بازدید 17301

خطرناك‌ترين ليزر جهان ساخته شد

اين فناوري ليزري كه Spyder III Pro Arctic نام دارد و در شركت چيني Wicked Lasers ساخته شده است، با پتانسيل داخلي فوق‌العاده خود به عنوان خطرناك‌ترين ليزر جهان محسوب مي‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۱ 20 June 2010
يك شركت چيني واقع در شهر شانگهاي موفق به ساخت فناوري ليزري جديدي شده كه گفته مي‌شود خطرناك‌ترين ليزر در جهان است.

به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، اين فناوري ليزري كه Spyder III Pro Arctic نام دارد و در شركت چيني Wicked Lasers ساخته شده است، با پتانسيل داخلي فوق‌العاده خود به عنوان خطرناك‌ترين ليزر جهان محسوب مي‌شود.

شركت چيني سازنده اين فناوري ادعا مي‌كند كه تاكنون هيچ ليزري با اين قدرت و قابليت ساخته نشده و به همين خاطر اين سيستم خطرناك‌ترين ليزر جهان است.

شركت Wicked توان اين ليزر بسيار خطرناك را يك وات اعلام كرده است كه در كلاس 4 ليزرها طبقه‌بندي مي‌شود. اين ليزر با توان ياد شده مي‌تواند آسيب‌هاي سريع و جبران‌ ناپذير شبكيه‌اي را براي انسان به وجود آورد و در نهايت چشم انسان را نابينا كند.

آسيب‌هاي اين ليزر تنها محدود به چشم نمي‌شود و مي‌تواند به پوست و ديگر بخش‌هاي بدن انسان نيز آسيب جديد وارد كند. شركت چيني Wicked اعلام كرد كه به منظور جلوگيري از هرگونه آسيب احتمالي، اين ليزر قوي را همراه با سيستم‌هاي ليزري رايگان به دست كاربران مي‌رساند.

دكتر "آنت دواد " از دانشگاه فناوري سيدني در اين خصوص توضيح داد: اين ليزر بسيار خطرناك است و مي‌تواند انسان را تا مرز نابينايي پيش ببرد. اين دستگاه به راحتي مي‌تواند آتش روشن كند. اين مي‌تواند يك ابزار بسيار خطرناك براي آن دسته از افرادي باشد كه به درستي نمي‌دانند چگونه از آن استفاده كنند. خطرناك‌ترين ليزر دنيا مي‌تواند براي موارد خاص مورد استفاده قرار گيرد و بايد توجه داشت كه براي استفاده عمومي ساخته نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
صبح من خبري در مورد فيلتر شدن سايت گوگل به شما دادم چرا اون رو چاپ نكردين ؟!!!!!!
ترس بزرگترين گناه است از حضرت علي (ع)
اگر اعتقاد دارين
کدام توان یاد شده ؟
در ضمن اغلب لیزر های معمولی و همه لیزر های صنعتی به چشم آسیب غیر قابل جبران می گذارند، آتش روشن می کنند، .. و در کل خطرناک هستند.
منبع خبرهای علمی را در انتهای خبر اضافه نمایید.
من با لیزری با توان بسیار بیشتر از این کار میکنم. ملاک خطرناک بودن لیزر صرفاً توان متوسط نیست، ضمناً تمامی لیزرهای کلاس 4 باعث نابینایی دائمی میشوند(در 63% موارد). در مورد اینکه خطرناکترین باشد، اگر میشود قدری اطلاعات خودتون رو مورد تجدید نظر قرار بدید. من در آزمایشگاه با یک لیزر 60 وات کار میکنم، که باعث سوختگی شدید در برخورد با پوست میشود که حتی بازتاب ضعیفی از اون از یک سطح ناصاف باعث نابینایی دائم میشود.
در آمریکا لیزری هست که از اون برای جوش هسته ای استفاده میشود و تا اونجایی که من میدونم اون قدرتمندترین لیزر دنیا هست.
یعنی این خبرگذاریتون در حد کلاس اول دبستانه! الان لیزرهایی هستند (از جمله لیزرهای شیمیایی) که با آنها آهن را سوراخ می کنند، جوش کاری می کنند، حکاکی می کنند و توان بعضی از آنها به چندصد وات می رسد، و شما تیتر می زنید "خطرناک ترین لیزر جهان ساخته شد با توان یک وات"!!! :)
"شركت چيني Wicked اعلام كرد كه به منظور جلوگيري از هرگونه آسيب احتمالي، اين ليزر قوي را همراه با سيستم‌هاي ليزري رايگان به دست كاربران مي‌رساند."

خدا وكيلي خودتون منظور اين جمله رو مي‌فهميد؟
مسخره کردین خوتدتونو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه خبریه؟؟؟؟؟
شما از دنیا خیلی پرت هستین.اگه خبر مربوط به 40 سال پیش بود حرفتون درست بود.
ما تو ایران لیزر با توان 1000 وات به بالا می سازیم در آمریکا لیزر با توان 100000 وات می سازنکسی چنین ادعای نمی کنه ولی شما یک خبر مسخره می زارین و می گید که به چشم آسیب می رسونه و خطرناک ترین لیزر جهان است.
هر لیزری با توان 1 وات به بالا سبب کوری چشم می شود.
خیلی آماتور هستین که چنین خبر مسخره و بی ارزشی را می زارین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس