بازدید 14391
۹

آسوشیتدپرس: ایران و آمریکا در یک قدمی توافق هستند

گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. چهارشنبه گذشته دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 04 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی مدعی شد مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در آستانه دستیابی به توافق است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه ادعا کرد انبوه تماس‌های دیپلماتیک و گزارش‌های مربوط به پیشرفت مذاکرات، حاکی از آن است که تهران و واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم خود در آستانه توافق قرار دارند.

گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. چهارشنبه گذشته دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره این مذاکرات گفت: من با تعجب برخی اظهارنظر‌ها و تحلیل‌ها درباره شکست در مذاکرات وین پیرامون احیای توافق برجام را می‌خوانم. این تفکرات واهی کسانی است که مخالف تقویت رژیم عدم اشاعه هسته‌ای براساس ان پی تی هستند. حقیقت این است که گفتگو‌ها در وین در حال پیشرفت است.

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح می‌شود که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود واشنگتن هیچ مشوقی به تهران برای بازگشت به توافق برجام اعطا نخواهد کرد. موضع صریح مقامات ایرانی این است که آمریکا باید در ابتدا تمامی تحریم‌ها را برداشته و سپس تهران به تعهدات خود ذیل برجام عمل خواهد کرد.

استراتژیست‌های آمریکایی در نظر دارند در گام نخست بخش کوچکی از تحریم‌های ایران را که مغایر با برجام می‌خوانند در قبال پایبندی کامل تهران به توافق هسته‌ای به حال تعلیق (waiver) در بیاورند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
دکانداران و کاسبان تحریم کجایید که ممر درامد شما داره از بین میره . دلواپسان کجایید که داره به نفع مردم ایران کاری صورت می گیرد . ای وای ای وای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
برجام برای فرزندان خارج نشین .مذاکره کنندگان خوب است
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
اگه شما دکاندار نیستی پس لابد دستفروشی! لطفاً بیخودی ذوق نکن! بعدها که فهمیدی برای همین توافق ها چه امتیازاتی به طرف های اروپایی - آمریکایی داده شده از غصه دق می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
سعی کن تو ایینه نگاه کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
کاسبان تحریم اون جریانی هستند که 4سال کاری نکردند و الان دم انتخابات اومدن گره گشایی کنن
خدا ختم به خیر بکنه! کاش بقیه جلسات مذاکره را به دولت بعدی می سپردن، می ترسم دولت فعلی به عشق ثبت امتیاز برای خودش یک داغ تاریخی برای ملت ثبت بکنه.
این مذاکرات مانند قبلی زیر نظر مستقیم رهبری است.
برای ملت فرقی نمی کند ان شاء الله توافقی صورت نگیرد تا دزدان کمتر دزدی کنند
آخه چرا درست نمیشید شما. از توافق قبلی چی گیرتون اومد. جز اینکه ملتو بدبخت تر کردید...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل