بازدید 14356
عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد

شکایت برخی از نمایندگان از ظریف

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از شکایت تعدادی از نمایندگان از رییس جمهوری و وزیر خارجه و همچنین درخواست تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 29 April 2021

به گزارش تابناک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال انتشار فایل صوتی از وزیر خارجه ، تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص در خصوص فعالیت مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌ جمهوری را به جریان انداخته اند، این موضوع با در صحن علنی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از نمایندگان به دلیل نقض اصل ۱۳۴ قانون اساسی و مواد ۵۰۱ و ۵۰۶ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و عدم رعایت شئونات در طرحی خواستار اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه درباره رییس جمهوری ، وزیر خارجه و رییس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری و دیگر مسوولان این مرکز شدند.

حاجی دلیگانی یادآور شد که در صورت تصویب این طرح در صحن علنی، شکایت نمایندگان جهت بررسی به قوه قضاییه ارجاع می شود.

طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر یک از کمیسیون‌ها، گزارش موضوع مرتبط با مواد (۲۱۱)، (۲۱۴) و (۲۳۴) این قانون را پس از تصویب در مجلس تهیه و فوراً از طریق هیأت‌رئیسه حسب مورد به قوه قضائیه یا مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال می‌کند. گزارش‌های ارسالی به قوه قضائیه به‌صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. معاونت نظارت مجلس ملزم به پیگیری اداری موارد مذکور است و گزارش پرونده‌ها را هر سه‌ماه یک‌بار به اطلاع نمایندگان می‌رساند.

تبصره ۱- موارد مذکور در مواد (۲۱۵) و (۲۳۴) این قانون طبق ماده (۵۷۶) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) مصوب ۲/ ۳/ ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. عزل یا برکناری مقاماتی که در قانون اساسی احکام خاصی دارد، مطابق همان قانون اقدام می‌شود.

تبصره ۲- گزارش ماده (۲۳۴) در مورد رئیس جمهور، بر اساس بند (۱۰) اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۹
اقا چرا ظریف را نمی کشید و راحت سرتون بزارید. آخه شما که عرضه مذاکره کردن با خودتون را هم ندارید. جرات رفتن به سوریه را هم که نداشتید. مطمئنم اگه سردار زنده بود یه چیزی هم به اون می چسباندند و براش شکایت می کردید چه تونه اخه. بابا بزارید این تحریم‌های لعنتی را برداره بعد بگیرید دارش بزنید......ا
مردم توو تهیه مايحتاج اولیه خودشون موندن، شما میخواین از یه مشت حرف برا خودتون منفعت کسب کنین و دعواهای جناحی خودتون رو پیش ببرین.
اقای دلیکانی هر کار .... از دستتان بر میاد بکنید اخرش هم هر وقت عامل ترور فخزی زاده معلوم شد اینم معلوم خواهد شد.
شکایت می کنید که چرا همه مثل شما فکر نمی کنند در این کشور زور بزنید 8 ملیون نفر همفکر شما هستند و بقیه را خفه کردید هیچ فنری تا ابد فشرده باقی نمی ماند اگر یک چوب خشک از طرف ما تایید شود سی ملیون رای خواهیم داد حالا بروید برای دوستانتان بودجه اضافه کنید
طرف داران واقعی روسیه مشخص شدند. منافع خود را در خطر می بینند و علیه خودی قد علم می کنند، و یا تمامی این ها بابت گرم کردن تنور انتخابات است!
وقتی جدول بودجه برا یابلاغ دستکاری شده کجا بودند؟ وقتی عنابستانی زد توی گوش سرباز وظیفه کجا بوده اند؟
اللهم اشف کل مریض
تهش میبینی دارو دسته خودشون فایل رو منتشر کردند.
واقعا نمایندگان بیکارند. قالیباف که به فکر کاندیدا شدن است. بقیه مثل خاله زنک ها دنبال حرف زدنند. بابا دنبال حل معیشت مردم باشید .....
میخان برن سیلی زنی...
اگرقانون باشه باید بیشتر روهمین نمایندگان به اصطلاح دواتیشه زوم بکنه
بیشتر از کسانیکه مدعی انقلابی هستند ضربه خورده ایم
ضمنا صحبتهای ظریف چیز تازه ای نبود ‌نداشت
بهترنیست نمایندگان به فکرحل مشکل مرغ وتخم مرغ باشن؟
بقیه مسائل کشور پیش کش
عجب نمایندگان بی خردی
جمع کنید این بساط خنده رو ! برای این که یه وقت عقب نیفتند حالا هی حرکت جدید و رادیکال تر می خوان بزنند!
شما مراقب باشید بودجه مصوب خودتون از صحن تا ابلاغ عوض نشه ، نظارت و استیضاح و شکاااااایت پیش کش !
حالا کی باید از شما بیکارها شکایت کنه؟ تنها هنرتان تو این یکسال تصویب یک بودجه بوده که اون هم در موقع ابلاغ کلی توش دستکاری کردین؟ راست میگین و جراتش رو دارین از اون کسی که تو این مدت تو هر شهر و استانی داره در باره همه شما سخنرانی میکنه شکایت کنید.
من نمیدونم در مورد اصولگراها چه وازه ای را باید بکار برد .... آیا قبلا با الفاظی مانند فتنه گر خواندن و ... تنوانستید آنها را حذف کنید؟ حالا با مهندسی انتخابات و انتخاب یکی از بین خودتان فکر می کنید در دل مردم جا پیدا می کنید . البته مردم برای شما اهمیتی ندارند فقط قدرت می خواهید و کرسی ها را .
سناریوی هماهنگ را اجرا می کنند در مورد تغییر ارقم بودجه چرا خبری نیست ....
آیا انچه آقای ظریف گفته است راست بوده یا دروغ
وقتی نمایندگان مجلس فعلی از ظریف شکایت میکنن،یعنی حرف ظریف کاملا درسته،طرز فکر مجلسی که ۲۲۰ نمایندش،از رئیسی میخوان که بیاد رئیس جمهور بشه،مشخصه که به چه سمتیه؟؟!!!
آفرین بر کاسبان تفرقه و تحریم مطمئن باشید ملت از حرکات شما متنفر است و شماها باعث شادی دشمن میشوید.... آقای ظریف در انتخابات شرکت کند تا معلوم شود چند درصد ملت هم رای شماست حداقل یکبار امتحان کنید تا وزنتان مشخص شود اتفاقا مدعی العموم باید برای توهین کنندگان به دولت باید وارد کارزار شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار