بازدید 15834
کیوسک بین الملل تابناک

آغاز رزمایش مشترک دریایی روسیه و قزاقستان در دریای خزر / گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا / درخواست انصارالله از کشور‌های عربی برای اخراج سفرای آمریکا / درخواست پوتین برای پایان فوری مناقشه فلسطین و اسراییل

آغاز رزمایش مشترک دریایی روسیه و قزاقستان در دریای خزر، گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا، درخواست انصارالله از کشور‌های عربی برای اخراج سفرای آمریکا، درخواست پوتین برای پایان فوری مناقشه فلسطین و اسراییل و دیدار ظریف با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 18 May 2021

آغاز رزمایش مشترک دریایی روسیه و قزاقستان در دریای خزر/گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا/درخواست انصارالله از کشورهای عربی برای اخراج سفرای آمریکا/درخواست پوتین برای پایان فوری مناقشه فلسطین و اسراییل

کیوسک بین الملل تابناک: آغاز رزمایش مشترک دریایی روسیه و قزاقستان در دریای خزر، گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا، درخواست انصارالله از کشور‌های عربی برای اخراج سفرای آمریکا، درخواست پوتین برای پایان فوری مناقشه فلسطین و اسراییل و دیدار ظریف با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز رزمایش مشترک دریایی روسیه و قزاقستان در دریای خزر

 روز دوشنبه، دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی جنوبی روسیه گزارش داد، خدمه کشتی‌های ناوچه کاسپین، رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی قزاقستان در دریای خزر برگزار می‌کنند تا به تمرین تأمین امنیت قایق‌رانی و مبارزه با تروریسم بپردازند.

به گزارش خبرگزاری تاس، این رزمایش روزهای ۱۸ تا ۲۴ می (۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد)، در محدوده‌های تمرینی نیروی دریایی روسیه و قزاقستان در بخش متوسط دریای خزر برگزار می‌شود. این دفتر مطبوعاتی تصریح کرد، شش کشتی جنگی نمایندگی روسیه در این رزمایش را بر عهده دارند.

دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی جنوبی روسیه در بیانیه‌ای گفت: خدمه دریایی روسیه و قزاقستان، اقدامات مشترکی برای حفاظت و دفاع از تأسیسات اقتصادی دریایی تمرین خواهند کرد، امنیت قایق‌رانی و فعالیت دریایی بین‌المللی را تأمین می‌کنند و به مبارزه با تروریسم در دریای خزر می‌پردازند. این خدمه در دروه مانورهای مشترک، شلیک‌های توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی و هوایی انجام خواهند داد و اقدامات مقابله‌ای مین و فعالیت‌های ضدخرابکاری را با مشارکت واحدهای غواصی تمرین می‌کنند.

آغاز رزمایش مشترک دریایی روسیه و قزاقستان در دریای خزر / گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا / درخواست انصارالله از کشورهای عربی برای اخراج سفرای آمریکا / درخواست پوتین برای پایان فوری مناقشه فلسطین و اسراییل

طبق اعلام این دفتر، بمب‌افکن Su-۳۴ به منظور شبیه‌سازی یک هدف هوایی، در مانورهای دریایی استفاده خواهد شد.

طبق بیانیه فوق، فرماندهی و مقر مشترک رزمایش، شامل دفاتر دریایی روسیه و قزاقستان خواهند بود. در دوره رزمایش مشترک، خدمه نیروی دریایی هر دو کشور در مورد نتایج نظارت بر وضعیت هوایی و دریایی در منطقه، به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

گزارش جنجالی نیوزویک درباره ارتش سری آمریکا

بر اساس یک گزارش جنجالی نشریه نیوزویک آمریکا ـ که با استناد به نتایج یک تحقیقات دو ساله منتشر شده ـ ارتش آمریکا مشغول اداره یک ارتش مخفی با ۶۰ هزار سرباز است که هیچ نظارتی از سوی کنگره این کشور روی آن وجود نداشته و دست کم ۹۰۰ میلیون دلار سالانه برای آن بودجه صرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش این مجله بر مبنای ده‌ها مورد درخواست دسترسی به اسناد بر مبنای قانون آزادی اطلاع‌رسانی، تحلیل ۱۶۰۰ رزومه و انتصابات شغلی و مصاحبه‌ها با چند شخص دخیل تهیه شده و بیان می‌دارد که این ارتش مخفی به اجرای عملیاتی در سراسر آمریکا و خارج از این کشور ـ چه اینترنتی و چه غیراینترنتی ـ می پردازد و وظایفش شامل شکست دادن تکنولوژی‌های با پیچیدگی فزاینده می‌شود.

گفته شده که نیمی از این نیرو شامل سربازان عملیات ویژه‌ مشغول به اجرای عملیات در کشورهای سراسر جهان شامل پاکستان، یمن، کشورهای حوزه غرب آفریقا و حتی کره شمالی و ایران است. دومین دسته بزرگ در این ارتش را متخصصان اطلاعاتی دست اندرکار در جمع آوری اطلاعات، امور ضداطلاعات و زبان شناسان تشکیل می‌دهند. پرسنل دیگر این ارتش شامل یک ارتش سایبری است که طبق این گزارش درگیر در جنگ سایبری، جمع آوری اطلاعات و حتی تلاش برای دستکاری کردن رسانه‌های اجتماعی – کاری غیرقانونی که آمریکا کشورهای دیگر نظیر روسیه، چین و ایران را متهم به انجامش می‌کند – است.

بر اساس این گزارش، این برنامه با نام برنامه "کاهش امضا" شناخته شده و بر طبق برآورد ده برابر بزرگتر از واحد عملیات های مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیاست.

گزارش شده که بالغ بر ۱۳۰ شرکت نیز در این برنامه دخیل بوده و به موجب آن، حدود یک میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان برای ایجاد اسناد جعلی، پرداخت صورت حسابها و مالیات ها و ساخت هویت های جعلی پیچیده صرف شده است. همچنین بانکها و شرکت های کارت های اعتباری نیز به هنگام فعالیت های غیرقانونی سربازان این ارتش مخفی همچون پولشویی و کلاهبرداری نسبت به اعمال آنها چشم‌پوشی می‌کنند.

در عین حال این برنامه بر اساس این گزارش شامل یک مولفه مهم برای شکست دادن سیستم های مدرن بیومتریک و شناسایی همچون شناسایی چهره و اثر انگشت آن هم نه فقط مرتبط با خارج از آمریکا بلکه در داخل خود آمریکاست.

این برنامه مخفی به مجموعه پاسپورت ها و روادید واقعی، جعلی و خارجی‌های تغییر داده شده و همچنین به اصطلاح "سیستم مدیریت تامین مخفی" یک برنامه جدیدا گزارش شده برای ثبت هویت های جعلی وارد شده به مکانیزم های مورد استفاده اپراتورها، دستری دارد. در عین حال اپراتورهای این ارتش مخفی، علاوه بر تغییر دادن اسناد خارجی و شکست دادن سیستم های امنیتی خارجی، به پایگاه‌های داده اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا نیز دسترسی داشته و در این پایگاه‌ها تغییراتی را ایجاد می‌کنند تا هویت های جعلی در آنها تطبیق یافته و سربازان این برنامه بتوانند با امنیت بدون برانگیختن سوءظن به آمریکا برگردند.

همچنین این ارتش مخفی شامل بخش "برنامه‌های دسترسی ویژه" است که حاوی اسراری درباره ابزارها و متدهای مورد استفاده برای فریب دادن سیستم های امنیتی خارجی و مولفه‌های شناسایی چهره و اثرانگشت است.

درخواست انصارالله از کشورهای عربی برای اخراج سفرای آمریکا 

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خواستار اخراج سفرای آمریکا از کشورهای عربی شد.

به گزارش المیادین، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین اظهار کرد: پایداری ملت فلسطین این پیام را به همراه دارد که شکست اسرائیل آسان است.

وی افزود: ملت یمن فلسطین و تجاوز به آن را مساله خود می‌دانند؛ موضع ما این است.

البخیتی تاکید کرد: تحرکات در کشورهای عربی باید در جهت اخراج سفرای آمریکا از این کشورها باشد.

وی ادامه داد: سوریه، حزب‌الله، ایران و یمن خدمات قابل توجهی را به مساله فلسطین ارائه کرده‌اند و درست نیست که امروز مورد هجمه قرار بگیرند.

این مقام یمنی در ادامه تاکید کرد: اگر محور مقاومت تصمیم بگیرد نبردی همه جانبه با اسرائیل آغاز کند، نقش ترکیه و قطر چه خواهد بود؟ پیشنهاد دهندگان امروز به محور مقاومت، همان کسانی هستند که اگر این محور در جنگ دخالت کند، انتقاد خواهند کرد.

وی گفت: پیام ما به ملت فلسطین این است که آنها منبع الهام برای همه هستند و شکست دادن اسرائیل امکان پذیر است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن همچنین گفت: پیام من به طرفداران اخوان المسلمین این است که کالاهای آمریکایی را تحریم کنند.

وی خطاب به حامیان اخوان المسلمین تصریح کرد: در راستای وحدت امت قدم بردارید و نه در جهت از هم گسستن آن.

درخواست پوتین برای پایان فوری مناقشه فلسطین و اسراییل 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه می‌گوید، درگیری بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها باید براساس قوانین حقوق بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان حل شود.

براساس گزارش اسپوتنیک، پوتین تاکید کرد که ادامه درگیری ها باعث افزایش تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه که در دیدار با سفرای خارجی در این کشور صحبت می‌کرد، افزود: ضروری است، به خشونت ها از سوی هر دو طرف هر چه سریعتر پایان دهیم و فعالانه به دنبال راهکاری برای حل این بحران بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت باشیم.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تا این لحظه شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۱ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

پوتین روز جمعه نیز در نشست امنیتی روسیه گفته بود، افزایش درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در قاره‌ای دیگر نیست، در نزدیکی مرزهای ما رخ می‌دهد و بر منافع امنیتی مسکو تأثیر مستقیم دارد.

دیدار ظریف با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که در مقصد دوم سفرش به اروپا در رم به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات ایتالیا و واتیکان با «پتروچلی» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف صبح دیروز (دوشنبه) نیز با «لویی گی دی مایو» همتای ایتالیایی دیدار کرد و بعد از این دیدار در اظهاراتی با تشریح جزییات گفت‌وگویش با همتای ایتالیایی گفت: لازم بود برای دوران پس از مذاکرات کنونی در وین و بازگشت ایتالیا به صحنه اقتصادی ایران، آمادگی ایجاد شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از آن نیز در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان، کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالا گر» وزیر خارجه واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با پاپ فرانسیس با اشاره به شرایط ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران و قدردانی از مواضع سازنده رهبر کاتولیک‌های جهان در این زمینه، به تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷
به قول امام خمینی ره نه غر بی نه شرقی
نوبت ماست که رزمایش برگزلر کنیم که حساب دستشان بیایید
" ارتش سری امریکا"!
یاد سریال نیکیتا افتادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شصت هزار نیروی ارتش آنهم سری با بودجه سالیانه 900 ملیون دلار؟! آنهم مشتقر در سراسر جهان. جل الخالق
درخواست پوتین ثابت کرد این گروههای شبه نظامی در خاورمیانه همه در راستای منافع روسیه فعالیت می کنند و حالا که دیده زیر ضربات سنگین قرار گرفته اند به التماس افتاده است.
من در مورد نابودی اسرائیل نظری نمی دهم ولی اسرائیل از لحاظ نظامی یک خطر بالقوه برای آرامش و اقتصاد منطقه است و اقدامات نظامی آن نشان می دهد که پا را فراتر از گلیم خود دراز کرده است و همانطور که غربی ها خواهان خلع سلاح مبارزان فلسطینی هستند کشورهای منطقه هم باید دنبال خلع سلاح اسرائیلی ها باشند تا شاهد کودک کشی و جنایات جنگی آنها نباشیم و باید یک برنامه جامع توسط کشورهای منطقه جهت نابودی مکان ها و پایگاه های نظامی آنها بوجود آید و یا حداقل به نیروهای مبارز فلسطینی کمک شود که بتوانند با موشک های دقیق فقط پایگاه های نظامی آنها را هدف قرار دهند تا غیر نظامیان آسیب نبینند موشک های دقیق حتی به نفع غیر نظامی فلسطین هم است تا از مقابله به مثل جنگ افروزی های حاکمان خود در امان باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
کاملا موافقم. اگه فلسطین چندتا از موشکهای ایران رو داشت و بجای راکتهای خودش استفاده میکرد تا به ازای هر ساختمان مسکونی یکی از فرودگاههای صهیونیستی رو بزنه الان تعداد تلفات اینقدر زیاد نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
چرا منطقی حرف زدی؟ ببین دوستان بهشون بر خورد منفی دادن!
انصار الله بعد از 7 سال هنوز هم حاکم کل یمن نیست. بعد انتظار دارد کشورهای عربی سفیر امریکا را اخراج کنند؟
اینها تو چه دنیایی سیر می کنند؟ عربستان روابط با سوریه را از سر گرفته بعد اینها انتظار دارند عربستان روابط با غرب را قطع کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
یمنی ها در برابر یورش استعمار انگلیس و آمریکا ایستاده اند . مزدوران استعمار این واقعیت را بی اهمیت جلوه می دهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
انصارالله 7 ساله مقابل عربستان، آمریکا، اسرائیل و انگلیس نشسته و همه ارباب های شما نتونستن تسلیمش کنن و هر روز پیش روی زمینی می کنه..
خیانت روسیه به ایران بیش از امریکاست ، روسیه کشوری هست که از قدرت گرفتن ایران بیش از همه ضرر خواهد کرد
رقابت در فروش نفت، دریای خزر، نفوذ در کشورهای منطقه بویژه کشورهای شمالی، فشار به ایران برای دسترسی به خلیج فارس از طریق ایران و ...
دشمن اصلی دشمن دوست نماست
اقای پوتین کسی حرف شما را نمی خواند
این گزارش روزنامه آمریکایی دروغ محض است این نوشته ها مانند فیلم های هالیوودی قهرمانسازی آمریکاییهاست که می خواهند دولت وملتهارا بترسانند. در صورتی که اخیرا آمریکا آنقدر ضعیف شده که حتی قادر نیستند از نیروهای خودشان در جاهای دیگر دنیا مواظبت کنند درداخل آمریکا هم همانطور اگر دور بین ها نصب شده در اماکن ودر سطح شهرها نباشد سران آمریکا نمی توانستند شورش مردم را مهار کنند
آن حمایتهای همه جانبه و قوی و محکم که آمریکا برای اسرائیل انجام میدهد یک دهمش را مسلمانان و اعراب برای فلسطین انجام می دادند وضعیت این نبود . اینها حمایت از یکدیگر را بدون پرده پوشی و آشکارا انجام میدهند آنوقت اسرائیل تهدید میکند هر کس از فلسطین و بر ضد اسرائیل موضع بگیرد تاوان سختی خواهد داد . چرا اعراب همین حرفها را جرات ندارند به اسرائیل و آمریکا بگویند که اگر آمریکا به اسرائیل کمک تسلیحاتی کند تاوان خواهد داد ! حالا سختش پیش کش !
این یک تاکتیکه که غرب دشمنانش رو تروریست نام میذاره تا هر کاری خواست علیهشون بکنه. اسراییل که طبق گفته خود سازمان ملل اشغالگره و طبق گفته سازمانهای حقوق بشری غربی، یک رژیم آپارتایده، هرچقدر غیرنظامی رو بکشه اشکال نداره اما حماس که داره از مردمش دفاع میکنه میشه تروریست.
بهتر است رهبران انصارالله مسیر تندروی را دنبال نکنند و سعی کنن مانند علمای عراق روش اعتدال را پیش بگیرند
حماس جنگ را شروع کرد حالا گریه می‌کند کشته زیاد دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل