بازدید 5585

19 میلیون مقاله برای فروپاشی آمریکا

وی با بیان این‌که 19 میلیون مقاله فروپاشی زودگذر آمریکا را اثبات می‌کند، افزود: این یک سنت الهی است که جامعه ناسالم که روابط خود را با تمام عالم بر اساس ناعدالتی، قهر و اجبار بنا می‌کند به این سنت دچار شود. نظریه‌پردازان غربی پیش‌بینی کرده‌اند که ثبات امریکا بر اساس نیازهای اقتصادی و حیوانی است و توصیفی برای نیازهای روحانی نکرده است که با فروپاشی اقتصاد همه کشور نیز از هم می‌پاشد.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳ 18 June 2010
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که 19 میلیون مقاله، فروپاشی زودگذر آمریکا را اثبات می‌کند، گفت: این یک سنت الهی است که جامعه ناسالم که روابط خود را با تمام عالم بر اساس ناعدالتی، قهر و اجبار بنا می‌کند به این سنت دچار شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی بعد از ظهر پنج‌شنبه در شانزدهمین گردهمایی مدیران و مسئولان هیئت رزمندگان اسلام که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با بیان اینکه عالم محل تحقق سنتهای بلاتغییر و تبدیل الهی است و فراتر از اراده‌های معمول حاکم بر روند تحولات جامعه بشری است، افزود: همه حوادث بزرگ بشر بخشی از تحقق سنت‌ها و قواعدی است که خداوند برای گردش امور بر جهان هستی قرار داده است.

وی اظهار داشت: غلبه نور بر تاریکی به عنوان غلبه حق بر باطل، سنت ابدی و همیشگی است که هرکجا نور حق تابیدن بگیرد از آنجا که همسنخ با موجودیت الهی است بر تیرگی و باطل غلبه پیدا می‌کند.

وی راز پیروزی انقلاب اسلامی را ماهیت حقانیت انقلاب دانست و افزود: پرتوهای نور انقلاب به هر نقطه‌ای که حاکم شود در آن‌جا حق ظاهر و باطل محو می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دائمی بودن نبرد استکبار با انقلاب همین محو باطل به محض رسیدن نور است زیرا می‌دانند شعاع‌های انقلاب به هر نقطه‌ای که برسد آن‌ها را نابود می‌کند.

وی با بیان اینکه پشت این موضوع یک سنت الهی نهفته است، خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی ایمان داشته باشند و تقوا پیشه کنند خداوند برکات را از آسمان نازل می‌کند که این از سنتهای الهی است و نقطه مبداء هر تحول و تغییری خود انسان‌ها هستند؛ خداوند برای تحول در عالم هستی مبداء را بر این امر قرار داده است وگرنه اراده خداوند بر حاکمیت‌بخشی به مستضعفین قطعی است.

وی با بیان این‌که حوزه فعالیت و عمل از زاویه هیئت رزمندگان اسلام در حوزه مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: وقتی می‌توانیم در این حوزه عمل کنیم که درک عمیقی بر محیط اجتماعی و عوامل تأثیرگذار آن داشته باشیم، محیط اجتماعی سیال و متغیر است زیرا آمیزه‌ای از نگرش‌ها، اعتقاد‌ات، ارزش‌ها و هنجارها را در بر می‌گیرد.

سلامی در ادامه با بیان اینکه امروز برخورد دشمنانه و خصمانه بزرگترین قدرت‌های جهانی را به اشکال مختلفی شاهدیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی کانون عمل تمام استراتژی‌های دشمن به شیوه‌های مختلف بوده است؛ انزوای اقتصادی، تحریم، تهاجم فرهنگی، اعمال ناشی از قدرت نرم و تبدیل اثرات قدرت نرم به پدیده‌های ناامن‌ساز در این راستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بدانیم دشمن چه تصوری از تغییر محیط اجتماعی ما دارد، باید به استراتژی آمریکایی‌ها در ابتدای قرن بیستم بازگردیم؛ این نگرش چارچوب نبرد دشمن علیه ما را تشکیل می‌دهد.

وی در عین حال یادآور شد: دشمنان برای قرن 21 توصیفی از جهان دارند و آن نزدیک شدن شتاب‌دار همه قاره‌های جهان به هم است، به شکلی که همه شهروندان دارای خصوصیات مشترکی باشند. اولین خصوصیت مشترک مدنظر آن‌ها داشتن عقاید مشترک است؛ آن‌ها معتقدند همه آدم‌ها در هر نقطه باید عقاید، باورها، جهان‌بینی و آرمان‌های مشترکی داشته باشند و یکسان فکر کنند و باید آدم‌های آمریکایی غیر آمریکایی ساخت که از لحاظ ملیت آمریکایی نیستند اما از لحاظ تفکر آمریکایی‌اند.

وی افزود:  آن‌ها می‌گویند تمام انسان‌ها باید مصرف کننده کالاهای یکسان باشند یعنی دارای سبک زندگی مشترک باشند که ذائقه‌های اقتصادی و الگوهای تغذیه توسط آ‌ن‌ها طراحی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه، داشتن اطلاعات یکسان را خواست دیگر استکبار برشمرد و خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که باید داشته‌های خود از حوادث و اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم از سوی منابع متمرکز جهانی در اختیارمان قرار گیرد و زیرساخت‌های فکر و اندیشه ما توسط آن‌ها ساخته شود.

وی اظهار داشت: امروز وضعیت ما به ‌گونه‌ای است که جوانان وقتی وارد خانه می‌شوند، علاقمندند از طریق اینترنت با شبکه‌های فرهنگ‌ساز جهان ارتباط بگیرند؛ بنابراین دشمن تلاش می‌کند مدیریت ادراک اجتماعی آن‌ها را کنترل و به نفع لیبرال و سکولار سوق دهد و جامعه را از اعتقاد و اندیشه دینی تهی کند.

وی به هنجارهای ایجاد شده توسط دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند جای صحیح و غلط را جابجا کند و ارزش‌ها را تغییر دهد و آن‌چه در ذهن ماست را عوض کند. آن‌ها تلاش می‌کنند حتی شعارهایمان را نیز تغییر و ارزش‌ها را عادی جلوه دهند و آزادی‌های با حد و حصر را در بستر یک قانون مصوب اجتماعی و محیط های اجتماعی دیگر انتقال دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه اقتصاد تنها عامل ثبات در آمریکاست، افزود: در برخی از جوامع نظیر کشور ما اخلاق، دین‌گرایی و ارزش‌های دینی زیربنای ثبات جامعه را می‌سازد.

وی با بیان این‌که 19 میلیون مقاله فروپاشی زودگذر آمریکا را اثبات می‌کند، افزود: این یک سنت الهی است که جامعه ناسالم که روابط خود را با تمام عالم بر اساس ناعدالتی، قهر و اجبار بنا می‌کند به این سنت دچار شود. نظریه‌پردازان غربی پیش‌بینی کرده‌اند که ثبات امریکا بر اساس نیازهای اقتصادی و حیوانی است و توصیفی برای نیازهای روحانی نکرده است که با فروپاشی اقتصاد همه کشور نیز از هم می‌پاشد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا با 14 تریلیون دلار بدهکارترین کشور دنیاست، افزود: پایه‌های مالی و بانکی آن‌ها در حال شکسته شدن است و فروپاشی مالی آن‌ها فروپاشی تجاری را در پی دارد که اگر نتوانند نیازها را تأمین کنند، حاکمیت ناکارآمد و فروپاشی سیاسی رخ می‌دهد و در ادامه با افزایش هرج و مرج به فروپاشی فرهنگی خواهد رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه در عین حال با بیان اینکه حکومتی که بر پایه معنویت و روحانیت بنا شده است هیچگاه با فروپاشی اقتصادی دچار فروپاشی نخواهد شد، ادامه داد: آنچه که جامعه ما بر اساس آن ایستاده است، موضع ثبات و استحکام اخلاقی است. هیئت رزمندگان اسلام مهمترین خاصیتش این است که محیط اجتماعی را منسجم روی خط ارزش‌ها قرار می‌دهد. فضاسازی روحانی، الهام بخشی معنویت برای جامعه ما ضروری و نیاز اساسی برای حفظ انقلاب است.

وی با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها با جنگ 45 ساله توانستند قدرت شوروی را حذف کنند، افزود: آمریکایی‌ها نظام سیاسی خیلی از کشورها را به آسانی تغییر می‌دهند. آن‌ها دست بسته نیستند، بلکه قدرت دفاعی و خاکریزهای انقلاب قوی است که توانسته است در برابر امواج فتنه عمیق بایستد.

وی تصریح کرد: مردم اگر بصیرت داشته باشند و متصل به ولایت باشند آسیبی نخواهند دید؛ چراکه ولایت ستاره و علامتی است که مسیر روشن را به ما نشان می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل