بازدید 8115

آیا سیستم یا موبایل من به آنتی ویروس نیاز دارد؟

کد خبر: ۱۰۴۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 01 May 2021

ویروس های رایانه ای از طریق اضافه کردن کد برنامه نویسی خاصی به سیستم عامل یا برنامه های در حال اجرا به سرعت خود را تکثیر می کنند و باعث از بین رفتن اطلاعات و ایجاد هزینه برای کاربران می شوند. جالب است بدانید که آنتی ویروس ها برخلاف اسم آنها از شما تنها در برابر ویروس ها محافظت نمی کنند و واقعیت این است که یک آنتی ویروس قوی از شما در برابر مواردی دیگر که لیست آنها در ادامه می آید نیز محافظت می کند.

  • محافظت در برابر روت کیتها: روت کیت ها از طریق آسیب پذیری هایی که در سیستم عامل یا برنامه های کاربردی وجود دارند به سیستم شما رخنه می کنند و به مجرمان اجازه می دهند که دستگاه شما را از راه دور کنترل کنند آنهم بدون اینکه شما متوجه شوید!.
  • محافظت در برابر کرم ها: کرم ها بیشتر از طریق شبکه ها تکثیر می شوند و بیشتر تاثیرشان نیز بر روی شبکه هاست و می توانند از طریق اشغال پهنای باند آسیب پذیری ایجاد کنند.
  • محافظت در برابر تروجانها: داستان اسب تروا را حتماً شنیده اید و نیاز به توضیح نیست. وقتی یک تروجان وارد سیستم شما شود به سرعت بدافزار مورد نظر خود را نصب می کند و بدون اینکه شما متوجه باشید به مجرمان راه دسترسی و کنترل دستگاه را نشان می دهد.
  • محافظت در برابر باج افزارها: باج افزارها همانطور که از نامشان مشخص است بدافزارهایی هستند که به واسطه آنها مجرمان از شما درخواست وجه نقد، واریز به حساب بانکی یا واریز به کیف پول رمزارزشان را می کنند. باج افزارها به محض ورود به دستگاه شما شروع به رمزنگاری فایلهای شما می کنند. عملاً شما دیگر قادر نیستید اسناد، فایلها، تصاویر و داده های مهم خود را استفاده کنید. مگر اینکه به طریقی بتوانید دوباره آنها را از حالت رمزنگاری شده خارج کنید که معمولاً بعید است. حتی پرداخت وجه نیز به سازنده آن باج افزار در بیشتر مواقع موجب از دست رفتن هزینه می شود. متاسفانه باج افزارها به سرعت در حال گسترش هستند.
  • محافظت در برابر جاسوس افزارها: جاسوس افزارها گونه ای دیگر از بدافزارها هستند که شروع به جمع آوری داده ها و اطلاعات مهم شما می کنند و آن ها را برای شخص ثالثی ارسال می کنند. جاسوس افزارها به شدت حریم خصوصی افراد را تهدید می کنند.

آیا سیستم یا موبایل من به آنتی ویروس نیاز دارد؟

مواردی که تا اینجا عنوان شد تنها بخشی از تهدیدهایی است که در کمین شما و دستگاهتان نشسته اند. شاید باور نکنید اما امروزه حتی اگر شما خواسته یا ناخواسته وارد صفحه وب آلوده نیز شوید، دستگاه شما آلوده می شود. با این همه تهدید و اینکه زندگی روزمره ما با دنیای پهناور دیجیتال گره خورده است چه باید کرد؟

ممکن است با خود فکر کنید زمانیکه آنلاین هستید شما دقت کافی را برای جلوگیری از آلودگی ها دارید. اما واقعیت این است که هرچقدر هم که شما با چشم باز و دقت تمام به فعالیتهای آنلاین بپردازید احتمال آلودگی دستگاه شما بالاست و نیاز به یک راه کار امنیتی قدرتمند دارید.

آیا ویندوز دیفندری که در ویندوز 10 و توسط مایکروسافت پیش بینی شده است کفایت نمی کند؟

با قاطعیت جواب این سوال منفی است. بعضی از مردم فکر می کنند چون ویندوز توسط مایکروسافت منتشر شده است بنابراین ویندوز دیفندر آن بهترین گزینه است، ولی نیست چون:

  • نرخ کشف بدافزار آن بسیار پایین تر از آنتی ویروس های قدرتمند نظیر بیت دیفندر است. (البته همین یک مورد کافیست)
  • رابط کاربری نامناسبی دارد و به راحتی نمی توان از آن استفاده کرد.
  • گزارشهایی که درباره سلامت دستگاه می دهد خیلی ابتدایی هستند.
  • ابزارهای جانبی کاربردی و لازم مثل مدیریت پسورد، ضد سرقت، ضد رهگیری، ضد ابزارهای تبلیغاتی، کنترل میکروفن، کنترل وب کم و ... را در اختیار کاربر قرار نمی دهد.

پس چگونه یک آنتی ویروس خوب را انتخاب کنم؟

برای انتخاب یک آنتی ویروس خوب لازم است سه فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید:

اول: کیفیت موتور آنتی ویروس

مطمئناً اولین فاکتور تاثیرگذاری که در مورد آنتی ویروس باید درنظر گرفته شود، کیفیت موتور و هسته مرکزی آن است. بخش اصلی هر راهکار امنیتی موتور آن است و هرچه موتور آن از کیفیت بالاتری برخوردار باشد بهتر می تواند از شما دربرابر بدافزارها محافظت کند.

اما از کجا می توانیم بفهیم موتور کدام آنتی ویروس خوب است؟ بهترین راه، مشاهده نتایج تستهای آزمایشگاه های مستقل دنیا ست که به بررسی آنتی ویروس ها می پردازند. اگر سری به وبگاه آزمایشگاه های AV-Comparative یاAV-Test  بزنید، این موضوع برای شما روشن تر می شود که کیفیت موتور آنتی ویروس بیت دیفندر در دنیا در جایگاه اول قرار دارد.

آیا سیستم یا موبایل من به آنتی ویروس نیاز دارد؟

دوم: آنتی ویروس رایگان یا پولی

یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید برای امنیت سیستم خود هزینه کنید یا نه؟ جواب به این سوال البته زمانی که تصور کنید که دیتاهای شما به سرقت رفته، پاک شده و یا توسط باج افزارها رمزنگاری شده است ساده تراست.

تعداد زیادی آنتی ویروس رایگان در دنیا موجود است که بدون پرداخت هزینه می توانند از شما در برابر بعضی از بدافزارها محافظت کنند. ممکن است بپرسید با این اوصاف چرا باید هزینه کنم؟ واضح است، با حضور آنتی ویروس های رایگان و دارای موتور ضعیف همچنان شما در معرض آسیب قرار دارید. وقتی هزینه می کنید، از تمام قابلیتهای یک راهکار امنیتی بهره مند خواهید شد. راهکارهای امنیتی بیت دیفندر ضمن دارا بودن یک نماینده رسمی معتبر در ایران، پشتیبانی رایگان از محصول را نیز در اختیار می گذارد.

البته همین الان آنتی ویروس های پولی نیز وجود دارند که به بهایی اندک ادعا می کنند دستگاه شما ایمن می شود. اگر حفظ اطلاعات دستگاهتان برای شما مهم است توصیه جدی می کنیم که دور آنها را خط بکشید و همانطور که در مورد قبل گفتیم حتماً از آنتی ویروسی استفاده کنید که کیفیت موتور آن برتر باشد. همیشه امنیت دستگاهتان را جدی بگیرید و به سراغ آنتی ویروس هایی نروید که با بهایی اندک در ذهن شما آرامش خیال کاذب ایجاد می کنند، چون پشیمانی سودی ندارد.

بنابراین با هزینه ای معقول، شما به عمق ایمنی و حفاظت دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید حفاظت بیسیک را برای دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز خود فراهم کنید، پیشنهاد ما محصول بیت دیفندر آنتی ویروس پلاس است و اگر از اینترنت زیاد استفاده می کنید بهتر است آنتی ویروس شما دارای فایروال باشد، در این صورت محصول بیت دیفندر اینترنت سکیوریتی مناسب شما خواهد بود.

سوم: امنیت کامل در کنار حفظ کارایی سیستم

ممکن است با خود بگویید که چه ارتباطی بین امنیت سیستم و کارایی آن وجود دارد؟ آیا وجود آنتی ویروس به تنهایی کفایت نمی کند؟ جالب است بدانید که همیشه امکان بیشترین محافظت سیستم به راحتی به دست نمی آید. حتماً شنیدید که نصب آنتی ویروس خاصی موجب کند شدن سیستم شده است. آنتی ویروس های پیشرفته برای جلوگیری از این مشکل تلاش زیادی کرده اند و بر اساس همان تست های آزمایشگاه های مستقل که پیشتر به آن اشاره شد یکی از پارامترهایی که در رتبه بندی آنتی ویروس ها موثر است، حفظ کارایی سیستم در کنار محافظت کامل است.

تکنولوژی های خلاقانه بیت دیفندر با بهره گیری از  هوش مصنوعی به سرعت با پیکربندی نرم افزاری و سخت افزاری سیستم شما تطبیق پیدا می کنند تا از منابع سیستم استفاده بهینه گردد و سرعت سیستم بهبود پیدا کند. بیت دیفندر نام این تکنولوژی را «فوتون» گذاشته است و پیوسته درحال بروزرسانی است. به همین دلیل بیت دیفندر به همراه محافظت کامل، بالاترین رتبه را در حفظ کارایی دستگاه به دست آورده است.

آیا سیستم یا موبایل من به آنتی ویروس نیاز دارد؟

در ادامه به تعدادی از ویژگی های مهم آنتی ویروس قدرتمند بیت دیفندر اشاره می کنیم. مطمئناً در کنار امنیت روتین دستگاه های شما، فاکتورهای کلیدی دیگری وجود دارد که می تواند به صورت مستقیم بر روی امنیت نهایی دستگاه، کارایی یا حریم خصوصی شما تاثیر بگذارد. ما تعدادی از قابلیتهای مهم آنتی ویروس بیت دیفندر را در این مورد برای شما لیست کردیم:

مرتبط با امنیت

مرتبط با کارایی

مرتبط با حفظ حریم خصوصی

·     حفاظت کامل و در لحظه

·     محافظ رفتاری پیشرفته 

·     حفاظت چندلایه در برابر باج افزارها 

·     محافظ وب 

·     ضد فیشینگ

·     ضد کلاهبرداری

·     حالت نجات

·     خلبان خودکار

·     بیت دیفندر فوتون (هوش مصنوعی)

·     شبکه محافظ جهانی

·     نمایه های بازی، کار و تماشای فیلم 

·     حالت باتری

·     ضد رهگیری

·     محافظ میکروفن

·     محافظ وب کم

·     عملیات بانکی ایمن 

·     کنترل فرزندان

·     فایروال حریم خصوصی

·     مدیریت گذرواژه ها

 

همه این ویژگی ها ممکن است در برخی از محصولات بیت دیفندر وجود نداشته باشند و لازم است متناسب با نیاز خود ابتدا مقایسه ای در این رابطه داشته باشید. محصول بیت دیفندر توتال سکیوریتی از همه لحاظ کامل است و برای تمام سیستم های عامل ویندوز، مک، اندروید و iOS نیز قابل استفاده است.

شرکت افروغ نگار منطقه آزاد چابهار به عنوان نماینده رسمی آنتی ویروس بیت دیفندر در ایران دارای بیش از 6 سال تجربه موفق در عرضه این محصول جهت استفاده های خانگی، شرکتی و سازمانی است و تا کنون میزبان هزاران کاربر ایرانی بوده است.

لایسنسی که این شرکت در اختیار کاربران قرار می دهد بدون تاثیرپذیری از تحریم هاست و توسط خود کاربر در سایت اصلی بیت دیفندر و به نام وی ثبت می گردد و محدودیتی در استفاده از نرم افزار یا بروزرسانی مستقیم از طریق سرورهای بیت دیفندر وجود ندارد.

لایسنس دارای قابلیت فعالسازی متعدد دستگاه یا انتقال به دستگاه دیگر است. کلیه محصولات دارای پشتیبانی تلفنی و از راه دور (ریموت دسکتاپ یا AnyDesk) و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تیکت پشتیبانی است تا امنیت خاطر کاربر از هر لحاظ تامین گردد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی