بازدید 5540
با اعلام کاهش محاصره غزه؛

تلاش تل آویو برای جلوگیری از گسترش موج ضد صهیونیستی در جهان

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شبه‌نظامیان حماس از مصالحی چون سیمان یا فولاد برای استفاده در ساخت سلاح و استحکامات نظامی بهره می‌برند به ندرت اجازه ورود این مصالح را می‌دهد. این مساله از سال گذشته و پس از جنگ غزه مانع از بازسازی بخش‌های ویران این منطقه شده است...بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نوشت: حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی های حامل کمک های بشردوستانه به نوار غزه خطر وقوع یک جنگ منطقه‌ای را افزایش داده است.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۵ 18 June 2010
سرویس بین الملل ـ روز پنجشنبه، تل آویو به امید فرونشاندن انتقادهای بین‌المللی، موافقت خود را با کاهش محاصره نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، هرچند دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جزییات اندکی از تغییر در روند محاصره سه ساله غزه منتشر کرد؛ اما مشخص نیست تصمیمات قطعی در این زمینه گرفته شده است یا خیر!

تنها مسأله‌ای که در این بیانیه به آن اشاره شده، طرحی است که مبتنی بر آن اجازه ورود مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت پروژه‌های شهری تنها تحت نظارت بین‌المللی، به این منطقه صادر خواهد شد.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی با این ادعا که شبه‌نظامیان حماس از مصالحی چون سیمان یا فولاد برای استفاده در ساخت سلاح و استحکامات نظامی بهره می‌برند، به ندرت اجازه ورود این مصالح را می‌دهد. این مسأله از سال گذشته و پس از جنگ غزه مانع از بازسازی بخش‌های ویران این منطقه شده است.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» نیز که این خبر را منتشر کرده، نوشت: این در حالی است که در بیانیه منتشره، اشاره‌ای به تغییر در دیگر جوانب ویرانگر این محاصره از جمله ممنوعیت صادرات یا اجازه ورود مواد خام کاربردی در صنایع نشده است و گفته می‌شود محاصره دریایی غزه به قوت خود باقی خواهد ماند.
در این بیانیه، همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سرازیر شدن سلاح و ابزارهای جنگی سیاست امنیتی کنونی خود را دنبال خواهد کرد. نتانیاهو بارها به بیان این موضوع پرداخته است که در صورت برداشتن محاصره دریایی حماس غزه را به بندرگاهی برای ایرانیان مبدل خواهد کرد.

رژیم اشغالگر از 31 می و پس از حمله مرگبار نظامیان خود به کشتی‌های حامل کمک‌های امدادی به غزه، در جست و جوی یافتن راهی برای کاهش این محاصره بوده است. مرگ بیش از پانزده فعال حقوق بشر در این رویداد توجه جهانیان را به این محاصره معطوف داشت و خشم جامعه بین‌المللی را نسبت به این اقدام خونین تل آویو برانگیخت.

این در حالی است که کماندوهای اسراییلی ادعا می‌کنند پس از مورد حمله قرار گرفتن از سوی سرنشینان کشتی‌ها مجبور به گشودن آتش به روی آن‌ها شدند.

«آسوشیتد پرس» افزود: اسراییل به همراه مصر پس از آن اقدام به محاصره نوار غزه کرد که جنبش حماس کنترل این منطقه را در دست گرفت و از آن پس تنها اجازه ورود ضروری‌ترین مایحتاج انسانی به غزه داده می‌شود.

اما این اقدام، نه تنها مانع از ورود سلاح یا تضعیف حماس نشد بلکه در مرز غزه _ مصر سبب شکل‌گیری تونل‌هایی برای انتقال سلاح و کالاهای تجاری و فروش آن‌ها با قیمت بازار سیاه شد.
از سوی دیگر، با فرو رفتن مردم غزه در فقر، خشم آن‌ها نسبت به اسراییل هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

این طرح حماس را خشنود نساخت و صلاح برداویل، یکی از سخنگویان حماس، بیان داشت: «‌ما خواهان برداشتن کامل این محاصره هستیم.»

در کرانه باختری محمود عباس،‌ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز با این تصمیم رژیم صهیونیستی ابراز مخالفت کرد و صائب عریقات،‌ مذاکره کننده ارشد فلسطینیان، گفت این محاصره باید به طور کامل پایان یابد.
این خبر گزاری، در گزارش دیگری به نقل از بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نوشت: حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی های حامل کمک های بشردوستانه به نوار غزه خطر وقوع یک جنگ منطقه‌ای را افزایش داده است.

رئیس جمهوری سوریه با آتش‌افروز خواندن رژیم صهیونیستی «هر گونه فرصت برای برقراری صلح در منطقه را غیرممکن دانست».

اسد در ادامه افزود: «حتی پیش از این رویداد نیز سوریه نتانیاهو را طرف مذاکره نمی‌دانست. ما می‌دانیم که کابینه کنونی رژیم صهیونیستی با کابینه‌های پیشین اسراییل متفاوت است.»

رییس جمهوری سوریه همچنین مسأله ارسال سلاح از سوریه به حزب الله لبنان را رد کرد.
 
گفتنی است، تحلیل فضای پس از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به «کاروان آزادی»، با نگاهی به مواضع شخصیت های درون سرزمین های اشغالی و همچنین هم پیمانان این رژیم به ویژه کشورهای اروپایی، نشان از این دارد که این حمله، پیامدهای سیاسی سنگینی برای تل آویو در پی داشته و تلاش هایی مانند موضوع این خبر از جمله نتایج آن است و اکنون صهیونیست ها تلاش می کنند با حفظ موقعیت پیشین خود به نوعی دلجویی از جامعه بین المللی بپردازند که تاکنون چندان موفق نبوده است.


 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اسرائیل با آمریکا و 5+1 هماهنگ شده و مسئله تحریم علیه ایران را در کل جهان پررنگ تر می کنند تا همه ی حواس ها و تمرکز ها به سوی ایران جمع شود و حمله اسرائیل به کشتی صلح و محاصره غزه از خاطره ها پاک شود تا بتواند جلوی خدشه دار شدن چهره خود را در دنیا بگیرد چون سیاست خارجه یک اصل در حفظ هر کشوری است ولی کاش ما هم می توانستیم سیاستی اتخاذ کنیم تا تمرکزها به سمت اشتباهات اسرائیل روانه شود و مسئله تحریم کم رنگ تر شود ولی متاسفانه سیاست خارجی ما ضعیف عمل می کند .
لابد برای اینکه رزمندگان حماس از تشنگی نتونن با صهیونیستا باید جلو اب خوردن به غزه را بگیرن مثل نظریه پردازی امریکاییها در رابطه باکشور های مخالف سیاستهای نژاد پرستی انها
گول دیپلماسی کثیف رژیم صهیونیستی رو نخورید.مطمئن باشید اگر فشار افکار عمومی جهان نبود تا به حال چندین بار مردم غزه رو بمباران کرده بودند.مرگ بر اسرائیل
اي گور به گور بشن اين كثافتها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل