بازدید 1781

بالاترين سرانه مصرف آب مربوط به تهراني‌هاست

کد خبر: ۱۰۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶ 17 June 2010
مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آبفاي كشور گفت: هم‌اكنون بالاترين سرانه مصرف آب كشور مربوط به مردم تهران با سرانه مصرفي 350 ليتر آب در شبانه‌روز است.

به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، سيدمهدي ثمره هاشمي امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه مدير عامل جديد شركت آب و فاضلاب لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين مبلغ به جز يك‌هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده براي فروش اوراق مشاركت و وام‌هايي است كه از بانك‌هاي جهاني و بانك توسعه اسلامي خواهيم گرفت.

وي با بيان اينكه در حال حاضر پروژه‌هاي بزرگي در سطح كشور در حال احداث است، افزود: در سطح كشور بيش از 120 تصفيه‌خانه آب و فاضلاب داريم، كه به همين اندازه نيز در دست احداث مي‌باشد.

ثمره‌هاشمي با بيان اينكه اين تعداد پروژه‌ها زمان‌بر مي‌باشند، گفت: همه بايد در تسريع اين تعداد پروژه تلاش كنند.

مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در ادامه گفت: تعرفه‌هاي آب به هيچ عنوان جوابگوي هزينه‌ها در اين بخش نيست.

ثمره هاشمي با اشاره به ميزان اعتبارات شركت آب و فاضلاب در كل كشور اظهار داشت: در سال‌جاري از محل بودجه عمومي دولت حدود 2 هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار براي شركت آب و فاضلاب تعريف شده است.

مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور يادآور شد: در سال‌جاري ميزان اعتبارات صنعت آب و فاضلاب كشور نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است.

ثمره هاشمي ابراز اميدواري كرد، وزارت با مشاركت بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري‌هاي خصوصي به اهداف تعريف شده براي تامين و توسعه آب و همچنين دفع اصولي فاضلاب در كشور برسد.
وي با اشاره به تعداد تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب در كشور عنوان كرد: در حال حاضر تعداد 120 تصفيه خانه فاضلاب در كشور وجود دارد.

مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور خاطرنشان كرد: همچنين در حال حاضر تعداد 120 تصفيه‌خانه ديگر نيز در كشور در دست احداث مي‌باشد.

ثمره هاشمي با بيان اينكه در سال‌جاري تعدادي از تصفيه‌خانه‌هاي در دست اجرا به بهره‌برداري مي‌رسند، گفت: متاسفانه احداث تصفيه خانه‌ها در كشور به دليل كمبود اعتبار و زمان‌بر بودن آنها معمولا دير به بهره‌برداري مي‌رسند.

وي با تاكيد بر تامين اعتبار بيشتر در اين زمينه خاطر نشان كرد: به بهره‌برداري رسيدن زودتر پروژ‌هاي تصفيه خانه‌اي فاضلاب در دستور كار جدي دولت قرار دارد.

ثمره‌هاشمي با بيان اين كه بالاترين سرانه مصرف آب كشور مربوط به مردم تهران است، اظهارداشت: هم اكنون بالاترين سرانه مصرف آب كشور مربوط به مردم تهران با سرانه مصرفي 350 ليتر آب در شبانه روز است.

مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آبفا كشور گفت: هم اكنون سرانه مصرف آب كشور در مناطق مختلف بر اساس وضعيت اقليمي و جغرافيايي مناطق متفاوت است، اما ميانگين كلي سرانه آب كشور حدود 160 ليتر است.

وي با اشاره به اينكه در استفاده از نيروهاي انساني ضعيف عمل شده است، بيان كرد: يكي از سرمايه‌هاي اصلي هر سازمان، نيروي انساني آن است كه بايد توجه جدي به ارتقا و افزايش بهره‌وري آن صورت گيرد.

وي گفت: امسال 2 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار و يك‌هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي اجراي طرح‌هاي آب و فاضلاب در كشور هزينه مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها