بازدید 16445
۵
شکستی که منافع فوتبال ایران را به خطر انداخت

پرسپولیس باخت و جواز صعود را به اماراتی‌ها هدیه کرد

پرسپولیس با این باخت ۱۲ امتیازی باقی ماند اما همچنان در صدر جدول قرار دارد. الوحده هم با این برد ۱۰ امتیازی شد و صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 26 April 2021

پرسپولیس در دیداری که بازیکنانش انگیزه مسابقات قبلی را در آن نداشتند، نخستین شکست خود را تجربه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در دیداری از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های فوتبال الوحده امارات و پرسپولیس از ساعت ۱۹ به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود الوحده به پایان رسید. پرسپولیس با این باخت ۱۲ امتیازی باقی ماند اما همچنان در صدر جدول قرار دارد. الوحده هم با این برد ۱۰ امتیازی شد و صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرد.

پرسپولیس باخت و جواز صعود را به اماراتی‌ها هدیه کرد

ترکیب  پرسپولیس  ایران : حامد لک، سیدجلال حسینی (78-مهدی عبدی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، میلاد سرلک (46-نوراللهی)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، وحید امیری (78-علی شجاعی)، شهریار مغانلو (46-عالیشاه)، عیسی آل‌کثیر و سیامک نعمتی (46-مهدی شیری).

ترکیب الوحده امارات: محمد حسن الشامسی، محمد برغش المنهالی، لوکاس پیمنتا، تیم ماتاوز، منصور الحربی، عبدالله الکربی، لی می یونگ جو، نهیان عادل، فارِس جمعه، عبدالله حامد و عمر خربین. 

داور: تانتاشف ایلگیز از ازبکستان

 

نیمه نخست

الوحده برای اینکه صعودش را از این گروه قطعی کند بازی را تهاجمی شروع کرد و بازیکنان این تیم اصطلاحا بالا بازی کردند و با پرس زیاد به خط دفاعی و هافبک پرسپولیس فشار آوردند.

این فشار زیاد بازیکنان الوحده در دقیقه ۶ باعث شد مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس اشتباه کنند و اجازه دهند تیم ماتائو از بین آن‌ها عبور و با یک شوت محکم از زاویه بسته برای تیمش گلزنی کند.

بعد از این گل پرسپولیس بود که به حریفش فشار آورد. بازیکنان پرسپولیس سعی کردند با پاسکاری‌های زیاد حریف را به اشتباه بیندازند و چند موقعیت نصفه و نیمه هم به دست آوردند اما به گل نرسیدند. بازیکنان الوحده بعد از اینکه فشار پرسپولیسی‌ها را کنترل کردند دوباره برای رسیدن به گل دوم تلاش کردند اما موفق نبودند، هرچند توانستند بازی را دوباره متعادل کنند.

 

پرسپولیس باخت و جواز صعود را به اماراتی‌ها هدیه کرد

در یکی از صحنه‌های مسابقه در دقیقه ۳۳ عمر خربین از وسط زمین توپ را روانه دروازه پرسپولیس کرد که حامد لک با برگشتن به سمت دروازه‌اش توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه هم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل نتیجه‌ای نداشت بازی با همان یک گل به پایان رسید.

پرسپولیس باخت و جواز صعود را به اماراتی‌ها هدیه کرد

نیمه دوم

یحیی گل‌محمدی در این نیمه تیمش را با سه تغییر به زمین فرستاد. نوراللهی، شیری و عالیشاه به جای سرلک، نعمتی و مغانلو به زمین رفتند. پرسپولیس بازی را تهاجمی آغاز کرد و با تعداد نفرات زیاد در زمین الوحده حاضر شد. الوحده برای حفظ پیروزی خفیفش به ناچار در لاک دفاعی فرو رفت و همین موضوع رسیدن به دروازه این تیم را برای پرسپولیس سخت‌تر کرد. 

پرسپولیس که در نیمه اول شوت در چارچوب نداشت در این نیمه با شوت محکم پهلوان که به تیر افقی خورد دروازه الوحده را تهدید کرد.

حملات پرسپولیس باز هم ادامه پیدا کرد و در یکی از این حملات ترابی با یک پاس در عمق شیری را در موقعیت خوبی قرار داد اما او که می‌توانست با یک پاس عرضی آل‌کثیر را برابر دروازه خالی صاحب موقعیت کند با بی‌دقتی این موقعیت را از دست داد.

فشار پرسپولیسی‌ها باز هم ادامه پیدا کرد اما یافتن راهی برای رسیدن به گل با دفاع فشرده الوحده کار بسیار سختی بود. گل‌محمدی با بیرون آوردن سیدجلال حسینی و به زمین فرستادن مهدی عبدی آرایش تیمش را تهاجمی‌تر کرد تا گل خورده را جبران کنند.

در دقایق پایانی مسابقه مهدی عبدی یک موقعیت بسیار خوب گلزنی را از دست داد تا  بازی با همان یک گل به پایان برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
تمام تلاشش رو کرد اما حریف الوحده نشد.
دیروز نوشتید صعود کرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
یعنی الوحده هم صعود خواهد کرد. ولی صعود پرسپولیس قطعی است
واقعا بد بازی کردند و در زمین بی انگیزه بودند. یحیی بهتر بود از نیروهای با انگیزه استفاده کند.
بازیکنان بی دقت بودند و ضعف تیم الوحده بسیار بود.

زمانیکه آنها 10 نفره شدند، بی برنامگی موج میزد و تیم انرژی کمی داشت.

تیمهای ایرانی نیازمند روانپزشک هستند تا تیم را به لحاظ روانی آماده کنند.
عالیشاه و ترابی خوب میدویدند، ممنون از جنگندگی شما.
چرا تیم شوتزن ندارد؟
با یه نگاه گذرا به جدول به راحتی میشه دید فارغ از هر نتیجه ای در این دیدار هر دو تیم صعود می کردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان