بازدید 6863

قاليباف: از موضوع شكايت دولت بي‌خبرم

کد خبر: ۱۰۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰ 19 June 2010
شهردار تهران با بيان اينكه شهردار بايد توسط مردم انتخاب شود، انتخاب مستقيم شهردار را از جهات مختلف براي مردم، شوراي شهر و شهردار مفيدتر دانست و تاكيد كرد: با انتخاب مستقيم شهرداران توسط مردم بايد اختيارات شوراها نيز افزايش يابد.

به گزارش ايسنا، محمد باقر قاليباف در حاشيه مراسم تست گرم توسعه شرقي خط چهار ــ در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درخصوص تصويب يك فوريت انتخاب شهرداران توسط مردم، گفت: من از گذشته دور و قبل از زماني كه به عنوان شهردار انتخاب شوم، معتقد بودم كه شهردار بايد توسط مردم انتخاب شود، چرا كه اين انتخاب مستقيم از جهات مختلف براي مردم، شهردار و شوراي شهر مفيدتر است.

وي خاطرنشان كرد: با انتخاب شهردار توسط مردم، وي موظف است، علاوه بر پاسخگويي به شوراي شهر به طور مستقيم پاسخگوي مردم باشد.

شهردار تهران افزود: در اين راستا بايد اختيارات شوراها نيز افزايش يابد. واقعيت اين است كه امروزه شوراي شهر، تنها شوراي شهرداري است و بايد وقتي شهردار با راي مستقيم مردم انتخاب مي‌شود، اختيارات شوراي شهر نيز افزايش يابد.

وي تصريح كرد: در گام بعدي بايد اختيارات محلي در شهر و روستا در اختيار شوراي شهر قرار گيرد تا خواسته قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي در خصوص نقش جدي مردم در امورات خود محقق شود.

وي در خصوص بحث تجميع انتخابات شوراهاي شهر و رياست جمهوري با تاكيد بر اين كه هيچ نظر خاصي در اين مورد ندارد گفت: به هر حال اختيار اين تصميم گيري به نمايندگان واگذار شده است كه بتوانند تصميم منطقي در اين خصوص اتخاذ كنند و تصميم مجلس براي ما قابل قبول است.

قاليباف در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص عدم پرداخت دو ميليارد تومان كمك مالي به مترو خاطر نشان كرد: من مورد خطاب اين سوال نيستم و در خصوص اجرا نشدن اين قانون بايد از مسوولان آن حوزه پرسيده شود. من به عنوان شهردار مي توانم تنها بگويم كه بايد آن چيزي كه تصويب مي‌شود، اجرا شود و اميدوارم به زودي اين قانون ابلاغ و اجرايي شود .

وي عنوان كرد: با تزريق اين دو ميليارد تومان در حوزه حمل و نقل شاهد رشد چشمگير اين حوزه خواهيم بود چرا كه ما امروزه يك ميليون و 800 هزار مسافر جابجا مي‌كنيم و با تزريق اين پول قادريم در كمتر از شش ماه اين ظرفيت را به چهار ميليون افزايش دهيم.

شهردار تهران همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص ماجراي شكايت دولت از شهرداري، گفت: از موضوع شكايت دولت از شهرداري بي‌خبرم.

به گزارش ايسنا، قاليباف در خصوص برنامه شهرداري در ساماندهي بازار تهران نيز گفت: جابجايي بازار امكان پذير نيست و بايد مسوولان، بازاريان و شهرداري تهران در خصوص افزايش ضريب امنيت اين منطقه جلساتي برگزار كنند تا راه‌حل‌ نهايي در اين خصوص اتخاذ شود.

 اعتبار و پولي براي خريد واگن‌ها از سوي دولت داده نشده

به گزارش ايسنا، محمد باقر قاليباف همچنين در مراسم تست گرم توسعه شرقي خط چهار مترو - حدفاصل ايستگاه‌هاي ميدان شهدا تا ايستگاه شهيد كلاهدوز، ضمن تقدير و تشكر از تمامي پرسنل در حوزه حمل‌ و نقل و ترافيك به خصوص مترو، گفت: بدون شك خون دل‌ها و زحمات زيادي در اين خصوص كشيده شده است و براي توسعه خطوط مترو از جان مايه گذاشته شده است وامروز شاهد احداث ايستگاه شهيد كلاهدوز در يكي از محروم‌ترين مناطق تهران باشيم.

شهردار تهران همچنين از مردم منطقه پيروزي به دليل مشكلات صبري كه در طول سه سال اجراي پروژه داشته‌اند تشكر كرد و گفت: هر كسي كه بتواند سنگي را از پاي مومني بردارد، در ثواب هميشه شريك است، بدون شك مردم اين منطقه نيز كه در اين چند سال سختي كشيدند در ثواب اين كار مهم شريك هستند.

وي در ادامه گله‌مندي‌هاي مديران مترو را به جا دانست و اضافه كرد: مترو تنها متعلق به شهرداري تهران نيست و اين پروژه بدون شك يكي از پارامترهاي مهم در سنجش پيشرفت كشور در ابعاد مختلف اجتماعي، فرهنگي، مهرورزي و عدالت محوري است.

وي با اشاره به صحبت‌هاي پيشين خود درباره بومي شدن صنعت مترو، خاطرنشان كرد: 5/5 كيلومتر حدفاصل متروي ميدان شهدا تا شهيد كلاهدوز به دست متخصصان ايراني و 100 درصد بومي انجام شده است، در حالي كه پيش از اين زماني بود كه با حمايت شركت‌هاي و مهندسان خارجي تنها سالانه 5/2 كيلومتر تونل احداث مي كرديم، اما در چهار سال اخير توانسته‌ايم اين رقم را به 20 كيلومتر در سال ارتقا دهيم و حتي توان نرم‌افزاري و سخت‌افزاري آن را هم داريم كه اين رقم را به بالاي 30 كيلومتر در سال برسانيم.

وي اظهار كرد:  مترو يكي به عنوان يكي از مهمترين شاخص‌هاي اصلاح الگوي مصرف مي‌تواند راهگشا باشد. تاثيرگذاري مترو در همه امور يك واقعيت است و اميدوارم حمايت از آن در لابه‌لاي مسايل اجرايي و مسايل فردي و نگاه‌هاي خارج از انصاف گم نشود و تنها خدمت به مردم هدف اصلي باشد.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به دغدغه‌هاي شركت مترو در برداشت از صندوق ذخيره ارزي در ارتباط با دولت، عنوان كرد: من به عنوان شهردار شهر تهران به مردم قول مي‌دهم اين مشكلات را حل مي كنم.

شهردار تهران تصريح كرد: اعتبار و پولي براي خريد واگن‌ها از سوي دولت داده نشده، اما شوراي شهر تهران و شهرداري تهران به مردم قول داده كه در شهريور ماه همزمان تعداد واگن‌ها و خطوط ريلي را افزايش دهد و شهرداري همچنان بر سر قول خود ايستاده است؛ در اين راستا فشار زيادي وارد مي‌شود، اما در تيرماه بخشي از واگن‌هاي جديد وارد ناوگان ريلي شهر تهران مي‌شود.

قاليباف با اشاره به پتانسيل‌هاي فني شركت متروي تهران، افزود: روزانه يك ميليون و 800 هزار مسافر توسط مترو جابجا مي‌شود و قادريم اين تعداد را به چهارميليون نفر ارتقاء دهيم و براي انجام اين مهم تنها نيازمند افزايش واگن‌ها هستيم.

وي با اشاره به اين كه امسال سال شكوفايي در عرصه حمل و نقل عمومي شهر تهران است، اضافه كرد: بايد تا پايان سال خط چهار متروي تهران به طور كامل به بهره‌برداري برسد.

شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: دغدغه‌ حمل و نقل، دغدغه‌ جدي است و اميدواريم نهادها و سازمان‌هايي كه مي‌توانند و يا طبق قانون وظيفه دارند، شهرداري تهران را در جهت انجام وظايف خود و افزايش خدمات‌رساني ياري كنند.

همچنين حسن بيادي ــ نايب رييس شوراي شهر تهران نيز در سخناني گفت: شك نكنيد كه كاري كه براي خدا انجام مي‌شود ، هيچ كس نمي‌تواند خللي در آن ايجاد كند،  اميدوارم با كار خوب بتوانيم جوابگوي نامهرباني‌هاي ديگران باشيم.

گفتني است، در پايان اين مراسم قاليباف از تنديس ايستگاه كه تصوير شهيد «كلاهدوز» پرده برداري كرد و همچنين از مديران اجراي طرح خطوط چهار مترو قدرداني كرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار