بازدید 7035
۴

باکو: تنش‌ها با ارمنستان می‌تواند با گفتگو حل شود

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد امکان حل و فصل تنش‌های مرزی با ارمنستان از طریق گفتگویی دو طرفه و سازنده وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 16 May 2021

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری تاس، جمهوری آذربایجان اعلام کرد قصد دارد از طریق تماس‌های دو جانبه تنش‌ها را در مرز با ارمنستان برطرف کند.

لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان گفت: باکو معتقد است که تنش‌ها در مرز با ارمنستان می‌تواند از طریق تماس‌های دو جانبه بین دو کشور و بر اساس گفتگوی سازنده بین طرفین رفع شود.

او ادامه داد: ما به مقامات سیاسی و نظامی ارمنستان توصیه می‌کنیم که اوضاع منطقه را بی‌دلیل ناامن نکنند و مسائل مرزی را از طریق کانال‌های دوجانبه با طرف آذربایجانی حل کنند. تلاش‌های ارمنستان برای استفاده از این موضوع به عنوان یک موضوع سیاسی حل نشدنی و کمک خواهی از دیگران برای برطرف کردن آن، غیر قابل قبول است.

عبدالله اوا تصریح کرد: اندکی پس از شعله ور شدن درگیری ها بین دو طرف در مرز‌ها، مقامات آذربایجان به منطقه رفتند و مذاکرات خود را با مرزبانان طرف مقابل آغاز کردند و در حال حاضر، اقدامات لازم در جهت عادی سازی اوضاع در حال انجام است.

نخست وزیر ارمنستان چندی پیش اعلام کرد در خصوص مناقشه با جمهوری آذربایجان به سمت رایزنی با کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی خواهد رفت. او نیرو‌های آذربایجانی را به عبور از استان سیونیک در جنوب ارمنستان و تلاش برای ادعای مالکیت سرزمینی متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این خصوص تاکید کرد که واشنگتن از نزدیک وضع مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیرو‌های نظامی خود را از منطقه مرزی خارج کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
حداقل برای ارمنستان کسی نیست ویرانی های ناشی از جنگ را بازسازی کنه همه شرکایش فقیرند و بدون ثروت نفت پس بهتره بناهایی که دارن تخریب نکنید
در اصل هیچ گونه درگیری مرزی وجود ندارد. صرفاً آذربایجان مرزهای خود را مطابق نقشه ی زمان اتحاد شوروی تثبیت و تحکیم می کند و هیچ درگیری نبوده است. فقط چند کشور خارجی از جمله امریکا و فرانسه آتش بیار معرکه شده اند. و این هم به خاطر اهمیتی است که آرای اقلیت ارامنه ی ساکن در این دو کشور دارد وگرنه دوستی آنها چیزی بیش از دوستی خاله خرسه نیست. آذربایجان قطعاً تمامی مرزهای خود را بازیابی، مستحکم و حراست خواهد نمود.
به آمریکا هیچ ربطی ندارد در مسائل منطقه دخالت کند
ایروان گویجه و زنگه زور خاک اذربایجانه ارمنی ها فرار به جلو نکنن از قره باغ هم کلا باید بیرون بروند دیگه مهمانی برای خائنین بسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها