بازدید 6975

فروش تابلوهای گرانقیمت؛ ترفندی برای کلاهبرداری

کد خبر: ۱۰۴۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 22 April 2021

گرداننده یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش تابلوهای گرانقیمت از کاربران کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش ایران، چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس مدعی شد که فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش تابلوهای ارزشمند از وی کلاهبرداری کرده است.

وی در توضیح ماجرا به مأموران پلیس فتا گفت: در فضای مجازی به دنبال خرید یک تابلوی خاص بودم که با یک صفحه اینستاگرامی رو‌به‌رو شدم که تصاویری از تابلوهای بسیار زیبا و گرانقیمت برای فروش گذاشته بود، چون از تابلو خیلی خوشم آمده بود و نگران بودم که فرد دیگری آن را زودتر نخرد، بدون توجه به اینکه هویت گرداننده صفحه درست است یا نه بلافاصله مبلغ 15 میلیون تومان به حساب فروشنده واریز کردم اما پس از ساعاتی متوجه شدم که از من کلاهبرداری شده است.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این‌باره گفت: پس از اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی هویت ادمین صفحه شناسایی شد و با دستور قضایی وی را که در یکی از شهرهای جنوب غرب تهران سکونت داشت، دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: متهم پس از حضور در اداره پلیس به جرمش اعتراف کرد و گفت مدتی است با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش تابلوهای خاص تصاویر تابلوهای مختلف را با عنوان تصاویر اختصاصی خود در صفحه بارگذاری می‌کردم و مراجعه‌کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال تابلو کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن‌شان نبودم.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: شهروندان از پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا گزارش کنند.‌

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار