بازدید 19722
کیوسک بین الملل تابناک

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب، برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل، آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل و واکنش سفارت ایران در آنکارا به خبر انتقال نیرو از سوریه به یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 09 May 2021

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

کیوسک بین الملل تابناک: افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب، برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل، آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل و واکنش سفارت ایران در آنکارا به خبر انتقال نیرو از سوریه به یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی

پایگاه خبری «یاهو نیوز» شامگاه شنبه در مطلبی به ارائه جزئیات بیشتری درباره عملیات ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»‌ فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت.

در این گزارش تفصیلی، به ابعاد همکاری‌های تروریست‌های آمریکایی با رژیم صهیونیستی و مأموران امنیتی کردستان عراق اشاره و تصریح شده که این عملیات، بر وضعیت راهبردی دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» در منطقه طی سال‌های آینده اثرگذار خواهد بود.

در ابتدای این مطلب که توسط «جک مورفی» و «زک دورفمن» نوشته شده، آمده است: «سه تیم از مأموران دلتا فورس در ژانویه گذشته از مکان‌های پنهان در فرودگاه بین المللی بغداد با دوربین‌های خود اطراف را زیر نظر داشته و منتظر هدف خود بودند؛ قاسم سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران. آنها با لباس‌های مبدل کارگران تعمیرات، در ساختمان‌های قدیمی یا وسایل نقلیه کنار جاده مخفی شده بودند.»

این پایگاه خبری ادامه می‌دهد: «یک شب خنک و ابری بود و ضلع جنوب شرقی فرودگاه با اطلاعیه‌ای دیرهنگام [توسط آمریکایی‌ها] برای یک تمرین آموزشی نظامی بسته شده بود، یا به دولت عراق اینطور گفته شده بود. سه تیم تک‌تیرانداز خود را در فاصله ۵۰۰ تا ۸۰۰ متر دورتر از "منطقه ترور" مستقر کرده بودند، که همان جاده ورودی به فرودگاه بود، و به نحوی قرار گرفته بودند تا هدف خود را هنگام خروج از فرودگاه در یک مثلث احاطه کنند. دوربین یکی از ‌تک‌تیراندازها مستقیم به سفارتخانه آمریکا در بغداد متصل شده بود؛ جایی که فرمانده نیروی زمینی دلتا فورس با کارمندان پشتیبانی مستقر بود.»

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

یاهونیوز نوشت: «تک‌تیراندازی  کردن در فاصله دور با عوامل محیطی مختلفی از جمله باد درگیر است... یکی از اعضای گروه مبارزه با تروریسم (CTG)، واحد ویژه‌ کردستان عراق که ارتباطات عمیقی با واحد عملیات‌ ویژه آمریکا دارد، به آنها کمک کرد تا شدت باد را از محدوده پایین اندازه بگیرند.»

نویسندگان این مطلب توضیح دادند: «پرواز از مبدأ دمشق، سوریه، سرانجام پس از چند ساعت تأخیر و بعد از نیمه شب در سوم ژانویه ۲۰۲۰، [در فرودگاه بغداد] به زمین نشست. سه پهپاد آمریکایی بالای آن چرخ می‌زدند. هنگامی که هواپیما از باند به سمت قسمت بسته فرودگاه حرکت می‌کرد، یکی از مأموران کردستانی که لباس کارمندان فرودگاه را پوشیده بود، هواپیما را برای توقف روی آسفالت هدایت کرد. هنگامی که هدف از هواپیما خارج شد، مأموران امنیتی کردستانی (CTG) نیز که به‌عنوان کارکنان حمل چمدان تغییر قیافه داده بودند، در آنجا حضور داشتند تا او را شناسایی کنند.

سردار شهید سلیمانی تازه به فرودگاه بغداد رسیده بود. ژنرال ایرانی و همراهانش سوار دو خودرو شدند و به سمت منطقه ترور حرکت کردند؛ جایی که تک‌تیراندازان دلتا فورس در کمین بودند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «آن دو خودرو که در یکی از آنها سردار شهید سلیمانی حضور داشت، برای خروج از فرودگاه وارد خیابان شدند. سه تیم ‌تک‌تیرانداز دلتا فورس آماده بودند، ضامن‌های سلاح‌های بلند خود را آزاد کرده و انگشتانشان روی ماشه بود. بالای سر آنها، سه پهپاد بود که در آسمان شب پرواز می‌کردند، دو فروند از آنها به موشک های هِل‌فایر مجهز بودند.

به گفته یک مقام نظامی آمریکایی، در شش ساعت قبل از سوار شدن [سردار شهید] سلیمانی به هواپیما در دمشق، این ژنرال ایرانی، سه بار تلفن همراه خود را عوض کرد. در تل آویو، رابطان فرماندهی عملیات ویژه مشترک آمریکا با همتایان اسرائیلی خود برای کمک به ردیابی الگوهای تلفن‌ همراه [سردار شهید] سلیمانی همکاری کردند. اسرائیلی‌ها که به شماره‌های [سردار شهید] سلیمانی دسترسی داشتند، آنها را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادند، که آنها نیز [سردار شهید] سلیمانی و تلفن فعلی او را تا بغداد ردیابی کردند.»

بر این اساس، سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن به سوالات در این باره هنوز پاسخ نداده است.

این پایگاه خبری همچنین نوشت: «آن مقام نظامی آمریکایی می‌گوید، اعضای واحد ارتش مخفی، معروف به گروه ضربت نارنجی نیز همان شب در بغداد در میدان حضور داشتند، تا به‌ عنوان متخصصان اطلاعاتی سیگنال‌های بُرد نزدیک، برای بخش تاکتیکی عملیات به ردیابی دستگاه‌های الکترونیکی [سردار شهید] سلیمانی کمک کنند.

همزمان با ورود آن دو خودرو به منطقه ترور، هدایت‌کنندگان پهپادها به سمت خودروها شلیک کردند. دو موشک هل‌فایر به خودروی حامل [سردار شهید] سلیمانی برخورد کردند... راننده خودرو دوم برای گریختن، بیشتر گاز داد. راننده قبل از اینکه تک‌تیرانداز دلتا فورس به سمت خودرو شلیک کند و مجبور به توقف شود، حدود ۹۰ متر حرکت کرد. در زمانی که خودرو نقلیه متوقف شد، سومین موشک هل‌فایر نیز به آن اصابت کرد.»

رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب

به گزارش خبرگزاری رویترز، رژه سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در حالی قرار است در روسیه برگزار شود که کرملین، درگیر تنش فزاینده با غرب و کاهش روابط دیپلماتیک با اروپا و آمریکاست.

به گزارش این خبرگزاری انگلیسی، انتظار می رود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، امروز یکشنبه براساس سنت دیرینه در این نمایش میهن پرستانه حضور داشته باشد.

در این مراسم که در میدان سرخ مسکو و به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برگزار می شود، انتظار می رود بیش از ۱۲هزار نیرو، بیش از ۱۹۰ دستگاه سخت افزار نظامی از جمله پرتاب گرهای موشک بالستیک قاره پیما و در صورت مساعد بودن هوا، پرواز نزدیک به ۸۰ هواپیمای نظامی به نمایش درآید.

پوتین که از سال ۱۹۹۹  به عنوان رئیس جمهوری و یا نخست وزیر قدرت را در دست داشته، قرار است از ساعت ۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ همراه با کهنه سربازان جنگ شوروی این رژه را تماشا کند.

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

رژه امسال در حالی برگزار می شود که روابط مسکو با غرب به دلیل درگیری ها در مرز با اوکراین و سرنوشت «الکس ناوالنی» منتقد سرسخت پوتین به شدت پر تنش است.

ایالات متحده و روسیه در ماه های اخیر طی یک سلسله اقدامات تلافی جویانه دیپلمات های یکدیگر را اخراج کرده و مسکو و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز درگیر اختلافات دیپلماتیک مشابهی بودند.

رژه امروز یکشنبه همچنین در پی نمایش گسترده نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین و کریمه که روسیه آن را در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد و افزایش تنش در شرق اوکراین میان جدایی طلبان مورد حمایت روسیه و نیروهای دولت کی‌ یف برگزار می شود.

مسکو در پی استقرار نیروهای نظامی خود در مرز با اوکراین اعلام کرد، این اقدامات که غرب را نگران کرده یک تمرین آموزشی در پاسخ به فعالیت های پیمان نظامی ناتو و اوکراین است؛ هرچند کمی پس از آن کرملین دستور داد برخی نیروهای مستقر در مرز با اوکراین از منطقه خارج شوند.

قرار است رژه های نظامی کوچکتری در روز یکشنبه در شهرهای سراسر روسیه از جمله در کریمه و پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه که هم اکنون روسیه از آن به عنوان پایگاه هوایی استفاده می کند برگزار شود.

برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) رزمایش یک ماهه خود را برای آمادگی جهت جنگ تمام عیار در تمامی جبهه‌ها از شمال تا جنوب سرزمین اشغالی آغاز کرد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، شبکه ۱۳ این رژیم خبر داد که یکی از اهداف اصلی این مانور، مقابله با شلیک گسترده موشک همزمان از مرزهای جنوبی و شمالی و شرقی سرزمینهای اشغالی است و از مدت‌ها پیش برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده است.

به گفته شبکه ۱۳، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده است که علی‌رغم بحرانی بودن وضعیت بیت‌المقدس و کرانه باختری، تاریخ برگزاری این رزمایش به تعویق نیفتد و همزمان ارتش صهیونیستی خود را برای مقابله با هرگونه اتفاق و سناریویی باید آماده کند.

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

این رزمایش در شرایطی آغاز شده است که رسانه‌های لبنانی روز گذشته از آمادگی کم سابقه حزب‌الله لبنان در مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین اشغالی خبر دادند و گفتند که از زمان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، استقرار این میزان نیرو بی سابقه بوده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز روز جمعه در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس درباره این رزمایش هشدار داده و گفته بود: «از صبح یکشنبه که رزمایش دشمن آغاز می‌شود، ما گام‌های آرام و مناسب و به دور از چشم دشمن برخواهیم داشت و کاملا محتاط و آماده‌ایم.»

پیش از این محافل امنیتی رژیم صهیونیستی بارها از شکنندگی ارتش این رژیم در صورت وقوع جنگ فراگیر از جنوب و شمال و شلیک صدها راکت و موشک از سمت غزه و لبنان هشدار داده و به مقامات نظامی گفته‌اند باید فکری برای این معضل بکنند. سرزمین اشغالی به علت دارا نبودن عمق استراتژیک در صورت وقوع هرگونه درگیری فراگیری، به شدت در معرض حملات راکتی و موشکی می‌تواند باشد.

همزمان کرانه باختری و بیت‌المقدس نیز صحنه درگیری فلسطینی‌ها با مأموران رژیم صهیونیستی است و «یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز در یادداشتی نوشته است که بزرگترین چالش کنونی ارتش رژیم صهیونیستی ممانعت از تبدیل عملیات‌ انفرادی به درگیری همه جانبه است.

آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

برخی رسانه ها از افزایش سطح آمادگی نیروهای حزب الله لبنان همزمان با برگزاری مانور نظامی توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

مجله «مرایا الدولیه» بامداد یکشنبه گزارش داد: حزب الله سطح آمادگی خود را در جنوب لبنان و برخی مناطق سوریه به ویژه جنوب این کشور برای مقابله با هر گونه اقدام احتمالی توسط صهیونیست ها در نتیجه مانوری که ظهر یکشنبه آغاز می شود، بالا می برد. جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی مانورهایی را از روز یکشنبه آغاز خواهد کرد.

واکنش سفارت ایران در آنکارا به خبر انتقال نیرو از سوریه به یمن

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا بامداد امروز (یکشنبه) خبر منتشره توسط خبرگزاری آناتولی مبنی بر انتقال نیرو از سوریه به یمن توسط نیروهای نظامی ایران را تکذیب و اعلام کرد: چنین ادعایی نشانه کم اطلاعی از واقعیت‌های میدانی است.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد که این ادعای ساختگی با رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ فاجعه بار و غیرانسانی علیه مردم یمن تعارض دارد.

افشای جزئیات جدیدی از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی/ رژه نظامی بزرگ روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب/ برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ رژیم اسرائیل/ آماده باش حزب الله لبنان همزمان با تحرکات نظامی اسرائیل

سفارت جمهوری اسلامی ایران همچنین عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان پایان این جنگ بوده و از تلاش‌های سازمان ملل در جهت دستیابی به راهکار سیاسی حمایت کرده است.

گفتنی است، خبرگزاری آناتولی با انتشار خبری مدعی شده که ایران برای تقویت حوثی‌ها در یمن ۱۲۰ نیروی سوری را از استان دیرالزور به یمن اعزام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اینطور که مشخص است دولت عراق و یا حداقل سازمان امنیت عراق در جریان بود و تغییر و محدودیت در عراق و وجود مأموران کردستان عراق نمی توانسته بدون اطلاع دولت یا سازمان امنیت عراق صورت گیرد!
در زمان اوباما هم می توانستند سلیمانی را ترور کنند ولی منتظر شدند تا سلیمانی پیاده شد بعد عضو حزب اله لبنان رو ترور کردند وقتی تکنولوژی دست آمریکاست پس بیخودی داد و بیداد نکنید بجای روس در آغوش آمریکا بنشینید مثل آقازاده ها
کردستان برای قضیه کرکوک کینه داشت. هیچ دشمنی را نباید دست کم گرفت
باید اینقدر از این آمریکایی‌های تروریست در عراق و افغانستان و هر کجای دنیا که میشه کشت تا شاید جبران کمی از خون سردار سلیمانی بشه
با توجه به همکاری ماموران امنیتی اقلیم کردستان عراق با آمریکایی ها جهت ترور قاسم سلیمانی، دوستی جمهوری اسلامی ایران با برهم صالح و سران اقلیم مذکور چه توجیهی دارد؟
نتیجه حمایت سردار شهید سلیمانی از نیروهای اقلیم کردستان عراق را آنها با خنجر از پشت جواب دادند.
ذکر جزئیات ترور شهید سلیمانی چه دردی را دوا میکنی؟ اگر میتوانید انتقام بگیرید، پس چرا معطلید؟
ما خوب نیستیم که بعد از سردار زنده ماندیم.باید تمام کشورهای عربی رو هدف قرار میدادیم.باید همون موقع اسراییل رو صاف میکردیم.من نمیتونم با این موضوع کنار بیام.
برخی ترکها حالا می بینند بین ایران و اعراب می خواد روابط برقرار بشه ، به شدت ناراحتن و سنگ اندازی میکنن.
در هر صورت اعزام نیرو و اینجور مسائل جدید نیست.
چرا باید افشا میشد؟ گویا هفته گذشته ایران در کردستان عملیات موفقی علیه اسرائیل انجام داده. اسرائیل احتمال همکاری کردها با ایران را میدهد و میخوا۰هد ازطرفی آنها راتنبیه کند و از طرفی دوباره با کر ها همکاری داشته باشد. این افشاگری ایران را بر آن میدارد تا ایران کردها را تنبیه کند و اما آنها بعد از آن به طرف اسرائیل پماه خواهند برد و با اسرائیل همکاری بیشتر خواهند داشت.
سردار سلیمانی از سقوط کردستان به دست داعش جلوگیری کرد اونا هم با خیانت مزدشو دادن
ایران باید یه ضربه شستی به اقلیم کردستان نشون بده تا بهمه خیانت آنهم در حق سردار سلیمانی چه نتیجه ای داره اینها از عراقیها نامردترن عراقیها هم از اونها دوباره به به کنسولگری ایران حمله کردن
اگه شهید سلیمانی نبود داعش چه جنایانی در کردستان عراق مرتکب میشد.اما...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار