بازدید 25293
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

در قله پیک چهارم کرونا هستیم/ ثبت نام جاماندگان واکسن کرونا از ساعت ۱۴ امروز/ برگزاری کنکور از ۹ تیر/ کاهش شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر/ ممنوعیت تردد بین شهری از سه شنبه

در ۲۶ استان روند کرونا نزولی شده و در پنج استان نیز هرچند به قله پیک چهارم رسیدیم، هنوز روند نزولی سرعت نگرفته و امیدواریم در این هفته سرعت نزولی شدن مورد بیماری در این استان‌ها نیز بیشتر و شهر‌های قرمز باز هم کمتر شود. استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران، نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 08 May 2021

تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کنکور سراسری در زمان مقرر از ۹ تا ۱۲ تیر برگزار می‌شود. سامانه ثبت نام جاماندگان بالای ۸۰ سال واکسیناسیون کرونا از ساعت ۱۴ امروز باز می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی در پایان نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در نشست امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد، از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir باز می‌شود و افراد بالای ۸۰ سال ـ که تا کنون با آن‌ها تماس نگرفته اند ـ می‌توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن تماس را وارد کنند.

وی گفت: تاکید می‌کنم نیازی برای ثبت نام در مراکز وجود ندارد، قطعا همکاران با آنان تماس می‌گیرند. فعلا اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستند. همچنین اگر گروه بعدی ۷۵ سال به بالا‌ها را هفته آینده اعلام کنیم، نوبت افراد بالای ۸۰ سال که واکسن نزده اند، از بین نمی‌رود و ۷۵ سال به بالا‌ها شامل ۸۰ سال به بالا‌ها هم می‌شود.

رئیسی همچنین از برگزاری کنکور سراسری در روز‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ تیر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون‌های مختلف توضیح داد: آزمون‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند. آزمون‌های آموزش و پرورش و آزمون‌های وزارت علوم و سایر سازمان ها. مهمترین‌های آن‌ها کنکور سراسری است که در همان زمان مصوب برگزار می‌شود.

رئیسی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هم در روز‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد و آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد برگزار می‌شود، آزمون کانون وکلای دادگستری ۲۵ تیر و آزمون نظام مهندسی نیز در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در مورد آزمون‌های تخت نظارت وزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم، حضوری در تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می‌شود و آزمون پایه دوازدهم نیز حضوری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون سنجش ملی پایه ششم نیز ۲۵ اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می‌شود. آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد و آزمون مرحله دوم آلمپیاد علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و آزمون مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیسی گفت: آزمون‌های استخدامی و آزمون‌های دیگری هم هستند که با تعداد کم برگزار می‌شود، در مورد آن‌ها هم تصمیماتی گرفته شده که متعاقبا اعلام می‌شود.

رئیسی درباره مسائل مطرح در نشست امروز ستاد ملی کرونا گفت: در این جلسه وضعیت کرونا در دنیا مرور و بررسی شد. در دنیا کشور‌هایی مثل هندوستان، بزریل و آمریکا وضعیت رو به تزاید دارند. در ایران خوشبختانه به قله پیک بیماری رسیدیم و از این وضعیت عبور می‌کنیم.

وی افزود: روند کلی اپیدمی در کشور رو به نزول است که ناشی از تلاش و همکاری همه مردم در رعایت پروتکل هاست. امیدواریم این تلاش ادامه پیدا کند و با سرعت بیشتری میزان بیماری کم و تخت‌های بیمارستان‌ها بیشتر خالی شود.

کاهش شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: دوره اوج بیماری بلند بود و هنوز با اینکه روند نزولی شده، میزان بیماران بستری در بیمارستان‌ها زیاد است؛ هرچند وردی بیمار به بیمارستا‌ها کم شده است.

رئیسی گفت: تعداد شهر‌های قرمز باز هم کاهش پیدا کرده و تعداد شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر رسیده، شهر‌های نارنجی ۲۶۳ شهر و ۱۳۹ شهر نیز در وضعیت زرد هستند. تعداد شهر‌های قرمز همچنان رو به کاهش است. دو هفته پیش تعداد شهر‌های قرمز ۳۰۱ شهر بود و هفته گذشته به ۱۰۲ شهر کاهش یافت و این هفته به ۴۶ شهر رسید.

وی افزود: در ۲۶ استان روند کرونا نزولی شده و در پنج استان نیز با اینکه به قله پیک چهارم رسیدیم، هنوز روند نزولی سرعت نگرفته. امیدواریم در این هفته، سرعت نزولی شدن مورد بیماری در این استان‌ها نیز بیشتر و شهر‌های قرمز باز هم کمتر شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران، نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند و تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، روند صعودی متوقف شده و رفته رفته وارد روند نزولی می‌شوند. امیدواریم به زودی با رعایت مردم این استان‌ها نیز از وضعیت قرمز خارج شوند.

رئیسی گفت: از مردم همه استان‌های کشور برای رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب‌های احیا تشکر می‌کنیم واقعا پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کردند.

ممنوعیت تردد بین شهری از سه شنبه

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره مصوبات جدید این ستاد گفت: تعداد مصوبات زیاد بود، خلاصه آن‌ها این است که درباره تردد روز‌های منتهی به عید فطر از ساعت ۱۴ روز سه شنبه تا ساعت ۱۲ شنبه در تمام جاده‌های کشور منع تردد داریم.

وی افزود: این منع تردد شامل همه شهر‌های قرمز، نارنجی و حتی زرد می‌شود. جریمه آن در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار است و کلا تردد ممنوع است و اگر موردی دیده شود، حتما این جریمه‌ها اعمال می‌شود.

رئیسی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس‌های جدید آفریقایی و هندی، منع تردد‌های بین شهری است.

وی گفت: تصمیم دیگر برای فعالیت مشاغل در شهر‌های قرمز است. قبلا فقط مشاغل گروه یک در این شهر‌ها فعال بودند و در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه یک دو فعال بودند؛ اکنون مصوب شد که در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو تا یک هفته فعالیت کنند، اما گر تخلفی باشد جرایم بیشتر می شود.

رئیسی گفت: اگر مشاغل گروه یک و دو در این هفته از پروتکل‌ها تخلف کنند، در شهر‌های قرمز سه هفته و در شهر‌های نارنجی دو هفته پلمب می‌شوند.

وی افزود: در واکسیناسیون هم مصوب شد با توجه به اینکه از امروز ساعت ۱۴ سامانه باز می‌شود، افراد بالای ۸۰ سال که تا کنون با آن‌ها تماس نگرفته اند می‌توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن خود را وارد کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: به هیچ وجه سهمیه افراد بالای ۸۰ سال و هیچ گروهی سوخت نمی‌شود و حتما همکاران ما در وزارت بهداشت با آنان تماس می‌گیرند.

وی ادامه داد: از طرفی باید به شدت از تجمع و صف پرهیز کنیم. همه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و غیر دولتی موظف شدند فضا‌ها و سالن‌هایی که دارند را برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت بگذارند. آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت ورزش نیز همین طور تا در فضای بزرگتر و با تهویه مناسب واکسیناسیون را انجام دهیم.

رئیسی گفت: نیروی انتظامی و بسیج نیز در کنترل مرز‌های شرقی خوب عمل کردند و ۳۸۰۰ نفر که هفته گذشت غیر قانونی وارد کشور شده بودند، برگردانده شدند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
چرا حماقت؟؟؟؟ پایه دوزادهمی اگه کرونا بگیره کنکور رو از دست میده! التماس تعقل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
با مدیریت فعلی نمکی بر وزارت بهداشت
و خساست و سختگیری های سیاسی و عاشقانه ایشان برای خرید واکسن استاندارد !!!؟؟؟
حتما امواج ۵ و ۶ و ۷و ۸و ۹ و الی بینهایت تا از بین رفتن همه
به استثنا مسولان و خانواده شان و بستگان و اطرافیان و آغا زاده های ژن خوب شان که واکسن عالی زده اند
اساتید محترم ستاد! دانش آموز پایه دوازدهم در صورت ابتلا به کرونا، دوره طلایی قبل از کنکور رو از دست خواهد داد. شما رو بخدا همه چیز رو ببینید.
از تصمیم اتخاذ شده مبنی بر برگزاری امتحانات ***پایه دوازدهم بصورت حضوری*** که با اصرار وزیر و تیم آموزش پرورش بود به شدت انتقاد دارم. دانش آموز پایه دوازدهم کنکور داره و اگه مبتلا بشه در بهترین حالت، دوره طلایی قبل از کنکور رو از دست خواهد داد.
بنده بعنوان پدر یک دانش آموز دوازدهمی، در صورت بروز هرگونه مشکل برای فرزندم از همه عوامل مربوطه از وزیر گرفته تا اعضای ستاد ****شکایت**** خواهم کرد و از این حق فرزندم نخواهم گذشت.

والسلام علی من اتبع الهدی
تو این وضعیت موشک کاربرد داره؟
یه آدرس بده اون هایی که جا نموندن اونجا ثبت نام کنن!پدر آمرزیده مثلا آدرس دادی؟ این که اصلا سایتش بالا نمیاد!
من الان در سامانه salamat.gov.ir هستم
فقط سه گزینه داره: سامانه خود ارزیابی بیماران - سامانه ثبت نام اصناف و صنایع- سامانه ثبت نام مراکز ارائه دهنده خدمات دندان پزشکی- خب الان ساعت از چهارده هم گذشته دقیقا چجوری باید بشه ثبت نام کرد؟ اینم نکنه شده مثل ثبت نام خودرو که در عرض ده ثانیه باز میشه و بسته میشه؟ چرا یک حرف و فقط یک حرفتون راست نیست؟
موج کرونا یا موج سواری با کرونا؟؟!!!!!!!!
من اجازه نمیدم پسرم حضوری امتحان بده ارزش جون خانواده خیلی بیشتر از آینده تحصیلی غیراستاندارده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
اگه همه خانواده ها تصمیم جمعی بگیرن که حضوری بچه ها رو نفرستن برای امتحان دیگه مدرسه مجبوره قبول کنه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
کاش بقیه هم مثل شما بودن. فقط اعتراض میکنن ولی آخر بچه شون میفرستن برای همین امتحانای بی خاصیت. حرف بسیاره...
تردد داخل شهر هم ممنوع؟
ببخشیدا، این همه بچه میبینیم که صبح تا شب بدون ماسک دارند خیابون گز میکنند! الان فقط برند سر جلسه امتحان کرونا میگیرند ؟
زودتر قله رو فتح کنید که انتخابات در پیشه
اگر اخباری که بعضاً در مورد بی نظمی در تزریق واکسن کرونا برای افراد ۸۰ً سال و به بالا که از طریق رسانه های مختلف و از جمله مصاحبه با همراهان پدران و مادرانی که عموماً دارای مشکلات حرکتی و یا سایر بیماری‌ها هستند صحیح و حتی در بعضی از آنها هم صحیح باشد جای بسی تأسف دارد . سالمندانی که مطابق برنامه و‌تماس تلفنی مراجعه وای ساعت‌ها در صف تزریق بوده اند و یا با درهای بسته و یا کمبود واکسن و یا‌دیگر موارد عنوانی روبرو بوده اند. همانطورکه کراراً توسط اقشار مختلف عنوان شده بدون اینکه خواسته باشیم زحمات کادر پزشکی و‌پرستاری و بطور ملی درمانی را‌نادیده بگیریم ولی ناچار به گوشزد این موضوع میباشیم که مدیریت تزریق در اختیار وزارت بهداشت است که وزیر آن در تمام ماههای شیوع کرونا و بخصوص در چندماه گذشته همواره با سخنرانیهای غیرضروری و شعارگونه و زیر سؤال بردن برنامه ریزی دیگران ، غافل از برنامه ریزی برای موارد و وظایف خاص زیر مجموعه خود بوده است . ایشان اینک باید پاسخگوی عملکرد خود باشد . عملکردی که حتی چندین مورد از اینگونه سوء مدیریت هیچگونه توجیهی ندارد چرا که برای همه مشخص بود که آن تب عرق سرد بدنبال خواهد داشت .
من امروز اینترنتی ثبت نام کردم و محل نزدیک منزل ثبت و تایید شد اما نکته جالب اینه که بعداز ظهر رفتم برای یادگیری محل واکسیناسیون ولی انرا پیدا نکردم و کسی هم از اهالی و کسبه ان محل از ان ادرسی که ثبت شده بود (مرکز بهداشت مسجد سادات یوسف اباد)خبر نداشت!!!
یک نفر به این بنده خدا بگه پیک همون قله است. فارسی را پاس بداریم بگویید: در قله موج چهارم کرونا هستیم.
من کارمندم هر روز باید برم شهر دیگه و بیام برای ماهم ممنوعه؟؟؟ باز تصمیمات آبگوشتی گرفتند
تا انتخابات همه شهرها زرد و آبی میشه و بخاطر انداختن تقصیر به گردن مسافرین جاده ها باز میشن و از تیر ماه هم وارد پیک پنجم میشیم تقصیر هم طبق معمول میندازند گردن مسافرین..
قله های پیک کرونا مثل قله های افتخار آقایان تمامی ندارند
سامانه تان بدرد خودتان تان میخورد. دیروز مادر سالخورده ام را بردم با هزار بدبختی حضوری واکسن زد! نهایت بی برنامه گی، بی نظمی و نبود دستورالعمل! فقط حرف مفت میزنین! از دیروز تا حالا نگران هستم که خودم آلوده نشده باشم!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان