بازدید 7430

انگلیس: حق اقدام نظامی در افغانستان محفوظ است

معاون وزیر دفاع انگلیس گفته حق اقدام نظامی جدید در افغانستان را برای کشورش و شرکای ناتو محفوظ می‌داند.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ 20 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام وزارت دفاع انگلیس گفته چنانچه تروریسم بین‌المللی بار دیگر در افغانستان رونق بگیرد، انگلیس و متحدان ناتو حق اقدام نظامی جدید در این کشور را برای خود محفوظ می‌دانند.

«جیمز هیپی»، معاون وزیر دفاع انگلیس با وجود این ابراز امیدواری کرده نتایج سیاسی موفقیت‌آمیزی در افغانستان حاصل شود.

او که در جلسه پارلمان انگلیس حضور داشت گفت «تقریباً قطعی» است که در چارچوب «یک توافق صلح ماندگار»، نیرو‌های طالبان بخشی از دولت افغانستان را تشکیل خواهند داد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد ۲۵۰۰ نظامی آمریکا که در افغانستان حضور دارند تا تاریخ ۱۱ سپتامبر خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

سایرمتحدان آمریکا در ائتلاف ناتو از جمله انگلیس نیز اعلام کردند که همانند آمریکا نیروهایشان را از افغانستان خارج خواهند کردند. انگلیس قرار است از ماه آینده میلادی خروج ۷۵۰ نظامی خود را آغاز کند.

این خبر در شرایطی اعلام شده که «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز سه‌شنبه خبر داد تا زمانی که نیرو‌های خارجی در افغانستان حضور داشته باشند این گروه در هیچ نشستی از جمله نشست استانبول شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: «برخی از کشور‌ها می‌خواهند از طریق کنفرانس استانبول در امور داخلی افغانستان دخالت کنند.» مجاهد تاکید کرد این حق مردم افغانستان است که خودشان سرنوشت آینده این کشور را مشخص کنند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد تنها در صورتی که تمامی طرف‌ها در افغانستان یک نظام اسلامی واقعی را بپذیرند حاضر به صلح است و در غیراین صورت به جنگ ادامه خواهد داد. نشست استانبول در تاریخ ۲۴ آوریل برگزار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان