بازدید 5622

سوء قصد به جان رئیس جمهور پیشین مالدیو

محمد نشید، رئیس جمهوری پیشین و رئیس کنونی پارلمان مالدیو از بمب‌گذاری جان سالم به در برد اما به شدت زخمی شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 07 May 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز؛ آقای نشید ۵۳ ساله که نخستین رئیس جمهوری منتخب مالدیو به شمار می‌رود شامگاه پنجشنبه در ماله، پایتخت هنگام سوار شدن در خوردوری شخصی خود هدف انفجار یک بمب کارگذاری شده در یک موتور شد.

 

مقام‌های امنیتی مالدیو می‌گویند که این انفجار یک توطئه تروریستی و به منظور قتل آقای نشید بوده است.

ابراهیم محمد صالح، رئیس جمهوری مالدیو روز جمعه و در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد ماموران پلیس استرالیا برای تحقیق درباره ابعاد و یافتن مسئولان این بمب گذاری وارد ماله می‌شوند.

در یک دهه اخیر جریان‌های اسلام‌گرا قدرت سیاسی فراوانی در مالدیو پیدا کرده‌اند و قوانین شریعت اسلام در بسیاری از مناطق این مجمع‌الجزایر اجرا می‌شود. مالدیو در ۱۰ سال گذشته به شدت به عربستان سعودی نزدیک شده است.

محمد نشید به مخالفت با جریان‌های اسلام‌گرا در مالدیو مشهور است. وی در سال ۲۰۰۸ و با رای مستقیم شهروندان به ریاست جمهوری مالدیو برگزیده شد. نظامیان در سال ۲۰۱۲ وی را با یک کودتا سرنگون کردند. دستگاه قضایی مالدیو آقای نشید را در سال ۲۰۱۵ به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی به ۱۳ سال زندان محکوم کرد. رئیس جمهوری پیشین مالدیو برای گذراندن دوره درمان از زندان خارج شد و به بریتانیا پناه برد. با این حال در سال ۲۰۱۸ به مالدیو بازگشت و یک سال بعد، بار دیگر با رای مستقیم شهروندان به ریاست پارلمان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان