بازدید 8436

دادخواست مرگ برای صاحبان فیس بوک

کد خبر: ۱۰۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱ 19 June 2010
پاکستان خواستار مرگ صاحبان فیس بوک شد.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از فاینشنال تایمز، در دادخواستی که به دادستانی پاکستان ارائه شده مارک زاکربرگ و گردانندگان فیس بوک به اتهام انتشار تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام متهم ردیف اول شده و باید در دادگاه حاضر شده و به سوالات پاسخ دهند. ماده 295 در قوانین رسمی پاکستان توهین به مقدسات را جرم نابخشودنی دانسته و متهمین را به مجازات مرگ محکوم می کند.

محمد اظهر صدیق وکیل و تنظیم کننده شکایت می گوید مطابق با قوانین ماده 295 صاحبان فیس بوک مستقیم در این باره دخالت داشته و باید به مسلمانان جواب پس دهند. به گفته وی سایر کاربرانی که در این مسابقه زشت شرکت کرده اند، نیز باید در برابر عمل خود پاسخگو باشند. زنی به نام اندی از آلمان نیز به دلیل باز کردن صفحه خود در فیس بوک به روی توهین کنندگان و همکاری مستقیم با آنها تحت تعقیب قرار گرفته است.

محمد صدیق رسما از اینترپول برای دستگیری صاحبان و گردانندگان فیس بوک و نیز خانم اندی تقاضای کمک کرده است ولی هنوز پاسخی در این باره نگرفته است.

فیس بوک چندی پیش با راه اندازی مسابقه کاریکاتور به کاربران خود اجازه داد رسما به مقدسات مسلمانان توهین کنند که بااعتراض مسلمانان روبرو شد. سپس پاکستان فیس بوک را مسدود کرده و  45 میلیون کاربر پاکستانی به سایت فیس بوک اسلامی به نام «ملت فیس بوک داتکام» دعوت شدند.

گروههای غربی به ظاهر مدافع حقوق بشر عمل پاکستان، مسدود کردن فیس بوک را محکوم کردند اما حرفی در مورد توهین به مقدسات مسلمانان نزده و خشم مسلمانان را بیشتر بر انگیختند. در اغلب قریب به اتفاق کشورهای اسلامی هر نوع تصویر سازی از پیامبر و مقدسات در بین مسلمانان جرم محسوب شده و متهمین به اشد مجازات محکوم می شوند.

دادگاه عالی لاهور با ارسال نامه ای به وزارت خارجه کشورش خواستار انتشار اعتراض پاکستان علیه فیس بوک در مجامع بین المللی شده و دولت پاکستان نیز در دیدار با مقامات سازمان ملل اعتراض رسمی خود را نسبت به عمل غیر قانونی صاحبان و گردانندگان فیس بوک به طور مکتوب تقدیم کرده اند. قرار است نماینده پاکستان در سازمان ملل این موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل نیز مطرح نماید. دولت آمریکا اظهار نظر رسمی مبنی بر دادن شهروندانش به پاکستان برای محاکمه نکرده و بعید است چنین اتفاقی هم بیفتد.

خبرنگاران رسانه های مختلف با زاکربرگ و گردانندگان فیس بوک تماس گرفته ولی آنان حاضر به اظهار نظر در این باره نشده اند.

چندی پیش سه نفر از مدیران ارشد گوگل به دلیل قرار گرفتن تصاویر کتک خوردن نوجوان ایتالیایی روی یوتیوب در دادگاه محکوم شده و تقاضای تجدید نظر در رای دادگاه کردند و این قضیه باعث شد تا صاحبان رسانه های مجازی که باعث نقض قوانین علیه افراد می شوند مصون نبوده و تحت پیگرد قرار گیرند. موضوع فیس بوک نیز می تواند به این عمل وسعت بخشیده و مدیران رسانه های دیجیتال را بیشتر درگیر مسائل حقوقی ناشی از قرار دادن موضوعات خلاف قوانین کشورها کند.

فیس بوک به عنوان یکی از پر طرفداترین شبکه های اجتماعی مجازی بیش از 300 میلیون عضو در سراسر جهان داشته و به طور مستقیم و غیر مستقیم از حمایتهای مالی دولت امریکا بخصوص در حوادث پس از انتخابات ایران برخوردار شده و ابزار سیاسی برای پیشبرد اهداف رسمی و غیر رسمی سیاستگذاران امریکایی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
چیلر
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
یعنی پاکستانیا انقدر بیشعورن که نمیفهمن مطالب داخل فیس بوک ارتاطی به صاحباش نداره و شخصیه؟!
شبیه دادگاه وبگاه تو کرمان میمونه!
نظیر این موضوع در حد و اندازه های کوچک تر برای سرویس دهندگان سایت های اینترنتی هم پیش میاد باید کم کم توجیح کرد و توضیح داد که طراح این سیستم ها فقط بستر رو ایجاد کرده و مسئولیت محتوا با شخص منتشر کننده محتوا است. مثل اینکه شما به جای کسی که چاقو کشی می کنه سازنده چاقو رو محاکمه کنید ... متاسفانه حتی قضات کشور هم دید صحیحی در این مسائل ندارند.
خیلی دوست داشتید که شما هم به اندازه ی facebook بازدیدکننده و کاربر داشتید ها؟!.. این چه خبریه آخه!؟
آنرا كه حساب پاك است، از محاسبه چه باك است؟
بجاي ترويج جاذبه‌هاي ديني، چرا هميشه با خشونت عمل مي‌شود. اين امر باعث اسلام ستيزي، به ويژه براي كساني كه با اسلام آشنا نيستند مي‌شود.
اونها باید یاد بگیرند با مقدسات مسلمانان ، با خدا و پیغمبر شوخی نکنن خدا خودش جواب میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار