بازدید 14722

جدیدترین قیمت‌ سکه و طلا در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز در ادامه ریزش روزهای قبل قیمت طلا و سکه،‌ نرخ انواع سکه و همچنین طلای ۱۸ عیار مجددا کاهش یافت به طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۷۰ هزار تومانی قیمت ۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان معامله شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 01 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، ادامه یافتن کاهش قیمت دلار و همچنین قیمت انس جهانی دست به دست هم دادند تا امروز قیمت انواع سکه و طلا در بازار باز هم کاهش یابد. اخبار مثبت سیاسی به خصوص اخباری که از مذاکرات وین منتشر می‌شود به عنوان مهم‌ترین دلیل به عنوان مهم‌ترین دلیل کاهش دلار در بازار عنوان می‌شود که به صورت مستقیم بر بازار طلا و سکه اثرگذار است.

 امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ساعت ۱۳ قیمت هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز پنج شنبه گذشته ۱۷۳ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۹ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به پنجشنبه ۱۹۶ هزار تومان کمتر بود.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز با قیمت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت. ربع‌ سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد که ۱۰۰ هزار تومان کمتر از قیمت آن در روز پنجشنبه گذشته بود. قیمت هر سکه یک گرمی نیز به یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید که ۶۰ هزار تومان نسبت به آخرین روز هفته گذشته کاهش قیمت داشت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۹۷۵ هزار تومان رسید که ۱۳ هزار تومان ارزان‌تر از پنجشنبه گذشته بود. امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز ‌۱۷۶۸ دلار اعلام شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته کاهش قیمت داشت.

کاهش شدید معاملات
اما رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در باره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه به همشهری آنلاین گفت: با کاهش تقاضا برای خرید سکه، حباب سکه کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌ها واقعی‌تر می‌شود.

محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: با توجه به آخرین معاملات جهانی هفته گذشته تا پنجشنبه ما شاهد کاهش قیمت ارز و طلا و سکه بودیم.

وی افزود: با ادامه دار بودن تعطیلات بازار سکه و طلا به دلیل شیوع ویروس کرونا تا هفته آینده، این بازار تقریبا یک ماه تعطیلی را پشت سر می گذارد و معاملات طلا و سکه در این مدت به حداقل رسیده و با کاهش شدیدی همراه بوده است.

کشتی آرای در ادامه گفت: تعطیلی بازار و کاهش قیمت جهانی طلا حباب سکه مخصوصا حباب قطعات کوچک‌تر مثل ربع سکه، نیم سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی کاهش پیدا کرده‌اند و قیمت‌ها بیشتر به سمت واقعی شدن در حرکت است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص ادامه کاهش قیمت طلا و سکه با توجه به تحولات سیاسی گفت: بازار طلا و ارز منتظر پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتایج دقیق آن است، اما در هفته جاری نیز روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه داشت اما اظهار نظر در خصوص ادامه کاهش قیمت طلا و سکه مشکل است ولی به نظر می‌رسد اگر روند مذاکرات به همین شکل ادامه داشته باشد ما شاهد ریزش بیشتر قیمت ارز و به دنبال آن کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص پایان ماه مبارک رمضان و تاثیر آن بر روی قیمت طلا و سکه گفت: چون قیمت طلا وابسته به قیمت اونس جهانی و ارز است به پایان رسیدن ماه رمضان تاثیری بر روند قیمت گذاری این بازار ندارد، اما اگر از هفته آینده بازارها فعال شوند طبیعتا تقاضا برای خرید سکه در بازار ایجاد خواهد شد و افزایش تقاضا باعث افزایش مجدد حباب سکه می‌شود،‌ ولی قیمت سکه را بیشتر نمی‌کند.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به اینکه بازارهای جهانی امروز تعطیل خواهد بود به نظر می‌رسد تا دو روز آینده قیمت‌ها در همین محدوده ثابت بماند و امروز نسبت به روز پنجشنبه به علت کاهش قیمت اونس جهانی و کاهش ۵۰ تومانی قیمت ارز شاهد کاهش قیمت طلا و ارز بودیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر