بازدید 4512

دعوت گروه ۷ از چین برای همکاری در مسائل جهانی

وزیران امور خارجه و توسعه گروه هفت، چهارشنبه از پکن خواستند تا با این گروه در مورد راه‌حل‌های چالش‌های جهانی از جمله مشکلات مربوط به امنیت، آب و هوا و پاندمی کرونا همکاری کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 06 May 2021

به گزارش «تایناک» یه نقل از اسپوتنیک، این وزیران چین را به عنوان "قدرت و اقتصادی مهم با قابلیت فناوری پیشرفته" توصیف کردند.

این وزیران در بیانیه‌ مشترکی که بعد از نشست دو روزه در لندن منتشر شد، گفتند: منافع ما و همچنین چین ایجاب می‌کند اقدامی انجام دهیم که به چالش‌های جهانی از جمله تغییرات اقلیمی و از دست دادن تنوع زیستی بپردازد، بهبود اقتصادی از کووید-۱۹ را تقویت کند و از مبارزه با پاندمی فعلی حمایت کرده و از موارد بعدی جلوگیری کند. ما به دنبال فرصت‌هایی برای همکاری با چین برای ارتقای صلح، امنیت و رفاه منطقه‌ای و جهانی هستیم.

این گروه همچنین از پکن خواست تا آنچه "نقض حقوق بشر اقلیت‌های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ و همچنین مردم در تبت و هنگ‌کنگ" خواند، متوقف کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما چین را تشویق می‌کنیم که از تعهدات خود برای اقدام مسوولانه در فضای سایبری، از جمله خودداری از انجام یا حمایت از سرقت مالکیت معنوی از طریق سایبری پیروی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر