، به علت برخی نواقص و ابهامات موجود در قوانین و مقررات از جمله ابهامات مربوط به تعریف رجل سیاسی، گاهی ممکن است حق افراد سهوا به شکل کامل ادا نشده باشد که رفع این مشکل مستلزم بازنگری دقیق قوانین و مقررات انتخاباتی است. به‌عنوان مثال؛ در قوانین و مقررات هیچ اشاره‌ای به توان فنی و تخصصی داوطلبین برای ورود به عرصه انتخابات نشده است، در حالی‌که تقریبا در همه انتخابات کشور، تحصیلات تخصصی، برنامه داشتن، آشنایی با حوزه کاری که نامزد‌ها قصد حضور در آن را دارند، تسلط و اشرافیت بر اسناد بالادستی، سیاستمداری و امثال آن، متناسب با موضوع انتخابات بسیار ضروری است.

چند توقع ساده از رئیس جمهور جدید

محمد ایمانی در بخشی از یادداشتی در شماره امروز کیهان با عنوان چند توقع ساده از رئیس جمهور جدید نوشت: تن ندادن به قواعد زندگی که تاب‌آوری در برابر موانع و همت و تلاش تدریجی برای رفع موانع، جزو قواعد آن است - و خیال موفقیت بی‌زحمت، صرفا به‌واسطه واگذاری امتیاز به دشمن- موجب می‌شود مسیری که ممکن بود در سه چهار سال طی شود، هشت سال عقب بیفتد. واگذاری اختیار خود به دشمن، به امید گشایش آنی و بی‌زحمت، مشکلات را چند برابر کرد. آسان‌طلبی و حاضری‌خوری در زمینه «پیشرفت و رونق اقتصادی»، توهمی با مصائب بسیار است؛ و نتیجه آن، همین کلاهی است که سر مردم رفت. عبرت هشت سال گذشته این است که اولا راه‌حل جادویی برای مشکلات اقتصادی وجود ندارد. ثانیا کلید مشکلات در داخل است، نه وین و نیویورک و ثالثا انفعال و ابراز ضعف در برابر دشمن، از فشار‌ها نمی‌کاهد بلکه موجب گستاخی و تشدید فشار می‌شود.


منطق معمول مذاکره در دنیا این است که چند هفته و یا حداکثر چند ماه مذاکره می‌کنند، تا چند سال خیرش را ببرند. اما در برجام، تیم ما هشت سال است مذاکره می‌کند و شش سال از این هشت سال، پس از توافق بوده است! امتیاز نقد (ثمن معامله) را یکجا داده و بقیه مدت را دنبال زنده کردن طلب کشور است که در اثر کلاهبرداری دشمن تضییع شده. بر اساس تجربه هشت ساله، هر جریان سیاسی که بخواهد دوباره آدرس مذاکره را به جای همت و تدبیر و تلاش‌های درونزا بدهد، یا صید دشمن و مأمور اوست؛ و یا اینکه از حداقل عقل برای عبرت‌آموزی بی‌بهره است.

چند توقع ساده از رئیس جمهور جدید/احراز صلاحیت یا تأیید صلاحیت/خاموشی‌ها در گروی منافع چینی‌ها
عقلانیت حکم می‌کند دیپلماسی (از نوع متنوع آن و نه منحصر به چهار رژیم بدسابقه در دنیا)، به‌عنوان یکی از ده‌ها ابزار مدیریت اجرایی دیده شود و نه تنها ابزار آن. دیپلماسی هنگامی مفید واقع می‌شود، که متکی بر احترام به ظرفیت‌های داخلی و اهتمام به احیای آن‌ها باشد. «جامعیت گفتمانی»، منطق انقلابی است که باورمندان آن توانستند شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف عملیاتی کنند: از دفاع خیره‌کننده هشت ساله در جنگ تحمیلی استکبار، تا جهاد عظیم سازندگی. از تولید سوخت بیست درصد تا تولید بنزین و بی‌اعتبار کردن تحریم‌ها. از احداث پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس و تبدیل کشور وارد‌کننده به صادر‌کننده بنزین، تا تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات دفاعی، با وجود تحریم‌ها و مجازات بهنگام دشمنان. به این‌ها علاوه کنید احیای دو هزار کارخانه و واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل در دو سال اخیر، به همت دستگاه قضایی، و بازگرداندن ده‌ها هزار کارگر به سر کار، و بازپس‌گیری ده‌ها هزار میلیارد تومان از اموالِ حیف و میل شده بیت‌المال. این روند نشان می‌دهد فرصت‌های بسیاری برای اشتغال و تولید و رونق اقتصاد هست که در اثر سوءمدیریت هدر می‌رود.


امروز سوم خرداد، در تقویم ما، روز بسیار مبارکی است. امروز، سی‌و‌نهمین سالگرد آزاد‌سازی خرمشهر است؛ روز بزرگی که ورق را در دفاع مقدس برگرداند و سرآغاز فتوحات بعدی شد. دامنه این فتوحات، اکنون به چهارگوشه منطقه کشیده شده است. پیروزی‌ها در دفاع مقدس، هنگامی آغاز شد، که در خرداد سال ۶۰، نقطه پایان به روند خودتحریمی دولت وقت گذاشتیم و یک سال بعد، خرمشهر آزاد شد. چهار دهه بعد و در آستانه انتخاباتی مهم، ایمان داریم که «خرمشهر‌ها در پیش است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
اداره برق وظیفه تامین برق را وارد و کارش مشاوره در خصوص خرید ژنراتور نیست.
در یک هفته گذشته دو بار برق رفت و وسایل برقی که هر کدام بیست تا چهل میلیون قیمت دارند در خطر سوختن قطعات الکترونیکی هستند که با تحریم پیدا نمی شوند بنابراین باید فکر اساسی کرد.
دست از کارهای جهادی بردارید.
الان به صورت هردمبیل برق رو قطع می کنند تا وقتی جدول خاموشی دادن، مردم بگن خدا پدرتون رو بیامرزه
43 ساله که این داستان هست
مرغ از 14 تومن میشه 35 تومن، بعد میارن روی 26 تومن میگن ارزونش کردیم.

داستان برق هم همینه
قطعی های بی حساب این روزها برای اینه که به جدول خاموشی عادت کنیم
کلیه کاندیداها ، از طرف مردم رد صلاحیت شده هستند
زیرا هیچ کدامشان ، هیچ کارنامه قبولی از ده ها پست و مسیولیتی که در این چهل سال داشتند را ندارند
من ایرانی هستم و کشورم را دوست دارم پس رای نمیدهم.
یک کلام به صد کلام ....رای بی رای
همین و تمام
اقدمات ضروری در مملکت
1- بازنگری قانون اساسی حداکثر در طول یک سال با چارچوب حفظ منافع عموم ملت
2- تعیین ناظرهای بی طرف برای تمام سازمانها حتی قوه قضایه
3- احترام به همه قومیتها و برخورد عادلانه
مرگ بر چین
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
بی برقی ما از آمریکاست ، آمریکا خودش داره بخشی از برقش از انرژی هسته ایی تامین میکند
چین قصد ممنوع کردن رمز ارز ها را دارد. بگردن چین نیاندازید!
خواستن با قرارداد با چینی ها از طریق ماینرها درآمد کسب کنن، با قطعی برق یک جور دیگه هم به اقتصاد خودشون و هم مردم آسیب زدن بدبختانه
چینی ها باید ایران را ترک کنند. مرگ بر چین.
چینی ها باید ایران را ترک کنند. مرگ بر چین.
نمایندگان مردمی مجلس باید وزیر نیرو را به خاطر این بی کفایتی ها استیضاح کنند.
روزنامه کیهان از این دولت قیمتهارارها کرد وهرصنف وتولیدکننده انچه دلشان میخواهد برروی اجناس تولیدی بی کیفیت نره گذاری میکنند شکی نیست ولی چرا فقط دولت؟ نقش مجلس دراین زمینه چیه؟ نقش نهادها نظارتی که زیرنظرهمفکران شماهاهستند چیه؟ شماهاهمیشه عادت دارید کشوررا به دوبخش نظامی ودفاعی وادوات نظامی وبخش دیگر دولت ومعیشت واقتصاد انهائیکه که درامر ساخت سلاح وموشک هستند هیچوقت مورد نقد قرارنگرفتند واگر هم کسی نقدی برانان وارد کرد بعنوان وطنفروش ومغرض وضدولایتمعرفی میشود وهیچوقت هم ازخودتان نپرسیده اید یک موشک واسلحه ای که تولید میشود چندبرابر هزینه برمیدارد ویا هزینه کرد ان به هیچ ارگان ودیوانی ارائ نمیشود قطعا اگر همین حمایتهای معنوی ومادی که به بخش نیروهای مسلح میشود به دولت وهم همکاری لازم وراهنمایی لازم داده میشد ووفاق ملی واتحاد وهمدلی را همه جناحها سرلوحه خودشان قرارمیدادند الان اوضاع کشور ومعیشت وگرانی هرروزه کالاها را شاهد نبودیم متاسفانه اصولگرایان برای تخریب واقعا استاد هستند وطوری شیون وناله برای مردم براه میندازند انگاری کشور دودستی تقدیم اصلاحات شده واینها دراین زمینه یعنی گرانی وافزایش قیمت افسارگسیختگی اقتصاد وبازار وسیاست نقشی نداشتند وندارند
سردبیر رونامه کیهان اگر واقعا دلتان برای ملت وکشورمیسوزد این راه ورسم نیست که برای رسیدن بقدرت وسیاست چوب لای چرخ دولت بگذارید وبعدش بگید بروجلوشماها ترمزدستی دولت را میکشید بعدش میگید گازبده حرکت کن
اونقدر این کیهان نااگاهه که با زبان بی زبانی به نمایشی بودن نگه داشت قیمتها اعتراف می کنه!
ظرفیت واقعی تولید برق الان 10000 مگاوات از زمان احمدی نژاد کمتر است.
و رمز ارز ها تنها یک درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می دهند.
روزنامه های حامی دولت چرا فرافکنی می کنند؟!!
مشکل مردم ما اینه که فکر میکنند مشکلات ناشی از دولته و با تغییر دولت چیزی درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
اتفاقا مردم این فکر رو نمی کنن
این قطعی برق تازه شروع کار چینی هاست
آنقدر سر مقاله روزنامه کیهان با ایما و اشاره و مثال و تک گویی پر است که خواننده دست آخر فقط چند نتیجه را می‌گیرد.؟اول اینکه ماحصل اینهمه صغری و کبری کردن این است که در زمینه هسته ای دست آورده‌ای داشته ایم. دوم اینکه قوه قضاییه ظرف مدت کوتاهی دو هزار واحد تولیدی را از تعطیلی نجات داده و ده ها هزار کارگر را بهدسر کار برگردانده. سوم پالایشگاه خلیج فارس تأسیس شده است و از وارد کننده به صادر کننده بنزین بدل شده ایم. چهارم در صنایع نظامی رشد کرده ایم. و آخر الامر و‌پنجم همه اینها با بی کفایتی دولت که دل در کرو دشمن داشته و ۸ سال را صرف مذاکره بی حاصل کرده که حقش این بود که دو سه هفته مذاکره می‌کردند و یک عمر تز مواهب آن بهره میبردیم.
برای هرکدام از فرازهای نوشته شده اقلاً چندین و چند پاسخ منطقی وجود دارد که چون نه این مجال جای پاسخ آن است و نه گوش شنوایی وجود دارد بهتر است گذرا به هرکدام اشاره ای رود.
۱- در زمینه هسته ای اگر هم دست آوردی داشته ایم عملاً فقط به درد گرو کشی و‌ برگ‌ برنده در مذاکره میخورد و بس. در زمینه تولید برق با کمتر از ۱۰۰۰ مکاوات البته به شرط در مدار بودن همه واحدهای آن ، آنچنان گره ای از مسکلات ظرفیت تولید برق نمیکند. بعلاوه بهای نصب برای هر کیلو‌وات دارای نرمهایی است که باید رعایت شود والا صرفا از دید اقتصادی هر واحد تولید برقی مقرون به صرفه نیست. هیچگاه حتی هزینه های مستقیم نصب نیروگاه اتمی بوشهر اعلام نگردید است چه برسد به هزینه های غیر مستقیم که در هر حال به توان مالی کشور طی بیست سال تحمیل شده است. عدم النفع مشکلات دیگر از جمله صادر نکردن نفت و غیره هم پیشکش.
۲- دوخزار واحد را در عرض کمتر از دوسال که آقای رییسی دوباره راه اندازی و به چرخه تولید برگردانده اند برای سالی ۲۰۰ تا ۲۵۰ روز کاری یعنی روزی ۴ تا ۵ کارخانه که به نظر زیاد و آماری با غلو می‌رسد. از طرفی تا کارخانه ای تعطیل شود حتماً رد پای خود قوه قضاییه در دستور تعطیلی آنها هست. پیشنهاد می‌کنم آمار نصف این واحد ها را اگر کیهانیان دارند همراه با موارد تعطیلی و چرایی آن اعلام کنند چون جداً قابل تحسین هست. نمونه ای را سیمای جمهوری اسلامی نشان داد که کارخانجاتی بعضا به مدتی بیش از یک دهه تعطیل بوده اند و با دستور راه اندازی شده اند که باید عرض کرد خرابیها و علف سبز شده در این محیطها بیش از اینها طول میکشد تا سر و سامان بگیرند.
سوم پالایشگاه خلیج فارس راه اندازی و بهره برداری میشود که در دولت روحانی بوده است و مندغقط حیران هستم که چطور قلم کیهان به چنین تمجیدی چرخیده است. البته انسان و از جمله آقای ایمانی هم جایز الخطا است.
پنجم در زمینه نظامی پیشرفت کرده ایم. به نظر اینطور می‌رسد و دستشان درد نکند. مردم که مانند کیهان و کیهانیان از پیشرفت هیچ بخشی از کشور ناراحت نمیشوند. با این تذکر که مصادره به مطلوب کردن ممنوع است و هر جا خطا و اشتباهی هم بود باید عنوان شود.
ششم اینکه اگر منظور مذاکرات برجام است که با نأیید و اطلاع رهبری انجام شده است. خروج امریکا از برجام متضمن بیشترین شدیدترین لطمه ها به بنیهٔ اقتصادی کشور داشته است . همین جناح اصولگرای دواتشهٔ با تصویب قانون و چندین و‌چند فشارهای بی ربط به دولت در بدر دنبال احیای همان برجام نه بک کلمه بیشتر ‌ونه یک کلمه کمتر هستند. اگر بد بوده است و‌دولت بانی امضای آن مستحق اینهمه دشنام ‌‌ناسزا هست که چرا شما آقایان دنبال احیای آن هستید و اگر خوب است خب چرا دو دوره بازی میکنید و از هر بهانهٔ بیجا و بجایی دنبال کوبیدن دیت اندر کاران امضای برجام هستید؟
نکته آخر اینکه بجای وقت و دیگران را گرفتن با بزرگ‌ترین فونت نوشتاری ممکنه عین همون فونت شاه رفت دوران انقلاب در صفحه اول روزنامه خود بنویسید « به ..... رأی بدهید » و خلاص. شاید هم آقای .... اجازه این کار را ندهند چون تبلیغ کیهان به احتمال قوی باعث ریزش ارا میشود تا افزایش آن .
خدابایدبفریاد.این.ملت.مظلوم.برسه.سال.به.سال.دریغ.از.پارسال.منهم.بعنوان.یک.ایرانی.وطن.پرست.دیگر.رای.نخواهم.داد.
چرا آمریکا، انگلیس و فرانسه و ... بخشی از برقشان از انرژی هسته ایی تامین میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار