بازدید 13568
۱
سید جلال ساداتیان:

مشخص شدن تکلیف برجام تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰

سفیر سابق کشورمان در لندن گفت: تیم‌های مذاکره کننده در عمده قضایا به توافق رسیدند و تا قبل از انتخابات تکلیف برجام مشخص می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 19 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره کننده ایران و معاون سیاسی وزیر خارجه درباره نشست کمسیون مشترک برجام، گفت که در دو هفته گذشته پیشرفت‌های خوبی انجام شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌هاست، امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم آمد، بتوانیم درباره آن مسائل ان‌شاءالله به یک جمع بندی برسیم.

عراقچی درباره دیدار ها، نشست‌ها و تشکیل کارگروه‌ها در مذاکرات وین، هم توضیح داد: نشست‌های فشرده‌ای بود و ما در همه سطوح یعنی دو جانبه و چند جانبه، بین هیئت‌های مختلف، در سطوح کارشناسی و در سطح روسای مذاکره کننده نشست داشتیم. در طول این بحث‌ها تلاش کردیم که موضوعات مورد اختلاف را رفع یا کاهش دهیم. در نتیجه این نشست ها، اکنون در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم، البته چند موضوع کلیدی وجود دارد که باید حل شود، اما روی سایر موارد توافق وجود دارد، همچنین روی متن نگارش خوبی صورت گرفته است.

سید جلال ساداتیان سفیر سابق کشورمان در لندن و کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مذاکرات وین، گفت: با توجه به گزارش‌هایی که منتشر می‌شود، ظاهرا تیم های مذاکره کننده در عمده قضایا به توافق رسیدند و متون مربوط به توافق نوشته می‌شود. در این توافق باید مجموعه آنچه را که باید اجرایی شود همه ابعاد تنظیم شود و به این صورت نباشد که استخوان لای زخم بماند.

او درباره احیای برجام قبل از انتخابات ریاست جمهوی، اظهار کرد: یک هفته دیگر مهلت تا زمان اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی ایران زمان مانده است قاعدتا تا آن زمان باید نتیجه مذاکرات مشخص شود، لذا با فرض اینکه تا پنجم خرداد این کار صورت بگیرد تا قبل از تاریخ انتخابات کشورمان وضعیت توافق برجام و متنی که باید امضا شود باید به نتیجه می‌رسد.

ساداتیان درباره تور اروپایی ظریف تصریح کرد: طبیعتا روابط اگر روابط ما با همه کشو‌ها عادی و خوب باشد، در صحنه بین المللی هم از حمایت‌های آن‌ها برخوردار می‌شویم، همچنین می‌توانیم روابط دوجانبه‌ای در حوزه بازرگانی و تجاری داشته باشیم، به عنوان مثال اسپانیا علاقمند است در زمینه فولاد و انرژی کار بلند مدتی را با ایران انجام دهد.

سفیر سابق کشورمان در لندن اضافه کرد: تور اروپایی ظریف به کشورهایی بود که در مذاکرات وین حضور ندارند، لذا این سفر مستقیم در بحث مذاکرات اثر گذار نخواهد بود، اما در کل کار تاثیر دارد.

 

سادتیان درباره لغو سفر ظریف به اتریش، گفت: به دلیل نصب پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان وزارت خارجه اتریش، ظریف اعتراض به آنجا نرفت که تصمیم درستی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
كانديد شدن اقاي جهانگيري همين نويد را مي دهد ولي بر روي كاغذ!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها