بازدید 2671

حواشی و واکنش‏ها به هلند - ژاپن

وي در پايان ضمن اشاره به وضعيت هلند در مرحله گروهي گفت: احتمال صعود ما بسيار زياد است و اكنون با قاطعيت بيشتري به درخشش به مرحله حذفي مي‌انديشيم.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲ 19 June 2010
جنگ كلامي هلندي‌ها كه پيش از رويارويي با ژاپن راه‌ انداختند، باعث ناراحتي و دلخوري چشم‌بادامي‌ها شد.

به گزارش فارس و به نقل از دي‌ولت، قبل از مصاف امروز عصر اين دو تيم اروپايي و آسيايي، گروهي از ستارگان تيم نارنجي‌پوش عليه ژاپني‌ها حرف‌هاي تندي بر زبان راندند. از جمله ديرك كوئيت عضو تيم ليورپول انگليس در چند مصاحبه با رسانه‌هاي خارجي عنوان كرد: ژاپني‌ها بايد بروند و به جاي فوتبال، سوشي بخورند.

انتشار اين اظهارات باعث عصبانيت و ناراحتي كادر تيم خاور دوري شد به طوري كه كيسوكه هوندا، بازيكن درخشان و طلايي ژاپني‌ها كه در بازي با كامرون گلزني كرد، اظهار داشت: به نارنجي‌پوشان خواهيم گفت ما براي خوردن سوشي به آفريقاي جنوبي نيامده‌ايم و اگر مي‌خواستيم اين كار را انجام دهيم در كشور خود مي‌مانديم. هدف ما در آفريقاي جنوبي غلبه بر بزرگاني چون هلند است.


فان مارويك: هلند از موقعيت‌هاي خود به درستي استفاده كرد
سرمربي تيم ملي فوتبال هلند علت اصلي پيروزي تيمش را استفاده درست از موقعيت‌ها دانست.

به گزارش سايت رسمي فيفا، فان مارويك در نشست خبري پس از بازي تيمش برابر ژاپن خطاب به خبرنگاران گفت: تيم ژاپن بسيار آماده جنگنده و با انگيزه نشان داد و گمان نمي‌كردم برابر اين تيم تا اين حد دچار مشكل شويم.

وي افزود: در نيمه اول فشار زيادي را روي دروازه حريف وارد كرديم و براي بازي مردانم به خصوص در نيمه نخست نتيجه به دست آمده را عادلانه مي‌دانم. اين پيروزي حاصل استفاده صحيح از موقعيت هايمان بود.

وي در پايان ضمن اشاره به وضعيت هلند در مرحله گروهي گفت: احتمال صعود ما بسيار زياد است و اكنون با قاطعيت بيشتري به درخشش به مرحله حذفي مي‌انديشيم.


اوكادا: بد شانس بوديم
سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن پس از شكست تيمش برابر هلند بازيكنان خود را بدشانس توصيف كرد.

اوكادا در نشست خبري پس از بازي تيمش مقابل هلند گفت: متاسفانه تاكتيك من با تك مهاجم (هوندا) نتيجه نداد و هافبك‌ها نتوانستند به خوبي وي را تغذيه كنند.

وي افزود: از موقعيت‌هاي خود به خوبي استفاده نكرديم و به خصوص در نيمه دوم نتوانستيم نكات تاكتيكي را در زمين پيدا كنيم. ضمن اينكه بسيار بدشانس هم بوديم.


اسنايدر: شكست ژاپن نتيجه بسيار خوبي بود
مهاجم گلزن تيم ملي فوتبال هلند گفت: پيروزي برابر يك حريف ناشناخته نتيجه بسيار خوبي بود.

به گزارش ماركا اسپانيا، وسلي اسنايدر زننده تك گل پيروزي بخش هلند برابر ژاپن در محوطه خبري گفت: اين يك نتيجه بسيار خوب بود چرا كه ما شناخت خوبي از ژاپن نداشتيم و مقابل تيمي بازي مي‌كرديم كه تنها 3 فيلم ويدئويي از آنها را به ما نشان داده بودند و اين براي جام جهاني اصلا كافي نبود.

وي افزود: تيمي كه هيچ فشاري احساس نمي‌كند خيلي خطرناك است، ژاپني ها تحت فشار نبودند چون مردم اين كشور از فوتبالشان انتظار ندارند ما را شكست دهند؛ ولي ما به شدت تحت فشار بوديم و هر دقيقه‌اي كه مي گذشت كار براي ما سخت‌تر و سخت‌تر مي‌شد.


كاواشيما: بايد از اين اشتباه ياد بگيرم   
يوكي آبه گفت: شكست ژاپن اوضاع را در گروه پنجم رقابت هاي جام جهاني پيچيده كرد.

بازيكن تيم ملي فوتبال ژاپن پس از شكست يك بر صفر اين تيم برابر هلند گفت: بازي خوبي بود. متاسفانه شكست خورديم. سال گذشته برابرهلند بازي كرديم و باختيم. از همين رو در اين مسابقه تغيير تاكتيكي داشتيم و بهتر بازي كرديم.

آبه ادامه داد: در گروه دشواري قرار داريم كه در آن هر تيم توان رسيدن به دور بعد را دارد. شكست ما اوضاع را دشوار‌تر مي‌كند. صرف نظر از نتيجه، اعتماد به نفس ما با اين عملكرد بيشتر تقويت شد. ما خوش‌بين هستيم كه برابر دانمارك نتيجه خوبي را به دست خواهيم آورد.

اي‌جي‌اي كاواشيما، دروازه‌بان ژاپن هم گفت: ما به خوبي دفاع كرديم و به ندرت به حريف فرصت‌هاي گلزني داديم. روي گل هلند متاسفانه نتوانستم توپ را به طور كامل مهار كنم. بايد از اين اشتباه ياد بگيرم و تلاش كنم از چنين اشتباهي برابر دانمارك جلوگيري كنم.


فان بومل: بازي صبورانه‌اي بود
هافبك تيم ملي هلند گفت: مي‌خواستيم بازي را ببريم، ژاپن بسيار دفاعي بازي كرد. ما چنين انتظاري را نداشتيم. فكر مي‌كرديم، آنها بيشتر حمله كنند.

كاپيتان بايرن مونيخ ادامه داد: بازي صبورانه‌اي بود. ما مي‌دانستيم، اگر صبر داشته باشيم زماني موفق خواهيم شد. پس از آن ‌خواستيم تا از نتيجه يك بر صفر دفاع كنيم اما بايد روي يكي از ضدحمله‌هايمان گل دوم را نيز به ثمر مي‌رسانديم.

جوواني فان‌برونكهورست نيز در پايان بازي عنوان كرد: اينجا تنها بحث نتيجه در ميان است.

كاپيتان با سابقه تيم ملي فوتبال هلند افزود: ما با سه امتياز ديگر به هدفمان كه راهيابي به دور بعد خواهد بود، نزديك تر مي شويم. خوشبختانه بازي امروز به نفع ما پيش رفت و ما بدون آن كه پيش از بازي سوم مان نگران باشيم، مي‌توانيم به دور بعد راه پيدا كنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل