بازدید 30493

با احداث باغ بادام میلیونر شوید!

کد خبر: ۱۰۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 17 May 2021

مقدمه

شاید بیشتر افراد بدانند که کشاورزی و باغداری تا چه میزان میتواند کار سخت و حساسی باشد. باغداران هرساله ریسک‌های فراوانی متحمل میشوند تا بتوانند محصول خوبی تولید کرده و با فروش محصول به درآمد برسند. باغدارای با انتخاب نهال و آماده سازی باغ برای کاشت آن آغاز میشود و با آبیاری منظم و رسیدگی ادامه میابد و با برداشت محصول و فروش آن، زحمت یکساله ی باغدار به ثمر می نشیند. اما کمتر کسی میداند که چگونه میتوان باغی راه اندازی کرد که سودآوری بیشتری داشته باشد. چند نفر از شما میدانستید که با احداث باغ بادام میتوان میلیونر شد؟ با ما همراه باشید تا رازهای باغداری حرفه ای را بیاموزیم.

با احداث باغ بادام میلیونر شوید!

چرا باید بادام درختی بکارم؟

شاید بپرسید چرا باید درخت بادام را برای کاشت در باغمان انتخاب کنیم؟ پاسخ‌های بیشماری برای این سوال وجود دارد که در این بخش فقط به چند مورد اشاره میکنیم:

  • نهال بادام دارای مقاومت بسیار عالی در برابر سرما و گرما است.
  • محصول دهی بسیار عالی و عمر اقتصادی بالایی دارد.
  • این نهال در برابر آفات و بیماری‌‌ها به خوبی مقاومت میکند.
  • میوه ی این درخت، قابلیت ماندن در انبار بسیار عالی دارد.
  • از طرفی بادام درختی یکی از میوه‌های پرطرفدار موجود در بازار است که به اشکال مختلف مصرف میشود. (سود حاصل از فروش آن زیاد است.)

تمامی این موارد، دلایلی هستند که بادام را به یک درخت اقتصادی و پرسود تبدیل نموده اند.

با احداث باغ بادام میلیونر شوید!

مهم ترین سوالی که هر باغداری باید از خود بپرسد این است که چگونه باید نهالی کاشته و از آن نگهداری کنم که به بیشترین سوددهی برسم؟ حتما شما هم باغ‌هایی با محصول مشابه و در منطقه ی آب و هوایی مشابه دیده اید که یکی از آنها بسیار عالی و پرمحصول و یکی دیگر محصول دهی کمتری دارد. اما آیا این موضوع به شانس یا بخت و اقبال وابسته است؟ طبیعتا خیر. باغدار اولی میداند چگونه نکات مربوط به باغداری را رعایت کند که به بهترین سودآوری برسد. جای نگرانی نیست. زیرا در این بخش قصد داریم تا صفر تا صد نکات، درباره ی کاشت و نگهداری نهال بادام را با شما درمیان بگذاریم.

به طور کلی کاشت نهال و سودآوری بیشتر نیازمند آگاهی و رعایت 5 نکته است :

با احداث باغ بادام میلیونر شوید!

ارتفاع از سطح دریای نهال بادام :

ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت هر نهال متفاوت است. بنابراین قبل از کاشت نهال بادام باید از ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی باغ خود باخبر شویم. (این کار با یک جستجوی ساده در دنیای اینترنت امکان پذیر است) سپس با آگاهی از ارتفاع از سطح دریای نهال بادام، بهترین نهال بادام برای باغ خود را انتخاب کنیم. اما اگر نهال در ارتفاع استاندارد خود کاشته نشود چه اتفاقی میوفتد؟ پاسخ ساده است. با توجه به اینکه در هر ارتفاع از سطح دریا، میزان سردی و گرمی و رطوبت متفاوتی را تجربه میکنیم. هر نهال قادر است در شرایط خاص آب و هوایی بهترین عملکرد خود را داشته باشد. پس اگر در آن ارتفاع کاشته نشود، محصول دهی آن کاهش یافته و یا ممکن است درختان به طور کامل از بین بروند. (کلیه‌ی اطلاعات لازم و همچنین ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت هر رقم از نهال‌های بادام در سایت پالیز نهال قراردارد.)

مقاومت سرمایی نهال بادام :

نهال‌های بادام قبل از کاشت و توسط نهالستان (این موضوع را از نهالستان جویا شوید) در یک دوره ی سرمایی ویژه قرار میگیرند. پس از پایان این دوره، مقاومت نهال در برابر سرما و گرما به میزان چشمگیری افزایش میابد. با آگاهی از حداقل و حداکثر دمای منطقه ی خود‌، خواهید دانست که آیا نهالی که قصد دارید در باغ بکارید، میتواند سرمای هوا را به خوبی تحمل کرده و بهترین محصول دهی را داشته باشد؟ مسئله‌ی بعدی زمان گلدهی است. برخی از مناطق در کشورمان‌، مستعد سرمای ناگهانی بهاره هستند. اگر نهال زودگل باشد. (یعنی گلدهی آن در اوایل بهار یا اواخر اسفند انجام شود) در صورت بروز سرمای ناگهانی، تمامی شکوفه‌‌ها سوخته و محصول به طور کامل از دست میرود.

با احداث باغ بادام میلیونر شوید!

خرید نهال بادام از نهالستان معتبر:

برخی از افراد میخواهند بدانند که چگونه میتوان نهالستان معتبر را شناسایی کرد؟ نهالستان‌های معتبر معمولا دارای سابقه ی کاری طولانی و درخشان هستند. این نهالستان‌‌ها کلیه ی گواهینامه‌‌ها و مجوزهای معتبر و رسمی را از جهاد کشاورزی دریافت کرده اند. ارائه ی گواهی سلامت نهال و گارانتی از سایر ویژگی‌های یک نهالستان معتبر است.

بررسی سلامت نهال بادام :

برای اینکه بفهمیم آیا نهالی که خریداری نموده ایم سالم است یا خیر؟ باید به برگ‌‌ها و شاخه‌‌ها و ریشه ی آن به خوبی توجه کنیم. هرگونه خشکی یا قهوه ای شدن اندام های مختلف نهال و یا خاکستری شدن نوک و حاشیه ی برگ‌ها و توده های متورم و سفیدرنگ روی طوقه ی نهال، نمادی از بیماری نهال است.

محصول دهی و عمر اقتصادی نهال بادام :

خوشبختانه نهال بادام، محصول دهی و عمر اقتصادی بسیار مطلوبی دارد. شما میتوانید کلیه اطلاعات مرتبط با نهال بادام مورد نظرتان را در سایت پالیز نهال بیابید.

بهترین ارقام بادام برای کاشت در باغ

در این بین برخی از نهال‌های بادام وجود دارند که قادرند خود را با اکثر شرایط آب و هوایی و کاشت تطبیق داده و بهترین محصول دهی را داشته باشند.

  • نهال بادام آذر
  • نهال بادام فرانیس
  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام تونو
  • نهال بادام شاهرودی 21
  • نهال بادام شاهرودی 12
  • نهال بادام شاهرودی 7

با احداث باغ بادام میلیونر شوید!

ارقام معرفی شده بیشترین سازگاری را با باغ شما دارند. شما میتوانید اطلاعات مربوط به هرکدام را به صورت کامل در سایت پالیز نهال مشاهده نمایید.

نتیجه گیری

نهالستان سعید قاسمی دارای بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ی پرورش و فروش نهال بادام است. نهالستان سعید قاسمی بزرگ ترین نهالستان در شمال غرب ایران بوده و دارای شماره ثبت اختراع و شناسنامه‌ی معتبر و گواهینامه‌ی رسمی از جهاد کشاورزی است. نهالستان سعید قاسمی به همراه تمامی محصولات خود گارانتی و گواهی سلامت برای باغداران ارسال میکند، که به این ترتیب ریسک‌های ناشی از خرابی نهال به حداقل میرسد. اگر قصد خرید نهال بادام یا کسب اطلاع از قیمت نهال بادام را دارید، حتما با مشاوران ما در نهالستان سعید قاسمی تماس بگیرید تا از مشاوره‌های رایگان ما بهره مند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر