بازدید 15234

واکنش وزارت خارجه روسیه به فایل صوتی ظریف

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به انتشار یک فایل صوتی از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران گفته ملاک مسکو مواضع رسمی تهران است.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 29 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به انتشار یک فایل صوتی از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که حاوی ادعا‌هایی درباره روابط مسکو و تهران است واکنش نشان داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» که در روز‌های اخیر در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» انتشار یافته است، ادعا‌هایی را درباره تلاش روس‌ها برای جلوگیری از امضای برجام و همچنین سفر شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرده است که موجی از خشم عمومی را برانگیخته است.

ماریا زاخارووا در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت: «از اینکه کسانی مایلند روابط میان روسیه و ایران و پیوند‌های دیرینه با ایران را دستکاری کنند، با خبریم. اما در کل، اتکای ما به مواضع رسمی ایران است که بیش از یک بار اعلام شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «دوست ما، جمهوری اسلامی ایران ظاهراً در دوران آسانی به سر نمی‌برد. به این دلیل، از نگاه ما هر گونه بلوای رسانه‌ای را باید از دریچه این شرایط نگریست.»

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این تصریح کرده بود که او به هیچ عنوان در خصوص فایل صوتی گفت‌وگوی «محمدجواد ظریف» با مقام‌های وزارت خارجه روسیه گفت‌وگویی نداشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، جلالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص محتوای اظهارات ظریف در فایل صوتی در خصوص روسیه گفت: «ما (در دیدار با مقام‌های وزارت خارجه روسیه) گفتگو‌های معمول داشتیم».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار