بازدید 7135
سردار کوثری:

اسرائیل از درون و بیرون در معرض فروپاشی است

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ابتکار نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام(ره)، آرمان فلسطین را از مسئله‌ای عربی و اسلامی به مسئله‌ای جهانی تبدیل کرد، گفت: همین افزایش حساسیت‌ها باعث شده که صهیونیست‌ها نه تنها نتوانند رؤیای نیل تا فرات را عملی کنند، بلکه امروز یک وجب هم توسعه نیافته‌اند و بیشتر از همیشه در تیررس موشک‌های محور مقاومت قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 06 May 2021

به گزارش تابناک، سردار اسماعیل کوثری، مشاور فرمانده کل سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت روز قدس ۱۴۰۰ گفت: درست است که کرونا از حضور فعال مردم در صحنه برای اعلام علنی و پرشکوه انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از مظلومیت فلسطین، جلوگیری کرده اما دل و جان مسلمانان برای فلسطین و قدس می‌تپد و لذا امسال مانند سال گذشته می‌توان از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف روز قدس به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و حضور گسترده در فضای میدانی را به فضای مجازی انتقال داد و پیام‌ها و نظرات ضد صهیونیستی را در ابعادی جهانی در این فضا منتشر کرد.

وی افزود: واقعیت آن است که امروز همه ملت‌ها نسبت به مسئله فلسطین آگاه‌تر شده‌اند و حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی آگاهی بیشتری نسبت به جنایتکار بودن مقامات صهیونیستی پیدا کرده‌اند و همین آگاهی موجب افزایش نارضایتی ساکنان مسلمان و غیرمسلمان از صهیونیست‌ها شده است.

آرمان فلسطین؛ اولویت اول همیشگی جهان اسلام
کوثری اظهار کرد: برهمین اساس آرمان آزادی فلسطین و قدس هیچ‌گاه از سوی آزادیخواهان جهان فراموش نمی‌شود و صهیونیست‌ها نمی‌توانند با اقداماتی چون عادی‌سازی روابط با اعراب و مشروعیت‌بخشی به خود، مسئله فلسطین را از اولویت اول جهان اسلام خارج کنند.

کوثری درباره تأثیر ابتکار حضرت امام (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس در توقف توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اسلامی گفت: باید گفت حتی قبل از نامگذاری روز قدس، با پیروزی انقلاب و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین، مسئله فلسطین و قدس جایگاه جدیدی در منطقه و جهان اسلام پیدا کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه اظهار کرد: البته امام خمینی(ره) از سال ۱۳۴۲ به جنایتکاری رژیم اشغالگر قدس هشدار داده بود و همه مسلمانان را به دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراخوانده بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و جهانی شدن آرمان رهایی قدس و فلسطین، حساسیت دنیای اسلام نسبت به طرح نیل تا فرات بالاتر رفت.

امروز صهیونیست‌ها تنها به فکر بقای خود هستند
وی اضافه کرد: همین افزایش حساسیت‌ها باعث شد که صهیونیست‌ها نه تنها نتوانند رویای نیل تا فرات را عملی کنند، بلکه امروز یک وجب هم توسعه نیافته‌اند و بیشتر از همیشه در تیررس موشک‌های محور مقاومت قرار دارند و حتی امکانات و نقاط حساس و حیاتی آنها نیز در معرض تهدید است و می‌دانند اگر پاسخی بدهند با پاسخ چندین برابری مقاومت مواجه می‌شوند. لذا امروز رژیم صهیونیستی به معنای واقعی در حال فروپاشی و سقوط است و به زودی این اتفاق می‌افتد.

کوثری درباره شبهه‌افکنی رسانه‌های معاند درباره حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین گفت: منطق قرآنی، دینی و انسانی جمهوری اسلامی ایران این است که باید از هر ملتی که تحت ظلم واقع می‌شود، حمایت کرد و ملت مظلوم فلسطین نیز سال‌هاست مورد ظلم و ستم صهیونیست‌ها قرار دارند و این یک سیاست منطقی و عقلانی است.

چرا غربی‌ها به راهکار دموکراتیک ایران تن نمی‌دهند
مشاور فرمانده کل سپاه ابراز کرد: البته جمهوری اسلامی برای حل این مسئله راهکار دموکراتیک مبنی بر برگزاری رفراندوم با حضور همه ساکنان واقعی سرزمین‌های اشغالی از جمله آوارگان فلسطینی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی، ارائه داده است تا در یک فرایند آزاد و عادلانه خود مردم فلسطین سرنوشت خود را تعیین کنند، اما صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها نمی‌خواهند به این راهکار عادلانه و صلح‌طلبانه ایران تن بدهند، چون می‌دانند نتیجه آن شکست و نابودی رسمی اسرائیل است.

وی تصریح کرد: از طرفی حمایت‌های ایران از گروه‌های مقاومت بیشتر به صورت معنوی و فکری است و ایران هزینه چندانی در این راستا نمی‌کند و ما با کمترین امکانات به گروه‌های فلسطینی فناوری ساخت موشک را آموزش داده‌ایم و به مظلومان سایر کشورها نیز آموزش خواهیم داد و هیچ ابایی هم از اعلام آن نداریم.

کوثری در پایان یادآور شد: این جوسازی‌های رسانه‌ای معاندان علیه رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین ناشی از خطر سقوط و اضمحلال رژیم صهیونیستی است و لذا دست به عملیات و جنگ روانی برای منحرف کردن افکار عمومینسبت به جنایات صهیونیست‌ها می‌زنند و می‌خواهند ایران را به عنوان تهدید معرفی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان