بازدید 5199
۲
پس از ۳ ساعت

مهار آتش سوزی در شرکت تاژ با تللاش ۷۵ آتش‌نشان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۲۲ ماشین آتش‌نشانی و ۷۵ آتش‌نشان استان قزوین پس از ۳ ساعت تلاش بی‌وقفه موفق شدند حریق شرکت تاژ را مهار کنند.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶ 08 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفتگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: حریق در شرکت تاژ واقع در شهرک صنعتی لیا پس از ۳ ساعت تلاش بی‌وقفهٔ آتش‌نشانان استان قزوین در ساعت ۱۵ مهار شد.

وی افزود: معمولاً در این نوع حریق، چون بحث مواد شیمیایی مطرح است، شاهد این هستیم که پس از چند ساعت آتش مجدداً گر می‌گیرد، به همین دلیل آتش‌نشانان برای لکه‌گیری و اطمینان از عدم گر گرفتن حریق، ۱۲ ساعت در محل حادثه مستقر خواهند بود.

این مسؤول ادامه داد: علت این حادثه در دست بررسی است و به‌سرعت نمی‌توان علتآن رامشخص کرد، اما در این‌گونه آتش‌سوزی‌ها بیشتر عامل انسانی و عدم رعایت مسائل ایمنی واحد‌ها دخیل است.

مهدیخانی اظهار کرد: ما واحد‌هایی را که در زمینهٔ تولیدات شیمیایی فعالیت دارند، به‌صورت هفتگی و رندم بازدید می‌کنیم و در این بازدید‌ها نیرو‌های آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، محیط‌زیست، اداره‌کار، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و ایرادات و اشکالات موجود را به واحد‌ها اعلام می‌کنیم که نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین عنوان کرد: این واحد نیز از جمله واحد‌هایی بود که نیرو‌های ما از آن بازدید کرده و ایرادات و اشکالات را گوشزد کرده بودند، اما در حالت کلی باید منتظر بمانیم نیرو‌های فنی از محل حادثه بازدید کنند و علت حادثه را بررسی کنند.

وی بیان کرد: ابعاد این حادثه در حدی بوده که ۲ سولهٔ این شرکت دچار حریق شده‌اند که یکی از سوله‌ها به‌طور صددرصد دچار سوختگی شده و نابود شد، با توجه به فراخوانی که زده بودیم و آتش‌نشانی‌های بوئین‌زهرا، محمدیه، قزوین و الوند، شهر صنعتی و شهرک صنعتی لیا در محل حادثه حضور فعال داشتند، سوله‌های دیگر از حریق در امان ماندند.

مهدیخانی اذعان داشت: خوش‌بختانه نیرو‌های آتش‌نشانی قزوین در بحث حریق تخصص و تجربهٔخوبیدارند و موفق شدند در کمترین زمان این حریق گسترده را مهار کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ابتدای این آتش‌سوزی ما نگران بودیم که به‌دلیل این‌که واحد هم‌جوار این شرکت نیز در زمینهٔ مواد شیمیایی فعالیت می‌کند، آتش به این واحد‌های هم جوار نیز سرایت کند، زیرا در برخی از این واحد‌ها مواد شیمیایی خطرناکی وجود دارد، اما خوش‌بختانه با اقداماتی که آتش‌نشانان استان انجام دادند طی ۳ ساعت موفق به مهار آتش شدند.

مهدیخانی تصریح کرد: خوش‌بختانه این حادثه مصدوم نداشت و تنها ۳ تن از آتش‌نشانان دچار مصدومیت سطحی شدند که به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

وی در پایان تأکید کرد: ۲۲ ماشین آتش‌نشانی و ۷۵ نیروی آتش‌نشان در مهار این حریق نقش داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چرا اینقدر کارخانه ها شبیه هم اتش میگیرند ؟؟،
جدیدا چقدر آتش سوزی زیاد شده، میگفتن یکی بزنی، ده تا میخوری. ولی مثل اینکه نزده ده تا داریم میخوریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر