بازدید 5846

گشتزنی مشترک نظامیان روسیه و در ترکیه در سوریه

یک مقام نظامی روس از ماموریت مشترک نیرو‌های این کشور با ترکیه در شمال شرقی سوریه با مشارکت بالگردها، خودرو‌های زرهی و ضد مین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 01 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نظامیان روس و ترکیه‌ای یک ماموریت مشترک گشت زنی را در شمال شرقی سوریه و در طول طولانی‌ترین مسیر که بیش از ۱۰۰ کیلومتراست، انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» سرهنگ «آندره تیتوف» در این باره گفت: «امروز یک مأموریت گشتزنی مشترک روسیه و ترکیه از گذرگاه "شیریک" در استان حسکه به پایان رسید. مسیر گشت به مناطق پرجمعیت‌تر گسترش یافت. مأموریت در ساز و کار عادی پیش رفت، پرسنل و تجهیزات اهداف خود را برآورده کردند. در اکثر موارد در شهر‌ها و روستاها، مردم از کاروان استقبال کردند.»

بر اساس این گزارش، در این ماموریت مشترک بیش از ۶۰ نظامی از دو کشور و ۱۰ وسیله نقلیه شرکت کردند و بالگرد‌های هواپیمایی ارتش روسیه نیز کار پشتیبانی هوایی را انجام دادند. ارتش‌های روسیه و ترکیه با انواع خودرو‌های زرهی و ضد مین در ماموریت مشترک مشارکت کردند.

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ا ترکیه تفاهم نامه‌ای را در مورد فعالیت‌های مشترک با هدف حل اوضاع در شمال سوریه تصویب کردند. بر اساس این سند، پلیس نظامی روسیه و نیرو‌های سوریه در مناطق مجاور منطقه امن ترکیه مستقر شدند. سربازان روس و ترکیه در یکم نوامبر گشت‌های مشترکی در شرق رود فرات راه اندازی کردند.

مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ترکیه متعهد شده گروه‌های افراطی را که در برابر گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب مانع‌تراشی می‌کنند، نابود کند.

نخستین گشت‌زنی مشترک ارتش ترکیه و روسیه، پس از گفت‌و‌گوی تلفنی «یاشا گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با «والری گیراسیموف» همتای روسی‌اش، آغاز شد. این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه سال گذشته عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد سوریه آغاز کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان