بازدید 4276

اختلال و ترافیک خطی در 118 تهران

این اختلال و ترافیک خطی در حالی است که روزانه نزدیک به یک میلیون تماس با سامانه تلفنی 118 تهران صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲ 19 June 2010
تماس با سامانه پاسخگویی 118 مرکز خدمات مخابراتی تهران از صبح امروز شنبه تقریبا غیرممکن است و در صورت شماره گیری این سامانه پیغام "مشترک گرامی، کلیه مسیرها به سمت مشترک موردنظر در حال حاضر اشغال می باشد؛ لطفا بعدا شماره گیری فرمایید" شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این اختلال و ترافیک خطی در حالی است که روزانه نزدیک به یک میلیون تماس با سامانه تلفنی 118 تهران صورت می گیرد.

عباس ابوالقاسمی آزاد مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، بروز این اختلال را بار ترافیک خطی در اولین روز هفته عنوان کرد و گفت: زمان پیک ترافیک تماس با سامانه 118 از ساعت 10 صبح تا یک بعدازظهر است که شدت این ترافیک در روزهای اوایل هفته افزایش می یابد و اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: عملکرد مشترکان در ساعت، روز و فصل در هر سال متفاوت است و نمی توان آن را به طور دقیق پیش بینی کرد اما آمار نشان می دهد که ترافیک خطوط 118 در روز شنبه در اوج قرار دارد و به اواسط هفته که می رسد کاهش پیدا می کند. همچنین بار ترافیک این شبکه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته نیز افزایش می یابد.

ابوالقاسمی آزاد با بیان اینکه میزان تماس مشترکان با سامانه 118 در فصل تابستان 5/1 برابر دیگر فصلها است اضافه کرد: شرکت خدمات مخابراتی 118 با جابجا کردن اپراتورها در ساعات پیک ترافیک تمام تلاش خود را برای کاهش بار ترافیک و تنظیم پاسخگویی به کار می بندد اما کاهش اشغالی خطوط و ترافیک خطی مستلزم همکاری مردم با این سامانه نیز است.

وی به مشترکان توصیه کرد که حداقل در زمان پیک ترافیک از برقراری تماس غیرضرور با 118 خودداری کنند و تماس های غیر ضروری خود را به ساعات دیگری موکول کنند. همچنین شماره تلفن هایی را که روزانه به آن نیاز دارند یادداشت کنند تا مجبور نشوند برای دریافت این شماره ها هرروز با 118 تماس بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بيش از يك هفته است كه نميتوان با 118 تماس گرفت و بوق اشغال ميرند
118 همیشه دارای اشکال بوده است وتازگی ندارد
البته هميشه مركز 118 مختل است
شیراز هم قطع شده!
بااين اوضاع چراشركت مخابرات مثل بقيه كشورها اقدام به چاپ دفترراهنماي تلفن نميكند تاهم مردم رحت ترباشند هم بارترافيكي 118 كم شود؟
حالا چرا موقع خدمات رسانی که می شه مردم باید رعایت کنند و مخابرات امکاناتش رو اضافه نمی کنه ؟ ولی موقع پول گرفتن که می شه مخابرات تا ریال آخرش را می گیره اگه تاخیر کنی تلفنی که امتیازش و دستگاهها و مخارج توسعه و .. را ازپول مردم تهیه شده قطع می شه
1- لطفاً بفرمائید چه کسی برای تلفن غیر ضروری به 118 زنگ می زند و از نظر شما کدام تلفن ضروری و کئان ضروری نیست ؟
2-کدام شماره تلفن است که کسی هرروز با آن کار دارد و هرروز آنرا از 118 می پرسد؟ لابد منزل یا محل کار.
بجای این بهانه های بی ارزش آیا بهتر نیست دم و دستگاه خودرا کمی مرتب کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر