بازدید 3633
هويت مجهول قاتل در سايه اظهارات شهود

چند روايت متناقض از يك قتل

کد خبر: ۱۰۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۶ 17 June 2010
دادگاه بررسي قتل فردي كه دو سال پيش با ضربات چاقو به قتل رسيده بود برگزار و به دليل اظهارات ناقص و متناقض شهود به جلسه بعد موكول شد.

به گزارش خبرنگار ما،غروب پنجم فروردين 87، مأموران كلانتري 110 شهدا، از طريق مركز فوريت‌هاي پليس از وقوع يك فقره درگيري باخبر شدند.
مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند، دو برادر به نام‌هاي حسن و حسين بر اثر اصابت چاقو به شدت زخمي شده‌اند كه حسين بر اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت كرد. اظهارات شاهدان حادثه نشان داد كه فردي به نام رضا كه در گذشته نيز با مقتول درگيري داشته، شب حادثه با وي و برادرش درگير شده و مرتكب قتل شده است. يكي از شاهدان مدعي بود كه قرار بود، متهم و مقتول كه از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند، آشتي كنند اما مراسم آشتي‌كنان آنها به قتل انجاميد. تحقيقات براي شناسايي متهم آغاز و مدت كوتاهي بعد از آن دستگير شد. وي مدعي شد مقتول و برادرش به سمت خانه ما آمدند كه مقتول شروع به فحاشي كرد و باهم درگير شديم. با صدور قرار مجرميت براي متهم از سوي دادسراي جنايي تهران، پرونده به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد كه صبح ديروز، جلسه رسيدگي اين پرونده در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي حسن تردست برگزار شد. شفيعي، نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده، بزه انتسابي به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وي شد. اوليا‌ي‌دم نيز در جايگاه قرار گرفتند و خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند. برادر مقتول كه در صحنه درگيري حضور داشته و توسط متهم زخمي شده بود، در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه از متهم درخواست ديه دارد، گفت: براي تعمير موتور خود به يك موتورسازي نزديك خانه متهم رفته بودم. منتظر بودم كه برادرم برايم پول بياورد كه متهم مرا ديد و بعد از اينكه مطمئن شد برادر حسين هستم، با چاقو دو ضربه به سينه من زد. وقتي هم كه برادرم آمد با او درگير شد. برادرم با چاقو به او ضرباتي زد ولي او با يك ضربه برادرم را كشت.
قاضي به اظهارات مطلعان مبني بر اينكه مقتول،‌ متهم را تعقيب كرده و متهم مجبور به درگيري شده است را براي برادر مقتول بازگو كرد كه وي گفت: غير از من، برادرم و متهم، كسي در درگيري نبود، و متهم و برادرم به محض اينكه همديگر را ديدند به سمت هم دويدند.
در ادامه جلسه، متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه اتهام قتل را قبول ندارد،‌ گفت: صبح روز حادثه با حسين درگير شدم و با دسته چاقو ضربه‌اي به پيشاني او زدم. بعد از ظهر با مادرم قصد ورود به خانه را داشتيم كه حسن و دوستانش به من فحاشي كردند. در حين درگيري با حسن، حسين و دوستانش هم آمدند و مرا با چاقو به شدت زخمي كردند.
وي ادامه داد: بعد از آن، مرا به بيمارستان بردند و بعد از حضور ماموران آگاهي در بيمارستان، از موضوع قتل باخبر شدم. من به هيچ‌وجه با حسين درگير نشدم و نمي‌دانم چه كسي او را به قتل رسانده است.
متهم، در پاسخ به اظهارات قاضي مبني بر اينكه قبلا به درگيري و زدن حسين اعتراف كردي گفت: قبول ندارم. وي همچنين درباره موضوع آشتي‌كنان بين او و مقتول گفت: بعد از درگيري اول در صبح روز حادثه، برادرم خواست او را بياورد تا با هم آشتي كنيم ولي او قبول نكرد و بعد از ظهر با كمين در نزديكي خانه ما، به من حمله كرد. بعد از اظهارات متهم، برادر وي در جايگاه قرار گرفت و گفت: قبل از درگيري مقتول را كه به همراه تعدادي از دوستانش براي درگيري با برادرم كمين كردم،‌ در نزديكي خانه ديدم. او را از روي زخمي كه روي پيشاني‌ داشت شناختم و بعد از كلي صحبت او را از تصميم به درگيري منصرف كردم و قرار شد بعد از ظهر با برادرم آشتي كند.
وي ادامه داد: اما دوستانش او را تحريك كردند و
20 دقيقه بعد با من تماس گرفت و گفت موضوع آشتي منتفي شده و من هرجا رضا را ببينم، او را مي‌كشم. تصميم گرفتم رضا را با مادرم به شهرستان بفرستم اما رضا براي دقايقي از خانه خواهرم خارج شد و يك ساعت بعد با بدني خون‌آلود برگشت و فهميدم با حسين و دوستانش درگير شده است. مادر متهم نيز كه در محل حادثه حاضر و مجروح شده بود، گفت: برادر مقتول زماني كه پسرم وارد كوچه شد، با موبايل برادرش را باخبر كرد و با قمه به سمت پسرم حمله كردند. پسرم را زير چادر خود كشيدم تا در امان باشد، اما آنها مرا هم زدند. پسرم را فراري دادم و اصلا نديدم او حسين را با چاقو بزند.

با توجه به اظهارات جديد طرفين و بيان اينكه همگي براي اظهارات جديد خود شاهد دارند، قاضي تردست ختم جلسه را اعلام و دستور احضار شاهدان طرفين در جلسه بعد را صادر كرد.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار