بازدید 11393
۴
کیوسک بین الملل تابناک

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشار‌ها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به ۱۸۱ نفر

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان، افزایش فشار‌ها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر، جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین، افزایش شمار شهدای غزه به ۱۸۱ تن و آموزش ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین در سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 16 May 2021

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

کیوسک بین الملل تابناک: دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان، افزایش فشار‌ها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر، جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین، افزایش شمار شهدای غزه به ۱۸۱ تن و آموزش ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین در سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان

رهبران حزب‌الله لبنان و جنبش حماس نشست مشترکی را در دفتر حماس در اردوگاه الجلیل در بعلبک برگزار کردند.

به گزارش العهد، در این نشست آخرین تحولات فلسطین و کشتار دسته جمعی فلسطینی‌های بی دفاع و بی گناه و تخریب زیرساخت‌ها بررسی شد.

در این نشست، حسین النمر، مسئول منطقه بقاع در راس هیات حزب الله و ناظم زیدان، مسئول سیاسی حماس در بقاع به عنوان رئیس هیات حماس در این نشست حضور داشتند.

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

النمر بر ایستادگی حزب‌الله کنار مردم و مقاومت فلسطین با خون و سلاح تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه پشت نیروهای مقاومت را که با اشغالگر رویارویی می‌کنند، خالی نخواهیم کرد، مساله ما مساله شما و خون شما خون ماست.

زیدان نیز بر مقاومت با اشغالگر با تمامی راه‌ها تا زمان تحقق خواسته‌ها که عبارت از حمایت از محله الشیخ جراح و توقف کوچاندن اجباری مردم از آن و توقف تعدی‌ها به مسجد الاقصی و غزه است، تاکید کرد.

وی از رهبری حزب‌الله برای ایستادگی در کنار مردم مقاوم فلسطین قدردانی کرد.

افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر

فشارها بر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور منتشر ساختن اسناد محرمانه اف.بی.آی درباره دست داشتن عربستان در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در حال افزایش است و خانواده‌های قربانیان این حملات، دولت آمریکا را متهم کرده اند که به هم پیمان خاورمیانه‌ای خود اجازه "فرار کردن از مسئولیت قتل عزیزان" آنها را می دهد.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، یک گروه از ۲۲ قانونگذار فدرال نیویورک و نیوجرسی شامل نیکول مالیوتاکسی جمهوریخواه و سناتورها چاک شومر و کرستن گیلیبراند، نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا فرستاده و در آن بهانه "مزیت اسرار دولتی" که چند رئیس‌جمهور سابق شامل ترامپ، اوباما و بوش به جهت جلوگیری از انتشار گزارش ۱۶ صفحه‌ای اف.بی.آی درباره دست داشتن عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر مورد استناد قرار دادند را به چالش کشیدند.

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

بستگان قربانیان و آسیب دیدگان حملات ۱۱ سپتامبر این اقدام که چند روز پیش صورت گرفت را تحسین کردند.

برت ایگلسون، کسی که به هنگام کشته شدن پدرش در جریان این حملات ۱۵ سال داشت گفت: بعد از حدود ۲۰ سال، خیلی دیر است که مردم آمریکا ابعاد نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر را بفهمند.

اسناد و مدارک دست داشتن عربستان در این حمله تروریستی در یک یادداشت سال ۲۰۱۲ اف.بی.آی بروز یافت؛ یادداشتی که مرتبط با تحقیقاتی انجام شده از سوی نهاد Operation Encore از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ است. در این سند چهار صفحه ای شدیدا ویرایش شده، سه مقام ارشد دولتی عربستانی که به هواپیمارباهای حملات ۱۱ سپتامبر از بابت اقامتگاه، پول و آموزشهای پروازی و همینطور گواهینامه رانندگی در کالیفرنیا "با علم به حضور آنها در آمریکا برای ارتکاب عمل تروریستی" کمک کردند شناسایی شدند.

خانواده هایی که از عربستان سعودی نزد دادگاه فدرال منهتن به منظور دریافت غرامت شکایت کرده اند به دنبال دستیابی به گزارش ۱۶ صفحه ای اف.بی.آی هستند.

اندرو مالونی، یک وکیل این خانواده ها گفت: اتفاق بدتر این است که اف.بی.آی اسناد محرمانه را با وکلای آمریکایی همدستان عربستانی این عوامل به اشتراک گذاشته است. اف.بی.آی عملا دارد به عربستانی ها به جای این خانواده ها کمک می کند. این دیوانگی است.

برت تعریف می کند که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹ نزد دونالد ترامپ در یک مراسم در کاخ سفید تقاضایی از بابت دستیابی به این گزارش های اف.بی.آی مطرح کرد و ترامپ نیز خطاب به او و شش تن دیگر از بستگان گفت: من قرار است به شما کمک کنم. این کار انجام میشود.

اما روز بعد از آن ویلیام بار، دادستان کل آمریکا با استناد به "مزیت اسرار دولتی" به موجب یک حکم اجرایی جلوی انتشار این گزارش ها را گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا کمی بعدتر در اسناد دادگاهی تاکید کرد که افشای روابط عربستان با این دسیسه تروریستی امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

۲۲ قانونگذار آمریکایی در نامه خود به گارلند استدلال کردند، دکترین اسرار دولتی دارای خدشه قانونی بوده و "مکررا به جهت سرپوش گذاشتن بر سوءعملکرد دولت مورد تاکید قرار گرفته است.

مالیوتاکیس، در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ آوریل به گارلند که از سوی چهار نماینده جمهوری خواه کنگره امضا شد، اظهار کرد که قربانیان و آسیب دیدگان حملات ۱۱ سپتامبر از عدالت محروم شده‌اند. او خواستار انتشار فوری گزارش اف.بی.آی شد.

همچنین بیش ار ۲۱۰۰ تن از اعضای خانواده‌ها نیز نامه‌ای به تاریخ ۱۲ مارس را امضا کردند و در این نامه به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و گارلند گفته شده که وزارت دادگستری و اف.بی.آی "مداوم در برابر شکایت آنها علیه عربستان مانع و اخلال ایجاد کرده‌اند".

جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد، جلسه‌ای با محور افزایش تنش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

بورل در پیامی توئیتری نوشت: «با توجه به افزایش تنش‌ها میان فلسطین و اسرائیل و شمار غیر قابل قبول تلفات غیرنظامی، از وزرای خارجه اتحادیه اروپا دعوت کردم روز سه‌شنبه در نشستی فوق‌العاده‌ شرکت کنند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «اینکه چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند در پایان دادن به خشونت‌های فعلی سهیم باشد هماهنگ کرده و به بحث خواهیم گذاشت.»

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

بورل روز پنجشنبه در تماس تلفنی با «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر حمایت از این رژیم جنایتکار تأکید کرد.

او در این‌ باره نوشت: «گفت‌وگوی طولانی و صمیمانه‌ای با گابی اشکنازی داشتم و بر حمایت اتحادیه اروپا از امنیت اسرائیل تأکید و حملات راکتی کور حماس را محکوم کردم.»

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۸۱ تن

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (یکشنبه - ۱۶ می) از افزایش شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ابتدای تجاوز تاکنون خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۸۱ شهید از جمله ۵۲ کودک و ۳۱ زن و ۱۲۲۵ مجروح افزایش یافت.

بنا بر این گزارش، در جریان حملات شب گذشته تا صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۶ تن شهید و بیش از ۵۰ تن مجروح شدند و در سایه تداوم حملات صهیونیست‌ها انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد. زیرا ده‌ها آپارتمان مسکونی در نوار غزه هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

وزارت بهداشت فلسطین، آمار اولیه قربانیان شب گذشته تا صبح امروز نوار غزه را ۱۰ شهید و بیش از ۴۰ مجروح اعلام کرده بود.

در این میان، مقاومت فلسطینی نیز که از ظهر دیروز (شنبه - ۱۵ می) موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرده، شب گذشته نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

بنا بر این گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی نابلس و نتانیا رسید.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز، با «منصفانه» توصیف کردن کشتار کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، تهدید کرد که به حملات شدیدتر علیه فلسطینیان ادامه می‌دهند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

آموزش ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین در سوریه

«طلال ناجی» معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت، آموزش برای ساخت موشک‌های مقاومت در سوریه و تحت نظارت افسران سوری انجام شد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وی افزود، نود درصد موشک‌های غزه ساخت داخل است.

مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، حدود یک هفته است که صدها موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

از سوی دیگر، «ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت گفت، کشتارهای دشمن تلاشی مذبوحانه برای تسلیم شدن مقاومت است.

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان/ افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر/جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین/ افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

بر اساس گزارش المیادین، وی افزود، مقاومت قادر به متوقف کردن دشمن است؛ همان کاری که در تل‌آویو انجام داد و سران دشمن را خوار و خفیف کرد.

ابومجاهد تصریح کرد، ملت فلسطین حامی مقاومت برای ادامه هدف‌گیری دشمن تا شکست آن و توقف حملاتش است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
منظور از مردم بی دفاع فلسطین چیست؟
دقت کنید بدنه موشک و حتی سر جنگی ان میتواند از سرامیک های فوق سبک ساخته شود و طراحی سرهم بندی ان میتواند شبیه پولک های بدنه مار یا ماهی باشد فوق العاده مقاوم در برابر سوختن و گرما ارزان سبک فقط میتوان طراحی توری جاسازی پولک ها با فولاد سیمی نرم باشد حتی هر پولک میتواند یک نارنجک باشد قطعات سرامیکی را میتوان طوری طراحی نانو کرد و متخلخل ساخت که رادار گریز شود
عربستان نقش نخودی داشته و حداکثر در حد فراهم کردن مترسک همکاری کرده. تمام طراحی و پیاده سازی با اسراییل و دولت آمریکا بوده. هیچ خلبان حرفه‌ای نمی‌تونه یک تا یک و نیم ساعت دفاع هوایی قویترین نیروی نظامی دنیا رو سرکار بزاره و با جت مسافربری با سرعت ۵۰۰ مایل در ساعت در نزدیکی زمین با دقت به یه آسمونخراش بکوبه چه برسه به چند نفری که در کنترل یک هواپیمای سسنای تک موتوره بدون مربی مشکل داشند. به خصوص مانور سعید جراح در زدن هواپیما به پنتاگون غیر ممکنه. پودر شدن بتن برجها و بریده شدن تیرهای فولادی به اون زخامت با زاویه ۴۵ درجه هم با کوبیدن هواپیما به برج ممکن نیست و نیاز به کار گذاشتن دهها تن خرج انفجاری که با دقت میلی ثانیه طبقه به طبقه منفجر میشند داره. در غبار برجای مانده از تخریب برجها میکرو کره‌های آهنی و ذرات عمل نکرده نانوترمیت کشف شده .چیزی که روی فیلم دیدید برای برجهای شماره شمالی و جنوبی تخریب کنترل شده بالا به پایین و برای برج شماره هفت که با شتاب آزاد و کاملا متقارن پایین میاد و اول پنت هاوس شروع به پایین رفتن میکنه دقیقا یک تخریب کنترل شده کلاسیکه
به حماس باید بگویم که اشتباه بزرگی کردید
که فکر کردید که لبنان و سوریه و اردن و عراق وارد درگیری نظامی با اسرائیل بشوند
بهتر بود ، پا در تله نتانیاهو که گرفتار شدید تظاهرات مخالفان داخلی اش بود نمی گذاشتید
تا دیر تر نشده ، واگر میتوانید ، یک جوری آتش بس را بخواهید و دنبال کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر