بازدید 20875

بهترین خودروهای 500 میلیونی ازنظر مشخصات

خودروهای پرطرفداری با حدود بودجه 500 میلیون قابل خریداری هستند که قرار است در این مقاله به بررسی 4 مورد از آن‌ها ازنظر مشخصات فنی و پیشرانه بپردازیم و در نهایت به جمع‌بندی برسیم و ببینیم از بین این خودروهای محبوب کدام‌ را انتخاب کنیم. حتما با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 05 May 2021

بهترین خودروهای 500 میلیونی ازنظر مشخصات

یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید خودرو، میزان بودجه در دسترس است. اینکه با بودجه مشخص بتوانیم بهترین خودرو را که مطابق با نیازهایمان باشد و بعدا در هنگام فروش ما را به زحمت نیندازد، انتخاب کنیم؛ کار آسانی نیست و نیاز به صرف وقت و تحقیق درست دارد. آمار نشان می‌دهد که 72 % خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ درنتیجه در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن به ما کمک کند.

( ثبت سفارش خرید خودرو بی‌دردسر، بدون صرف وقت و با مشاوره رایگان با کلیک روی این لینک: https://www.hamrah-mechanic.com/car-buy/ )

1) مزدا ۳ نیو تیپ ۳ مدل ۹۰

افرادی که به دنبال یک سدان خوش‌ساخت ژاپنی با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان هستند، حتما باید مزدا ۳ نیو مدل ۹۰ را نیز در دایره انتخاب‌های خود بگنجانند. این سدان جمع‌وجور سامورایی، یک پیشرانه ۲ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر را در زیر درپوش موتور خود پنهان کرده است تا به‌واسطه بهره‌مندی از گیربکس ۵سرعته اتوماتیک، شتاب ۹.۲ ثانیه را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین مزدا 3 نیو سدانی چابک با عملکرد و دوام فنی مناسب است که قطعا از لحاظ فنی می‌تواند نیازمندی‌های مشتریان ایرانی را به خوبی پاسخ دهد.

این سدان ۱۲۶۰ کیلوگرمی، از مصرف سوخت نسبتا متعادلی به میزان ۷.۶ لیتر در هر صدکیلومتر بهره می‌برد و حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد؛ بنابراین، مدل ۹۰ تیپ ۳ این خودرو را می‌توان به‌عنوان یک سدان توان‌مند ۵۰۰ میلیون تومانی با سواری نسبتا نرم و بازار دست‌دوم بسیار مناسب قلمداد کرد.

2) کیا سراتو فول اتوماتیک موتور 2000 مدل 2013

نسل دوم کیا سراتو که هم به‌صورت مونتاژ و هم به‌صورت وارداتی در بازار ایران حضور پیدا کرده است، یکی از سدان‌های توان‌مند از نظر مشخصات فنی در بازار ایران به شمار می‌رود؛ به‌ویژه مدل 2 لیتری اتوماتیک این خودرو با پیشرانه ۴سیلندر 154 اسب‌بخاری خود، شتاب و چالاکی مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. سراتو ۲۰۱۳ معادل ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به سوی محور جلو ارسال می‌کند و شتابی در حدود ۱۰.۵ ثانیه را ارائه می‌دهد که برای خانواده‌های ایرانی، تقریبا متقاعدکننده به نظر می‌رسد.

کیا سراتو ۲۰۱۳، می‌تواند به‌سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در این بین، حدود 7.9 لیتر در هر صدکیلومتر به‌صورت ترکیبی سوخت بسوزاند. سیستم تعلیق این خودرو، عملکردی نسبتا خشک‌تر از مزدا ۳ را ارائه می‌دهد، اما با این حال، تعادل و هندلینگ قابل‌قبولی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. بنابراین، بهتر است سراتو ۲۰۱۳ را نیز به‌عنوان یک سدان توانمند حدودا ۵۰۰ میلیون تومانی در لیست اولویت‌های خود جای دهید.

3) سوزوکی ویتارا ۲.۴ لیتری اتوماتیک کلاس 5 مدل ۹۰

فرم بدنه شاسی‌بلند، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل، ظاهر ایرانی‌پسند و پیشرانه تنفس طبیعی به قدرت ۱۶۹ اسب‌بخار که از گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره می‌برد، جزو معیارهایی به شمار می‌روند که در نظر اقشار متوسط قطعا درخشان جلوه خواهند کرد. بنابراین سوزوکی گراند ویتارا مدل ۹۰ در نسخه ۲.۴ لیتری اتوماتیک، گزینه‌ای مناسب به‌عنوان یک اتومبیل ۵۰۰ میلیون تومانی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی است.

این خودروی شاسی‌بلند جمع‌وجور، ۲۲۷ نیوتن‌متر گشتاور نیز تولید می‌کند که به‌واسطه دو دیفرانسیل، قابل انتقال به سمت تمامی چرخ‌ها خواهد بود. بنابراین، طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به سفر در جاده‌های روستایی نیز می‌توانند از این محصول ایران‌خودرو حداکثر بهره را ببرند؛ بدون آن‌که نگرانی چندانی از بابت واردآمدن فشار بیش‌ازحد به سیستم فنی اتومبیل خود داشته باشند.

سوزوکی گراند ویتارا از لحاظ شتاب‌گیری نیز چندان دست‌وپابسته نیست و می‌تواند طی مدت‌زمانی حدود ۱۲ ثانیه‌ای، به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و‌ حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را نیز ارائه می‌دهد که رقمی قابل‌قبول برای مشتریان ایرانی خواهد بود. البته مصرف سوخت این خودرو به دلیل حجم بالای پیشرانه آن، اندکی زیاد به نظر می‌رسد؛ چراکه ویتارا حدود ۹.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی سوخت مصرف خواهد کرد که مسلما در سطح شهر، این رقم افزایش خواهد یافت؛ با این حال، به جرات می‌توان گفت که در بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی ویتارا یکی از بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی از نظر دوام فنی، کیفیت ساخت پیشرانه و مشخصات فنی خواهد بود.

4) رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک مدل ۹۹

عملکرد مناسب پیشرانه تندر ۹۰ به‌عنوان یک محصول اقتصادی در بازار ایران، مقوله‌ای کاملا شناخته‌شده است؛ ساندرو استپ وی اتوماتیک نیز از همین پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر به‌علاوه گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره می‌برد که گرچه در قیاس با سایر گزینه‌ها توان فنی این خودرو چندان سطح بالا به نظر نمی‌رسد، اما با این حال، رنو ساندرو اتوماتیک در مصارف خانوادگی خودرویی نسبتا توان‌مند به شمار می‌رود که شتاب حدود ۱۱.۵ ثانیه‌ای را ارائه می‌دهد و قادر است به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مصرف سوخت ترکیبی ساندرو استپ وی اتوماتیک نیز حدود ۸ لیتر عنوان شده است که کمی زیاد به نظر می‌رسد. ضمنا یکی از دلایل اصلی انتخاب ساندرو، در استهلاک نسبتا پایین و قیمت لوازم یدکی ارزان آن نهفته است؛ چراکه موتور این خودرو همان‌طور که اشاره شد، با تندر ۹۰ مشترک است و لوازم آن به‌طور گسترده در بازار یافت می‌شود؛ هم‌چنین از لحاظ قیمتی در قیاس با سایر رقبا، در سطح بسیار پایین‌تری قرار می‌گیرد. بنابراین، مالکان رنو ساندرو از لحاظ قطعات یدکی خیال راحت‌تری نسبت به سایر گزینه‌های این لیست خواهند داشت.

بهترین خودروهای 500 میلیونی ازنظر مشخصات

همان‌طورکه دیدید، در لیست فوق خودروهایی مختلف از کلاس‌های بدنه متفاوت جای داده شده است؛ بنابراین، مهم‌ترین معیار انتخاب شما در این بین به نوع نیازتان برمی‌گردد. در این راستا، اگر خودروی دودیفرانسیل شاسی‌بلند احتیاج دارید، قطعا سوزوکی ویتارا بهترین توان فنی را در این بازه قیمت به شما ارائه خواهد داد.

درباره خودروهای سدان نیز مزدا ۳ نیو و سراتو 2013 گزینه‌های متعادلی از لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی به شمار می‌روند. رنو ساندرو نیز گزینه‌ اقتصادی این لیست است که گرچه از لحاظ توانایی فنی چندان دهان‌پرکن عمل نمی‌کنند، اما شما می‌توانید بسته به سلیقه و نوع نیاز خود، نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام کنید و از عملکرد نسبتا مناسب بخش فنی آن‌ها حداکثر بهره را ببرید.

تمامی این خودروها را می‌توانید در نمایشگاه همراه مکانیک به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ ببینید. خرید سفارشی از همراه مکانیک مزایای زیر را به‌همراه دارد:

  • مشاوره تخصصی تلفنی خرید خودرو، جهت مقایسه و انتخاب خودروی مناسب
  • جستجوی تخصصی خودروی موردنظر در سطح کشور و معرفی آن‌ها به خریدار
  • ارسال کارشناس به نمایندگی از خریدار برای بازدید و کارشناسی کامل فنی و بدنه خودرو
  • ضمانت و گارانتی پرداخت خسارت بر روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک
  • همراهی کارشناس با خریدار برای عقد قرارداد

کافی است روی این لینک کلیک کنید و درخواست خرید سفارشی خود را ثبت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی