بازدید 3831

گشایش اتاق ایران در یک دانشگاه روسی

کد خبر: ۱۰۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵ 19 June 2010
اتاق ایران در اوفا توسط ابوذر ابراهیمی ترکمان رایزن فرهنگی کشورمان و با حضور جمع کثیری از مسئولان دانشگاه تربیت معلم "اوفا" مرکز جمهوری باشقیرستان روسیه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، این مرکز با حضور رایزن فرهنگی ایران و جمعی از مسئولین دانشگاه تربیت معلم "اوفا" از جمله؛ "رائیل اسدولین" رئیس، "الماس موستایف" معاون علمی و پژوهشی دانشگاه و "خالده گالیموا"، رئیس دانشکده زبان‌های خارجی،"لوئیزا گائیزوا" مسئول دفتر زبانشناسی،"آکسانا امیروا" مدیر مرکز علمی- آموزشی، "والری خازیف" مدیر مرکز تحقیقات و گسترش مطالعات اسلامی و همچنین گروهی از دانشجویان از جمله دانش آموختگان دوره اول زبان فارسی در این دانشگاه گشایش یافت.



 افتتاح این دفتر  با برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌ها اهدایی رایزنی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی و عربی، همچنین عکس هایی از مساجد و معماری ایران همراه بود. آقای ابوذر ابراهیمی در مراسم گشایش اتاق ایران با اشاره به تلاش های ج.ا.ایران برای بسط و توسعه زبان فارسی و آشنا کردن مردم  این جمهوری  با اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و باشقیرستان اشاره کرده و گفت:  ریشه‌های مشترک فرهنگی، تاریخی و دینی بسیار زیاد است. وی زبان فارسی و ایرانیان را به پلی تشبیه کرد که از طریق آن اسلام از شبه جزیره عربستان به این سرزمین رسیده است لذا کسانی که زبان فارسی را می آموزند می‌توانند به منابع مفید در مورد اسلام دسترسی پیدا کنند.



بر پایه این گزارش، "رائیل اسدولین"، رئیس دانشگاه تربیت معلم اوفا نیز ضمن تشکر از همکاری‌ها و مساعدت های رایزنی فرهنگی ایران در سال گذشته، گشایش اتاق ومرکز فرهنگی ایران در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی تربیت معلم "اوفا" را گامی مهم و تاریخی دانست. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت دانشجویان ما در سال گذشته با کمک استاد اعزامی رایزنی فرهنگی و مساعدت های این رایزنی نه تنها با زبان فارسی آشنا شدند بلکه با ظرایف و لطایف تاریخ و فرهنگ ایران آشنا شدندو این پدیده برای آن‌ها بسیار جالب بود که با ایران و ایرانیان بطور ملموس آشنا شوند.

خانم "خالده گالیموا"،رئیس دانشکده زبان‌های خارجی این دانشگاه نیز در سخنرانی کوتاه خود اشاره‌ای داشت به فعالیت‌های یک ساله رایزنی فرهنگی برای آشنا کردن دانشجویان با ایران گفت: ما در این مدت جلسه‌های مختلف، نمایشگاه های عکس و نقاشی، در دانشکده برگزار کردیم که در آن تصویری واقعی از ایران به نمایش گذاشته شد.



در مراسم گشایش اتاق ایران، ابوذر ابراهیمی همچنین به سؤالات مطرح شده از سوی حاضران درباره ایران پاسخ دادند.

در پایان مراسم، گواهینامه دانشجویانی که سال گذشته دوره زبان فارسی را با موفقیت به پایان رسانده بودند ، همراه با جوایزی به این افراد اهدا کردند.    
   


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار