بازدید 6962

چمران: در شوراي بي‌بو و بي‌خاصيت نمي‌مانيم

طرح «انتخاب شهرداران در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت توسط مردم» را موجب ايجاد تزاحم در كار شوراها دانست و گفت: اين طرح شوراها را كاملا بي‌خاصيت مي‌كند و در اين صورت بهتر است كه شوراها كاملا حذف شوند، چرا كه ديگر چيزي باقي نمي‌ماند.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳ 17 June 2010
رييس شوراي شهر تهران، با اظهار ناخشنودي از تصويب يك فوريت طرح انتخاب شهرداران در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت توسط مردم در جلسه‌ روز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي، گفت: در صورت تصويب اين طرح، شوراي شهر را رها مي‌كنيم، چرا كه بي‌كار نيستيم تا در شورايي بي‌بو و بي‌خاصيت بمانيم.

مهدي چمران در گفت‌وگو با ايسنا، طرح «انتخاب شهرداران در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت توسط مردم» را موجب ايجاد تزاحم در كار شوراها دانست و گفت: اين طرح شوراها را كاملا بي‌خاصيت مي‌كند و در اين صورت بهتر است كه شوراها كاملا حذف شوند، چرا كه ديگر چيزي باقي نمي‌ماند.

رييس شوراي عالي استان‌ها خاطرنشان كرد: تاكنون نيز انتخاب شهرداران به نوعي توسط مردم بود چرا كه شوراها را مردم انتخاب مي كردند و شهردار منتخب اعضاي شورا بود و اين روند در مورد مجلس خبرگان هم صادق است و شوراها هم مي‌نشستند و با مشورت هم فردي را انتخاب مي‌كنند كه تخصص‌هاي لازم را داشته باشد؛ اما با تصويب اين طرح شوراها ديگر هيچ نظارتي به عملكرد شهرداران نخواهند داشت و ديگر فعاليت شوراها فايده‌اي ندارد، چرا كه هر چه تصويب شود اگر شهردار اجرا نكند فايده‌اي ندارد.

رييس شوراي شهر تهران، درباره تاثير تصويب اين طرح بر فضاي سياسي كشور، گفت: با تصويب اين طرح شهرداران كاملا به يك چهره‌ي سياسي تبديل مي‌شوند و چهره‌ي تخصصي خود را از دست مي‌دهند.

چمران با اعتقاد به اين‌كه تصويب اين طرح به مشكلات مي‌افزايد و در عين حال شوراها را هم بي‌خاصيت مي‌كند، گفت: در اين صورت فعاليت شوراها يك كار تشريفاتي مي‌شود.

رييس شوراي شهر تهران، گفت: اگر اين طرح تصويب نهايي شود ما هم مي‌رويم دنبال كار خودمان و شوراها را رها مي‌كنيم چرا كه بي‌كار نيستيم در شورايي بايستيم كه بي‌بو و بي‌خاصيت است.

چمران در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين زمينه با نمايندگان مجلس رايزني‌هايي داشته‌ايد، گفت: در اين زمينه با مجلسي‌ها هيچ رايزني نداشتم چرا كه خود نمايندگان اين را طراحي كرده‌اند و هيچ مشورتي هم با ما نداشتند.

به اعتقاد چمران، در شهرهاي كوچكي كه از اين طرح حذف شدند بهتر است كه مردم شهردار را انتخاب كنند، چرا كه در اين شهرها مردم يكديگر را مي‌شناسند و بهتر مي‌توانند انتخاب كنند، اما در كلان‌شهري مثل تهران، ممكن است فردي انتخاب شود كه پنج عدد گل بيشتر كاشته باشد، يعني ممكن است معيارهاي انتخاب تا اين حد نزول كند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
كلان‌شهري مثل تهران، ممكن است فردي انتخاب شود كه پنج عدد گل بيشتر كاشته باشد، يعني ممكن است معيارهاي انتخاب تا اين حد نزول كند.
اقای چمران عزیز ، اینکه در انتخاب شهرداران نیاز به تخصص است شکی نیست ولی مگر در کجا افراد متخصص هر فنی در همان رشته به کار گرفته شده اند که حالا شهرداری دومیش باشد . بله شاید باورش برای شما سخت باشد ولی مردم تشنه محبت و گل هستند و به باغبانی که گلهای شهر را میکارد و پرورش میدهد علاقه دارند . هرجند در هر امری در امور مملکت داری و مردم داری اهرمهای نظارتی و قانونی بسیار مهم و غیر قابل انکار است .ضمنا" بی بویی و بی خاصیتی هم شاید الان باشد . کافی است هوای فعلی را عمیقتر استشمام کنید ..
داره همه چيز باهم قاطي ميشه خدا به خير كنه
اقاي چمران بايد كلي نگاه كنند نه از منظر شوراي شهر اتفاقا اين مصوبه از بهترين مصوبات مجلس بوده كه اولا در انتخاب شهرداران مردم دخالت داشته وافراد شايسته تر گزينش شوند . دخالت بي جايي كه الان از جانب اكثر شوراها وجود دارد از بين مي رود تصميمات اتخاذ شده با سرعت عملي ميشود و.....بلاخره در شهرهاي بزرگ از چندين شهردار فعلي به يك شهردار تبديل ميشود به شرطي كه قانون گذار ان شايطي را بگذارند كه افراد لايق از نظر مديريت رشته مرتبط تحصيلي .اشنا به امورات شهرداري وقوانين مربوط به ان و.....
آقای چمران
مگر الان و گذشته انتخاب های شهرداران سیاسی نبود. دوم اینکه انتخاب شهردار توسط مردم باعث اقتدار کار او می شود. سوم اینکه نقش شوراها که بیشتر دخالت و توصیه بوده به حداقل می رسد. از همه مهتر اینکه نقش مستقیم مردم بیشتر می شود.
در ضمن به نظر من شورای فعلی شهر تهران قبل از تصویب این طرح در حال حاضر به اندازه کافی بی بو و خاصیت هست !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان