بازدید 35968

۳۰ میلیون خانوار ایرانی در وقت اضافه برای ثبت اطلاعات خانه ها/ دور باطلِ بی‌پایان با روش خوداظهاری؟!

در حالی که حدود ۴۰ روز از آغاز خوداظهاری مردم در سامانه ملی املاک و اسکان کشور می‌گذرد، چرا هنوز هیچ آماری از تعداد ثبت نام‌ها و املاک ثبت شده به رسانه‌ها و مردم اعلام نشده است؟
کد خبر: ۱۰۵۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 17 May 2021
۳۰ میلیون خانوار ایرانی در وقت اضافه برای ثبت اطلاعات خانه ها/ دور باطلِ بی‌پایان با روش خوداظهاری؟!
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ فروردین ماه امسال، وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ همه مالکان باید نسبت به ثبت املاک تحت تملک خود در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir  اقدام کنند. این وزارت خانه تاکید داشت همه سرپرستان خانوار  در زمان بندی‌های اعلام شده تا نهم اردیبهشت ماه اقدام کنند و سرپرستانی که موفق به ثبت‌نام در تاریخ اعلامی نشوند، می‌توانند از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند؛ زمان بندی‌ا که حالا در وقت اضافه قرار دارد.

اما این آغازی برای چالش جدید بسیاری از خانواده‌ها برای ثبت اطلاعات مربوطه بوده و همچنان هست.

آنگونه که محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفته است «در قانون مالیات‌های مستقیم قانونگذار برای افرادی که اطلاعات خود را غلط، نیمه‌تمام یا پراکنده ثبت کنند جرایمی در نظر گرفته است و حتی این افراد مشمول پرداخت جرایم و مالیات‌های تا ۲ برابری می‌شوند.»

هرچند بررسی سازوکار این سامانه نشان می‌دهد، در حال حاضر فقط اشخاص حقیقی باید اطلاعات مسکن خود را ثبت کنند. اتفاقی که با توجه به حجم گسترده خانه و املاک خالی در اختیار حقوقی‌هایی همچون بانک‌ها در کشور، سوال و ابهامات متعددی را در خصوص تحقق اهداف طرح مذکور مطرح می‌کند. زیرا محمودزاده معاون وزیر راه پیش‌تر گفته بود: «اقدام اخیر دولت در راستای شفاف شدن وضعیت مسکن کشور و برنامه‌ریزی دقیق برای گروه‌های هدف است و کار اضافه‌ای با هدف خاصی انجام نمی‌شود؛ بنابراین، به همه مالکان و مستاجران توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن شایعات، در سامانه ثبت‌نام کنند.»
 
وی همچنین در اظهارات دیگری تاکید داشت: «سامانه بر اساس قانون دو هدف مشخص را پیگیری می‌کند؛ نخست، مالیات بر خانه‌های خالی که موضوع شناسایی یکی از وظایفی است که قانون‌گذار برعهده این سامانه گذاشته است و وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری این قانون باید این کار را انجام دهد و مورد بعدی شناسایی محل اسکان خانوارهاست.»

اهدافی که به نظر می‌رسد با این روش و سازوکار، محقق نخواهد شد، زیرا آنگونه که گفته شد، مالیات بر خانه‌های خالی بایستی به طور گسترده و شفاف در سراسر کشور و در بخش‌های مختلف حقیقی و حقوقی صورت بگیرد، وگرنه با تمرکز بر اشخاص عادی و حقیقی، نباید انتظار شناسایی همه خانه‌های خالی را داشت.

در این خصوص، حسین میرزایی، کارشناس حوزه دولت الکترونیک معتقد است: بخش عمده خانه‌های خالی در اختیار بانک‌ها و... است؛ این سیستم برای اطلاعات خانوار است؛ پس تکلیف اشخاص حقوقی چه می‌شود؟ به بیانی دیگر فرد قادر است ملک خود را به نام شرکت کند و از مالیات بر خانه‌های خالی مبرا شود؛ یعنی هرچند گفته شده بود که املاک حقوقی هم مشمول مالیات می‌شود، ظرفیتی برای انجام آن وجود ندارد. 

از سوی دیگر در شرایطی که در وقت اضافه برای ثبت اطلاعات املاک قرار داریم، مشاهدات میدانی در سطح شهر و سوال از افراد مختلف، نشان می‌دهد تا به امروز استقبال خوب و قابل قبولی از اجرای این طرح نشده است.
 
همچنین افرادی که به سامانه مراجعه و اطلاعات مربوطه را به روش خوداظهاری ثبت کرده اند، در یک چرخه باطلی قرار گرفته اند، زیرا مسیر منطقی و قابل قبول اینگونه بود که «فرد با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را مشاهده و تنها آن‌ها را ویرایش، تایید و یا حذف نماید؛»، اما در این شرایط به گفته میرزایی، کارشناس حوزه دولت الکترونیک «۳۰ میلیون خانوار در کشور وجود دارد. با اجرای طرح به شکل کنونی، این ۳۰ میلیون خانوار باید اطلاعات خود را در سیستم وارد کنند؛ سپس اطلاعات چک شده و به افرادی که اطلاعات نادرست وارد کردند، بگوییم اطلاعات را ویرایش کنند؛ سپس دوباره اطلاعات ویرایش‌شده را چک کنیم و این عمل چرخه معیوبی است که هیچ گاه پایان نخواهد یافت.»

بنابراین یکی از ایرادات اصلی در روش ثبت اطلاعات املاک اشخاص حقیقی است و ایراد بعدی نیز به پنهان شدن اشخاص حقوقی از چشم سامانه املاک است. در نتیجه ضروت دارد در شرایطی که هدفگذاری مطلوبی برای " شفاف شدن وضعیت مسکن کشور " در دستور کار قرار گرفته است، با اجرای ناقص و ضعیف، اعتماد مردم سلب نشود. همچنین ضرورت دارد که هرچه زودتر بستری برای راستی آزمایی از اطلاعات ثبت شده فراهم شود؛ هرچند برای این کار زمان کافی وجود ندارد، برنامه ریزی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی و حتی نمایندگان مجلس، برای برطرف کردن این ابهامات ضرورت دارد.
 
از سوی دیگر، سوال مهمی مطرح است؛ در حالی که حدود ۴۰ روز از آغاز خوداظهاری مردم در سامانه ملی املاک و اسکان می‌گذرد، چرا هنوز هیچ آماری از تعداد ثبت نام‌ها و املاک ثبت شده به رسانه‌ها و مردم اعلام نشده است؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۵
هیچکس ثبت نکرده. دلتون خوشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
مردم عادی یکی دو ملک دارند و منظور قانون گذار نبوده اند. بانک ها و نهادها هزاران ملک خالی دارند و در این سامانه نیستند!. طرح از پیش شکست خورده!
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
هر وقت مسوولی که تا 25 سال قبل مستاجر بود و الان دست کم دو هزار میلیارد تومان ملک داره اعلام کرد که چطور به این ثروت رسیده من هم کل املاکم را به دولت هبه خواهم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
این طرح نپخته وشکست خورده است.میلیونها واحد مسکونی وراثتی است.از طرفی میلیونها واحد مسکونی متعلق به نهادها و بانک ها وشرکت ها است .و تهدید ها هم نمی تواند شخص ونهاد را مجبور به ثبت کند.اگر می خواهید مالیات بگیرید راه های بهتری است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
اگه درباره صلب حقوق اجتماعی سر پرست خانواده سخت بگیرن،مردم خودشون چهارتا پا هم قرض میکنن تا سامانه رو تکمیل کنن البته حساب حقوقی ها جدا ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
تمام اطلاعات مردم را ، حکومت در اختیار دارد
ولی یا توان تجزیه تحلیل و استفاده اش را ندارد
و یا اینکه فقط با اینکار میخواهن یک کاسبی برای خودشان درست کنند
والا شما ۵ سال قبل اگر به ماشین خودتان بنزین و گازوئیل زده باشید
دقیقا دولت میداند که کجا و چه شهری و چقدر و چه ساعتی و در کدام پمپ بنزین و از کدام پمپ بنزین زدید و چقدر پول دادید
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
همه اطلاعات که به صورت کامپیوتری توی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هست. دیگه این خوداظهاری چیچیه؟
قرار بود مسئولین رده بالای مملکتی اموال و املاک خودشون رو لیست کنن ! این کار انجام شد که حالا از مردم عادی صاحب یک اپارتمان انتظار همکاری دارند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
مسولان الان ده ساله قرار بوده لیست املاک خودشان را اعلام و در معرض شفافیت عمومی بگذارند
چرا هیچکدام اینکار را نکردند ؟ ...
من ثبت نخواهم کرد. هر وقت مسئولین لیست داراییهای خود را اعلام کردن اونوقت چشم حتما این کار رو انجام می دم ولی قبل از اون هرگز
کدام خدمت را میتونین بشمارین که دولت از پول مرذم به مردم پس داده باشه؟ کدام خیابان سالم توی شهر هست؟ کدام پارک جدید؟ کدام فاضلاب؟ کدام آب؟ کدام تحصیل ؟
اون دو تا امکان رو هم داده همش از پول فروش نفت بوده. پول مالیات مردم صرف مردم نمیشه.
حالا هم مردم میبینن باز میخوان ازشون بگیرن اطلاعات نمیدن.
نه رای می دم نه ثبت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
اونی که ۱۷ تا آپارتمان داره باید ثبت نام کنه نه من و تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
خيالت راحتباشه ، هم راي مي دهيم و هم ثبت مي كنيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
رای شما به ثبت اطلاعات چه ربطی دارد
نه رای می دم نه ثبت میکنم
اینا کدوم کارشون رو اصول و حساب کتاب بوده که این یکی باشه ؟
فقط اون بدبختایی که یک خونه دارن و ثبت نام نمیکنن رو چنان مالیاتی براشون در نظر میگیرن که مجبور بشن خونه رو بفروشن به علاوه یک کلیه هم از بدنشون خارج کنن و بفروشن تا بتونن مالیات رو به دولت بدن.
بانک ها و حقوقی های دیگه هم هیچ...
الان خود اطلاعات خانوارها در سامانه رفاهی یارانه اشتباه است. الان خانواده ما چند نفر ازدواج کردند رفتند، برخی 40 سالشان شده و مستقل زندگی می کنند. ولی همه را زده زیر مجموعه پدر و جدا نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
مخصوصا اینکارو میکنند که بهانه مالیاتی داشته باشن
واقعیت اینه که دولت نمی خواد یا نمی تونه این قانون رو اجرا کنه و با این کارها فقط در حال کش دادن قضیه و اتلاف وقته تا عمر دولت به پایان برسه.
زیرا مسیر منطقی و قابل قبول اینگونه بود که «فرد با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را مشاهده و تنها آن‌ها را ویرایش، تایید و یا......حذف نماید پس دولت نمیخواهدمشکل حل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
تو از اونهایی هستی که میگن تعدادشونو بیشتر کنن
اخه با این قوانین مسخره و تهدید مردم که مشکل اقتصاد و مردم حل نمیشه. آبروی هر چه قانون بردن.
شما ۱۰ ساله اموال مسئولین را نتوانستید ثبت کنید حال ۲ ماهه می خواهید برای ۸۰ میلیون نفر را ثبت کنید؟؟پس حقوقی ها چرا ثبت نمی کنند؟
راستی مجتمع های خالی منطقه ۲۲ که اندازه شهر دوبی است مال کیه؟ نکنه ثبت نام نکردن؟
یعنی این املاک که در سازمان اسناد سندش موجود است بیخود است؟ شما توان ندارید اطلاعات را از سازمان ثبت و اسناد دریافت کنید و بعد برای مردم بدبخت کار می‌تراشید. با این سیستم مسخره که کار کردن باهاش صبر ایوب می‌خواد و دانش در حد مهندسی کامپیوتر؟ انتظار دارید ننجون من اگر خونه داره بیاد اطلاعاتش رو ثبت کنه؟
این قوانین مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر خانه های لوکس، مالیات بر خودروهای لوکس واقعا مسخره است. کم آوردید بجای راه اندازی اقتصاد و تولید و تجارت اینجوری میخواد مملکت را اداره کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
هر منزلی که خالیه لزوما به این دلیل نیست که صاحبش پولداره دایی خودم یک منزل خالی داره خوزستان ولی حتی آدم فقیر هم حاضر نیست بره اونجا زندگی کنه، پول بازسازی هم نداره اینا به زور میگن بیا مالیات بده چون خالیه؟ حرف زوره
یک بار برای ثبت اقدام کردم. متأسفانه سامانه اشکالات بسیاری دارد و پرسشنامه پیچیده طراحی شده به گونه ای که آدم گیج می شود. سیم کارت می خواهد که حتما باید به نام مالک باشد. خلاصه چنان گیج شدم که در دقیقه نود ثبت نام را نیمه کاره رها کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
ملک داری ولی یه سیم کارت بنام خودت نداری؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
چرا ثبت نام میکنید ملت باید متحد باشه
هیچ کس ثبت نام نکرده تو ساخنمان ما گفتند همه اش می خواهند پول بگیرند
تمام این اطلاعات را خودتون دارید.پس این سازمان عریض وطویل امباک ومسکن چی را ثبت میکنه.اگر بخواهید کار انجام بدید.۲۰ سال دارین با این بازیها مردم وقانون را میپچونید..چرا؟ چون خودتون ذینفع هستید.همه مسولین وبانکها کلی خانه دارند.
من هرگز وارد این سامانه نخواهم شد. اول مسئولین و نهادها و بانک ها شروع کنند تا ما یاد بگیریم!
مگر کسی جسارتا مغزش ایراد پیدا کرده باشد که خودش با دست خودش اطلاعات زندگی اش را دست اینها بدهد که از فردا هزار جور پول به اسم مالیات و عوارض و غیره بگیرند!!!
با سلام باید زمین هائی که دولت در اختیار واحتکار کرده برای مردم واگذار نموده و سعی در تولید گردد و از سازندگان انبوه ساز در این امر استفاده گردد.هم اکنون با توجه به گرانی مصالح ساختمانی ساخت و ساز در رکود قرار گرفته باید سعی در عرضه گردد تا قیمت ها کاهش یابد
طرحهای ضدمردمی برای دریافت مالیات مسخره
جالبه .فقط خونه رو باید ثبت کنیم!اونم منظوری ندارند ،فقط برای برنامه ریزیه!!!!! خداییش برای چیز دیگه ای نیست. فقط نمی دونم چرا فقط خونه!!! این املاک وساختمانهای چندین طبقه ای تجاری خالی توی خیابان وزراء وقائم مقائم وبالای شهرتهران چندین ساله بدون استفاده دارند خاک می خورند ومعلوم نیست کدوم پولها رو پشت خودشون قایم کردند نمی خواد ثبت بشه!!!صاحبانشون راحت باشند!!راحت !!!فقط لابی هاشون رو حفظ کنند
ایراد سامانه در روزهای اولیه و اطلاع رسانی ضعیف و مدت کم از مهمترین دلائل عدم استقبال مردم می باشد
قانونی که تصویب می شه مال مردم عادی هست برا مسئولین نیست که کدوم مقام مسئولی لیست اموال ودرآمدش را اعلام کرده
متاسفانه هیچ گونه پاسخگوئی درستی از طرف وزارتخانه در رابطه با سوالات وجود ندارد نه راهنمائی درست و حسابی دارند نه به تلفن ها جواب می دهند.
بشین تا گردن کلفتای هر منطقه که حداقل ۱۰ واحد خالی دارن بیان ثبت نام کنن....
بسیاری اموال خود را به نام موسسات صوری خانوادگی می‌زنند.
سایتش خیلی مشکل داره و وارد کردن اطلاعات در آن نیاز به آمادگی و در دسترس داشتن مدارکی داره که تا وارد نشی متوجه نمی شی چی میخواد. علاوه بر آن، امکان اصلاح اطلاعات هم نیست. خلاصه، خیلی سردستی و عجولانه تهیه شده و مطمئنم بزودی تعطیلش می کنن.
اصلا شخص حقیقی مگه مرض داره خانه خالی نگه داره و اجاره نده ؟ این خانه ها همه برای خود بانک ها یا سازمان ها هست که اجازه اجاره دادن ندارن
خیلی جالبه، برای نوبت تزریق واکسن کرونا میگن ثبت نام نکنید و نیایید رو سامانه، خودمون خبرتون میکنیم. اون موقع این همه اصرار و تهدید میکنن املاکتون را ثبت کنید.
اطلاعات شخصی مردم به دولت هیچ ربطططططططططی ندارد
مسولین و مدیران کشور اصل مسلم قانون اساسی در خصوص ثروت را بعد از 43 هنوز اجرا نکرده اند چه طور توقع دارند مردم قانون من درآوردی آنها که مطالبه از مردم هست را اجرا کنند
مردم وقتی حاضرند رفتار مدنی داشته و به قوانین بخصوص قوانین مالی احترام بگذارند که به دولت خود اعتماد داشته و بدانند کارها در جهت عدالت و نفع خود آنها انجام میشود و کیست که نداند درکشور ما چنین نیست.
خواستم خدمت افرادی که این طرح را گذاشتن بگم شما هایی که مملکت را به این حال و روز انداختید خودتون انوال و داریی هایتون را گفتید که حالا از مردم توقع دارید
سلام دوستان بنده در این طرح شرکت نمی کنم و عواقب آن را می پذیرم.چطور برای 80میلیون سامانه درست می کنند.ولی برای حقوق های نجومی 30 چهل هزار مسوول نمی تونند سامانه شفافیت درس کنند. این اوج دورویی مسوولان هست.
تنها صنعت کاملا ایرانی با اشتغال بالا را هم نابود کنید تا مردم بجای خرید خانه اضافی برای فرزندشان یا اصلا سرمایه گذاری ببرند پولشان را ترکیه خرید خانه کنند دولت ترکیه دام بزرگی برای این سرمایه های فراری گسترده است ...
اگر یک نفر ثبت نام نکرد چه عواقبی در انتظار او میباشد؟
اتفاقا" فقط منظور این بوده که مالیات سه لا پهنا از املاک مردم بگیرند و نه از املاک بانکها و سازمانها و این عدم ثبت املاک بانکها خواست خود طراحان سامانه است و این مالیات آنقدر زیاد است که اکثر مردم نمیتوانند بدهند و در چند سال منجر به مصادره و ضبط املاک مردم میشود
متاسفانه اين سامانه كارايي لازم را نداره، حتي نصف شب هم نمي شه وارد آن شد.
هدف اینه که بعدا مالیات ببندن رو خونه ای که حتی خالی نیست
ثبت حتی 20 متر ملک در هرجا مساویست با قطع یارانه
مگر شهرداری و اداره ثبت اطلاعات را ندارند؟
مردم همواره با این تصمیمات لحظه ای مسئولین فخیم ما !!!!!!!
همواره باید در صف و کافی نت و .....کلا گرفتار باشند و دور خود بگردند .... زندگی همنجوری هم با این گرانی و بی قانونی و تبعیض و رکود و بیکاری و دزدی و تورم و ظلم و ستم و.... نکبت است دیگه بااین چیزها مردم را سرگرم نکنید و بازی ندهید لطفا....
اصلا گذشته از روش سیستم اجرای این قانون که خیلی مسخره هست به نظرم تدوین قانونش مسخره تر هم هست، قانون باید جامع و دقیق و در برگیرنده باشه که هر کس با شرایط مختص به خودش تکلیف خودش رو بدونه و تفسیر و تبصره های قانونی هم در شرایط مختلف واضح و شفاف باشه. الان کل اطلاعات موجود در اینترنت برمیگرده به اینکه یک بابایی یک خانه ۵۰ میلیونی رهنی با ماهی دو میلیون اجاره مثال زده و آخرشم چهار پنجتا سوال جواب مسخره که نصفش برمیگرده به اینکه چطور باید وارد سامانه شد!!!! اونوقت با این قانون میخوان سالی چند برابر قیمت اجاره هم جریمه کنن!!!
از هر شخصی بین فامیل پرسیدم گفتن ثبت نام نمیکنیم بعضی ها که اصلا خبر نداشتن
یکی از دلایلش این هست که کار کردن با سامانه طراحی شده سخته
بعد از بورس واسمون نقشه جدید کشیدن باز
سنگ ها را یکی پس از دیگری به چاه می اندازند به طوریکه نه صد تا عاقل بلکه مجمع عقلا هم نتوانند از چاه دربیاورند. تبعات این طرح که در آینده نمود پیدا خواهد کرد:
1- خروج سرمایه از بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز و نهایتا گرانی آن.
2- بیش از 60 درصد اقتصاد کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم به ساخت و ساز بستگی دارد با کاهش فعالیت در این بخش بیکاری و رکود در سایر بخش ها هم ظاهر میشود
3- سرمایه دنبال امنیت است بورس را ناامن کنید میرود دنبال ارز دیجیتال و بازار ملک که ناامن شود همانطور که می بیند سرمایه به سوی خرید ملک در ترکیه و سایر جا ها میرود
4- ایجاد تقابل بین مردم و مسئولین زیرا که این قانون ده ها مورد نسنجیده دارد که موجب نارضایتی مردم شده و جو مملکت رو بدتر میکند
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شاید هم همین رو می خوان
خیلی قوانین قرار بوداجرابشه
فعلا مسوولین لطف کنند فهرست املاک ودارایی خودشونو ثبت کنند که علی الحساب فقط۴۳ ساله اجرا نمیشه ونشده
نه رای میدم نه ثبت میکنم
طرح بايد با تشويق همراه باشه لذا هر طرحي كه آخرش تهديد باشه از همون اول شكست ميخوره از جمله همين طرح
می دونید چرا مردم همکاری نمی کنند ؟ یه مثال ساده اش خود من ، یارانه من و همسرم بعد از ازدواج قطع شد، جون در سامانه حدیدی که اون سال ساختند ، پدر همسرم ، اون رو به عنوان عضو خانواده اش اعلام نکرد و گذاشت که من اعلام کنم ؛ من هم نتونستم خانوار جدید ثبت کنم و خلاصه اصلا همسرم حذف شد و برای ثبت مجدد و ایحاد خانوار باید روزها می رفتیم فرمانداری و ....
حالا که می خوان پول بگیرن ، یه سایت دادن ، می گن هر چند نفر که خودت می دونی ، به عنوان خانوادت ثبت کن !
++++
ار اون طرف ، این همه کد ملک تو شهرداری و ... داریم ، تو اون سندهای قدیمی اصلا این عدد رقمهایی که اینها می گن نییییست که تو سایت بزنیم !
مردم در فقر بیکاری فساد و گرسنگی دست و پنجه میزنند آقایون در این شرایط فقط به فکر مالیات ستانی هستند...
دولت می تواند قول بدهد که اطلاعات ثبت شده به فروش نخواهد رفت.
مدیران دولتی 40سال اخیراموالشان رااعلام نکردند مردم عادی نهایتا یکی دو ملک داشته باشند شیپورراطبق معمول ازسرگشادزدید
از بس با مردم صادق نبودید مردم دیگر اعتمادی به برنامه های شما ندارند
سلام..من خودم از جمله افرادی بودم که بارها برای من پیامک میومد ...تعجب می کنم وقتی خونه خریدم انقدر برای گرفتن سند و کارهاش درگیر شدم که نگو..وقتی می گفتم چرا این قدر ادم رو دنبال این کار و اون کار می فرستید میگفتند اطلاعات شما باید ثبت بشه...صد دفعه از من مدرک و کپی شناسنامه و کارت ملی گرفتند...خب اگر ثبت شده باید بدونید من نوعی با این شماره کارت ملی چی دارم و چی ندارم...چرا خودتون رو به ندونستن می زنید....بانک ها و خودرو سازها و شرکت ها که هزاران واحد مسکونی خالی دارند هم روزشون نمی رسه مالیات بگیرند دارن فشار رو افرادی میارند که با ههزار تا قرض و قوله رفتن خونه خریدن.....
به نام خدا
ثبت نام دشوار است،هرچه صبر می کنیم پاسخ استعلام خانواده دریافت نمی شود.
خوبه
بیشترین ضربه به پیشرفت ایران را این ملاکان زدند
چون هنوز فکر می کنند در عصر دهقانان و اربابان زندگی می کنند
سلام.چرابه مالكيت خصوصي احترام گذاشته نميشود. اين نگاه به سرمايه باعث ميشود فعاليت هاي زيرزميني و خلاف رشديابد.مخصوصا كه قشرضعيف و قشر ثروتمند ،دو قطب جامعه به هم بدبين تر ميشوند...
سلام
ظاهرا این طرح موافقان چندانی نداره. حداقل انهایی که امکان اطلاع رسانی و تبلیغ دارند،نمیخواهند اجرایی بشه
وگرنه برای کارهایی خیلی بی اهمیت تر از این چقدر تبلیغات رسانه ای میشه.
متولی ان چرا اطلاع رسانی نمی کنه.حداقل چندتا مصاحبه، تیزر تبلیعاتی و ...
دوستان اتفاقا طبقه عادی که ملک اضافی ندارند بایستی حمایت کنند تا بشود یقه انهایی که چند صدتا آپارتمان دارند گرفت. لطفا دقت کنید
از شروع تا پایان طرح نصف جمعیت جابجا میشن، اطلاعات به هم میریزه :D
مگر به سازمان ثبت اسناد و املاک وصل نیستید؟!!!!
آنجا همه چیز وجود دارد.
خودتان را سر کار بگذارید.
مالیات قرار بود از کسانی که چند تا خانه دارند یا بساز بفروشند گرفته شود نه اینکه بیایید سراغ همه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
قانونگذار به کار خود وارد نیست.مثل قانون خودروهای غیر متعارف که باعث شده هر کسی هر طور خواست بدون ترس از پرداخت خسارت وارده هر طور خواست رانندگی کند
این قانون با دهها ایرادی که داره فقط برای گرفتن مالیات از مردم درست شده نه دلشون برای مستاجر سوخته نه برای فرزندانشون که موقع ازدواجشون و احتیاج به خانه دارن یعنی اگه یه خانواده بعد از 20سال با این تورمی که این آقایان درست کردن واحدی تهیه کرده بایست مالیاتشو به این آقایان بده .آقای قانون گذار چرا تعداد فرزندان پسر بزرگتر از 18 سال یه خانواده که بایستی یه خونه جهت ازدواج داشته باشن را تو قانونتون ندیدین .میدونین چرا چون فرزندان شما ایران زندگی نمیکنن...
کلیه نظرات نشون میده که طراحان این قانون نخواسته اند مشکلات مسکن را حل کنند چون چیزی که آخرسر بدست میاید
1- رکورد شدید در صنعت ساخت وساز مسکن
2- کاهش درازمدت و بسیار سنگین خانه های نوساز و کهنه شدن خانه های موجود
3- افزایش شدید قیمت مسکن در کوتاه مدت و ادامه آن در درازمدت
4- فرار سرمایه های مولد از صنعت ساخت وساز در داخل کشور و مخصوصا شهرهای بزرگ
5- حل نشدن مشکل جوانان برای ازدواج و تهیه مسکن
6- کاهش میزان موالید باتوجه به اصرار متولیان برای افزایش نرخ فرزند آوری
7- افزایش بیکاری در بین جامعه صنعت گران دست اندر کار صنعت ساختمان
8- افزایش هزینه های سایر کالاها بدلیل رشد بیش از اندازه قیمتها برای جبران کسری بودجه خانوارها برای پرداخت مالیاتهای منتسبه به این طرح وامثالهم
9 - افزایش فاصله های طبقات مختلف اجتماعی از نظر دهکهای درآمدی
10- افزایش جرم وجنحه و تعارضات خانوادگی
11- افزایش اعتیاد و از هم پاچیدگی خانواده های قشرهای ضعیفتر جامعه
12- فرار سرمایه ها از کشور
13- جابجایی ثروت از بازارهای مولد به غیر قانونی و زیر زمینی
و دهها مطلب مضر و خانمان سوز دیگر برای جامعه و کشور
آیا واقعا نیاز به اینهمه معضلات اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی داریم؟
در مقابل چه چیزی قرار است نصیب چه کسی شود ؟
کمی تعقل شاید بهتر بود تا اینکه پشیمانی کمتر داشته باشیم تا بعد به دنبال راه حل منطقی تر بگردیم که کمی از مشکلات فعلی بکاهیم ... نه اینکه از جاله به چاه بیفتیم.
همش سرکاریه و برا مردمه مگه کلی نگفتن برید شناسنامه هاتون رو عوض کنید می بینیم همه کاندیداهای ریاست جمهوری که همشون هم مسئول بودند با شناسنامه قدیمی اومدن ثبت نام کردند پس چرا به مردم میگن مهلت تا فلان تاریخ برا تعویضه
شخصى كه قيمت ملك دويست ميليون تومانيش بيش از يك ميليارد تومان شده در حقيقت زيان ديده،.چون برای خرید خانه بزرگتر باید مبلغ بیشتری هزینه کند و برای تعمیرات هم همینطور،در حقیقت پول بی ارزش شده.مسببین کاهش ارزش پول ملی باید پاسخگو باشند نه طلبکار!!ميخواهند بازار ملک را مانند بورس نابود کنند.مگر میشود همه خانه های خالی را پر کرد!! مگر هر دخمه و الونکي که کد پستی دارد قابل سکونت است!!!چرا هر دولتی در انجام وظايفش كوتاهي ميكند مردم بأيد هزينه أن را پرداخت کنند!گفتند محل سرمایه گذاری بورس است و مسکن حباب دارد و ارزان میشود.بورس سقوط کرد ملک هم گرانتر شد!آیا خسارت مردم پرداخت شد!کسی محاکمه شد!!چرا انتظار داريد مردم به شما اعتماد كنند!ارزش سپرده های مردم در بانکها یک ششم شده....تا چند وقت دیگر از کلیه دوم هم مالیات مي گيرند با این استدلال که با یک کلیه هم میتوان زندگی کرد!
سلام
لطفا از این طرح حمایت کنید تا با آنهایی که صدها آپارتمان را نگه داشته اند تا قیمتها را بالا ببرند، برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
چه دل خجسته آیدا ید شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
اونا رو شامل نمیشه
هر روز يك طرح كارشناسي نشده با ضرب و زور جهت بازي با اعصاب مردم !
سامانه املاک این قدر بد طراحی شده که ادم گیج میشه نمی تواند ثبت نام کند . همه نوع شرایط لحاظ نشده اگر بخواهند ملک را ثبت کنند نمی توانند طراحی سامانه ایراد اساسی دارد
اصلا این قانون درست نیست. هر کس حاصل دسترنج خودش را در چیزی سرمایه گذاری کرده. بعضی در مسکن و بعضی در کارخانه و بعضی در سهام یا ... . بسته به میزان تقاضا و عرضه هم آن کالا موجب حفظ قدرت خرید صاحبش میشود.
اگر قرار است به خانه مالیات بسته شود به هر دارایی دیگری هم باید مالیات بسته شود. میزان استقاده از یک دارایی نباید ملاک دریافت مالیات باشد. چه بسا افرادی سرمایه خودشان را بصورت طلا نگاه میدارند و اصلا هم از آن بعنوان کاربری خاص آن استفاده ای نمیکنند. نباید به آنها هم باید مالیات بسته شود. امروزه اقتصاد کالاهای مختلف بر یکدیگر تأثیر دارد و نباید برای یک کالا قانون انحصاری وضع کنند.
هه هه
کی به کیه
همه که ثبت نکنند می شه قانون و اونی که ثبت می کنه میشه قانون شکن
مثل بقیه قانونای کشور
من 56 سال داشته و دارم بازنشسته می شوم. از کل مال دنیا یک واحد آپارتمان در منطقه نه چندان پایین شهر دارم که فاقد هرگونه نصبیات می باشد و توان مالی تکمیل آن را ندارم.یعنی من باید مالیات بدهم ولی کسی که بساز بفروش است نه؟ شرکتی که صدها واحد دارد با استفاده از روابط پولی نخواهد داد فقط من کارمند متاضرر می شوم.
راستی این سامانه تان همیشه قطع است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر