بازدید 12969

شكايت لاريجاني از رسايي به هيئت داوري

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس از حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده تهران به علت انتشار برخي يادداشت‌هاي اخير وي به هيئت داوري فراكسيون شكايت كرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵ 16 June 2010
شكايت رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي از يك عضو اين فراكسيون در 10 محور تنظيم و صبح امروز چهارشنبه توسط حسن زماني مشاور علي لاريجاني به هيئت داوري ارائه شده است.

حجت‌الاسلام حميد رسايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، اين خبر را تائيد كرده و با استقبال از بررسي آنچه در يادداشت‌هاي اخير خود مطرح كرده، در عين حال از محورهاي 10گانه شكايت لاريجاني از خود ابراز بي‌اطلاعي كرد.

وي همچنين خاطر نشان كرده كه در اولين فرصت در هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان حضور مي‌يابد و اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.

حجت‌الاسلام رسايي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس اخيرا يادداشتي تحت عنوان "هر كس به لاريجاني راي سفيد داده، بايد اخراج شود " در سايت شخصي خود منتشر كرده و پيش از اين هم با انتقاد از رياست همزمان لاريجاني بر مجلس و فراكسيون متبوعش خواستار استيضاح وي شده بود.

هيئت داوري از مهم‌ترين اركان فراكسيون اصولگرايان مجلس است كه به اعتقاد برخي اعضاي فراكسيون وجود چنين هيئتي از بهترين بندهاي اساسنامه فراكسيون تلقي شده و موجب نشاط و پويايي اصولگرايان مجلس مي‌شود.

حجت الاسلام رسايي معتقد است هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان نقش شوراي نگهبان را براي اين فراكسيون دارد و مهم‌ترين كاركرد آن اين است كه چنانچه مواردي از اساسنامه توسط اعضا نقض شود، بررسي و حل و فصل مي‌شود و اگر مواضع اعضا با مرامنامه فراكسيون در تضاد باشد، هيئت راي به اخراج آن عضو مي دهد.

بر اساس بند 4-2 اساسنامه فراكسيون اصولگرايان پنج عضو روحاني هيئت داوري فراكسيون با راي مجمع براي مدت 2 سال انتخاب مي‌شوند كه دو نفر از آنها به‌ عنوان عضو علي‌البدل هيئت هستند.

بر اساس تبصره 1 اين بند، اعضاي هيات داوري با پيشنهاد شوراي مركزي به ميزان دو برابر و راي مجمع عمومي انتخاب مي‌شوند كه حسب ارجاع هيات رئيسه اعلام راي مي‌كنند و بر اساس تبصره‌هاي 2 و 3، اعضاي هيئت داوري مي‌توانند با حق راي در شوراي مركزي حضور يابند و
رسيدگي به عدم رعايت اين اساسنامه توسط اعضاء با هيئت داوري است.

همچنين در بند 5-2 اساسنامه فراكسيون اصولگرايان آمده است: با پيشنهاد يك سوم از اعضاي شوراي مركزي و با تصويب دو سوم اعضاي شوراي مركزي پس از تصويب مجمع و تعيين مسائل مهم و اساسي جهت تصميم‌گيري در مجمع عمومي فراكسيون قابل تغيير مي‌باشد.

هفته گذشته هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان مجلس به شكايت برخي نمايندگان از علي مطهري نماينده تهران رسيدگي كرد و در نهايت راي به تداوم عضويت نامبرده در فراكسيون داد و شكايت لاريجاني از حجت‌الاسلام رسايي ديگر نماينده تهراني مجلس هشتم، دومين شكايت در يك ماهه اخير است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان