بازدید 6581
۱
سیدرضا صدرالحسینی:

داده‌هایی که از فروپاشی درونی اسرائیل خبر می‌دهد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فروپاشی و اضمحلال درونی اسرائیل گزاره‌ای واقعی است، گفت: نابسامانی، آشوب، عدم انسجام و شکنندگی دولت، مهاجرت معکوس، فرار نیروهای نظامی از مراکز نظامی و پادگان‌ها، همگی داده‌هایی است که مؤید این ادعا هستند، لذا آزادی قدس و فلسطین نزدیک‌تر از همیشه است.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 08 May 2021
 
به گزارش تابناک، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پیام برگزاری روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان به رغم شرایط کرونایی گفت: نکته حائز اهمیت این است با گذشت ۴۲ سال از نامگذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره) تا قبل از پاندمی کرونا، مراسم روز جهانی قدس در ۱۰۰ کشور و ۴۰۰ شهر جهان در قالب راهپیمایی، نشست، همایش و ... به نفع آرمان فلسطین و قدس برگزار می‌شد اما تصور بر این بود با همه‌گیری کرونا و عدم امکان برگزاری تجمعات، مسئله روز قدس تحت‌الشعاع قرار بگیرد که با ابتکار جریان مقاومت در فضای مجاری یک روز قدس به هفته قدس تبدیل شد.

کرونا هم نتوانست روز قدس را از اولویت خارج کند

وی افزود: در این ایام تلاش مبسوطی انجام گرفت و از بیش از ۵۰۰ نقطه در جهان مراسم روز قدس با زبان‌ها، گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف متحد‌الشکل با پرچم فلسطین برای آرمان آزادی قدس شریف برگزار شد. البته با توجه به اینکه ساعاتی بیشتر از این مانور بین‌المللی حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تنفر از رژیم صهیونیستی نگذشته هنوز ارزیابی دقیقی از اثرگذاری و ابعاد این مراسم وجود ندارد اما ارزیابی‌های اولیه حکایت از آن دارد شکوه حضور مردم از ۵ قاره عالم در حمایت از ملت فلسطین مسئله جدیدی است که علیرغم میل ایجادکنندگان فضای مجازی به وجود آمده است.

صدرالحسینی اظهار کرد: با وجود محدودیت‌هایی که پیام‌رسان‌های بزرگ وابسته به نظام سلطه برای حمایت از ملت فلسطین و آرمان رهایی قدس ایجاد کردند اتفاق بسیار بزرگی رخ داد و هزاران قطعه عکس، اینفوگرافی، ویدئو، کلیپ و تصویرنگاشته در ارتباط با روز قدس و گرامیداشت شهدای مقاومت فلسطین در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: نکته جالب این بود که در تمامی این فعالیت‌های رسانه‌ای موضوع آزادی قدس و بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی به صاحبان اصلی آن مطرح بود. در این میان توجه به مسئله شهدای آزادی قدس و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه این فعالیت‌ها برجسته بود. همچنین اقدامات بدیل و تازه‌ای صورت گرفت که فضای رسانه‌ای کشورهای مختلف را تحت تأثیر قرار داد.

دو محور مهم سخنان رهبر معظم انقلاب

صدرالحسینی با اشاره به سخنان مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: این سخنرانی که به دو زبان فارسی و عربی انجام شد حائز اهمیت بود. ایشان در این سخنرانی بر دو محور اصلی تأکید کردند؛ اول تداوم جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی و آمادگی کامل مردم فلسطین و دوم حمایت امت اسلامی اعم از ملت‌ها و دولت‌ها از مبارزات حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ملت فلسطین.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد بیانات عربی رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فلسطینی و عربی می‌تواند چشم‌انداز بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری و اضمحلال درونی رژیم صهیونیستی را تسریع کند.

داده‌هایی که از نزدیکی فروپاشی درونی اسرائیل خبر می‌دهد

صدرالحسینی درباره واقعی بودن مسئله فروپاشی درونی اسرائیل گفت: با نگاهی به وضعیت داخلی سرزمین‌های اشغالی باید گفت نابسامانی، آشوب، عدم انسجام و شکنندگی دولت، مهاجرت معکوس، فرار نیروهای نظامی از مراکز نظامی و پادگان‌ها، همگی داده‌هایی است که حکایت از واقعی بودن سقوط و افول رو به فروپاشی این رژیم دارد و نشان می‌دهد آزادی قدس شریف و سایر سرزمین‌های اشغالی بسیار نزدیک‌تر از سال‌های گذشته است.

صدرالحسینی درباره اهمیت جهانی کردن راهکار همه‌پرسی در سرزمین فلسطین که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی مطرح شده، گفت: ابتکار بدیع، مردم‌پسندانه و جهانی همه‌پرسی برای حل مسئله فلسطین با ابتکار مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد هم به ثبت رسیده و در این رابطه لازم است محققان، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی و رسانه‌ها تلاش بیشتری برای معرفی و تبیین این ابتکار انجام دهند تا این ابتکار نوین و مورد قبول افکار عمومی جهانی بیشتر مورد عنایت قرار بگیرد.

تداوم مقاومت و فشار افکار عمومی برای تثبیت راهکار همه‌پرسی

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد فشار افکار عمومی بین‌المللی و رسانه‌ها می‌تواند نهادهای بین‌المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر و دموکراسی را وادار کند که اقدامی اساسی در عملیاتی‌سازی این ابتکار انجام دهند.

وی بیان کرد: ویژگی مهم طرح همه‌پرسی این است که نقش همه فلسطینیان دارای شناسنامه فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمانان و عرب و غیر عرب را برای تعیین سرنوشت آینده فلسطین به رسمیت شناخته و لذا این راهکار دموکراتیک و مردمسالارانه می‌تواند به صورت عادلانه مسئله فلسطین را به سرانجامی روشن رهنمون کند. البته تأکید بر تداوم مقاومت و توسعه آن نقش اساسی را در ترویج این گفتمان و وادار کردن صهیونیست‌ها به پذیرش این راهکار دموکراتیک برعهده دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
اسراییل به ما چه !؟
از اوضاع داخلی خودمون چه خبر ؟؟
حقوقهای عقب افتاده کارگران چی ؟
راستی الان خط فقر چقدر هست ؟!
هنوز ۶۰ درصد ملت بدبخت و مفلوک ایران زیر خط فقر هستن یا طلق روال داره بیشتر میشه ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان