بازدید 6586

باند سازمان یافته قاچاق دام زنده متلاشی شد

کد خبر: ۱۰۴۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ 02 May 2021

اعضای یک باند بزرگ سازمان یافته بین المللی قاچاق دام در حوزه استان های کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره گفت: نیروهای پلیس امنیت اقتصادی این استان با اقدامات اطلاعاتی ‌و پلیسی، یک باند سازمان یافته قاچاق دام را شناسایی و با واکاوی نامحسوس فعالیت های این باند در ابتدا از یک دستگاه کامیون درحالت تخلیه دام زنده در حاشیه شهر کرمان، ۱۵۰ رأس گوسفند قاچاق و تعداد زیادی پلاک دام را به همراه اسناد جعلی کشف کردند.

سردار ناظری افزود: به دنبال کشف این تعداد دام زنده و دستگیری چند تن از عاملان و افراد مرتبط با قاچاق، مشخص شد چندین نفر در قالب یک باند، ۵۰۷ راس گوسفند را به منظور خروج از کشور به استان هرمزگان منتقل کرده اند که در ادامه با اقدامات پلیسی، دو تن از سر شبکه های اصلی این باند سازمان یافته با هماهنگی های قضایی و همکاری پلیس آگاهی شهرستان سبزوار دستگیر شدند و به قاچاق ۸۰۰ راس دام اعتراف کردند.

وی ادامه داد: در همین زمینه ماموران یک کامیون را توقیف و هفت متهم را که در جمع آوری، بارگیری و انتقال دام های بومی به خارج از کشور نقش داشتند، دستگیر کردند و آن ها را با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل دادند.

وی ارزش دام های قاچاق شده توسط این باند را برابر نظر کارشناسان حدود ۵۴۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: به طور قطع میزان زیان وارد شده به دامداران و تولید کنندگان داخلی رقمی بیش از این خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار