بازدید 2497
سخنگوی وزارت خارجه:

احمدی نژاد به برزیل و آرژانتین علاقمند است

دکتر رامین میهمان پرست در مورد تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون فوتبال و مهیا کردن شرایط برای برگزاری دیدارهای بین المللی برای تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما آمادگی داریم به جای تیمهای پرخرج اروپایی تیمهای خوبی از آفریقا و آمریکای جنوبی را به ایران بیاوریم تا با تیم ایران بازی کنند و خاطرم هست یکبار هم مقدمات بازی تیم ملی کامرون با ایران را فراهم کردیم بهرحال اعتقاد ما این است که وزارت خارجه با توجه به جمعیت جوان کشور باید در خدمت توسعه ورزش و جوانان ایران باشد.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱ 16 June 2010
آقای رئیس جمهور از دوستداران فوتبال هستند و تصور میکنم در جام جهانی فوتبال به بازی تیمهای برزیل و آرژانتین علاقه دارند دکتر رامین میهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این مطلب به برنامه یک دنیا یک جام رادیو گفت و گو گفت: بیش از هفتاد درصد مناسبات بین المللی و سیاست خارجی کشورها امروز در حوزه دیپلماسی عمومی رقم می خورد که فوتبال هم بخش مهمی از آن است و بسیاری از کشور ها پیام خود را از طریق فوتبال به دنیا اعلام میکنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ سخنگوی وزارت خارجه افزود: به طور مثال بازی ایران و امریکا نمونه خوبی از این دیپلماسی عمومی در فوتبال است من در آن زمان سفیر ایران در تایلند بودم و شاهد بودم پیروزی ایران مقابل امریکا بسیاری از ملتها را خوشحال کرد و همه دیدند یک ابر قدرتی مانند امریکا که همیشه تلاش میکند نظراتش را به دیگران تحمیل کند و در صحنه های مختلف عدالت را از بین ببرد و  نابرابری ایجاد کند توی این مسابقه مقابل ایران باخت و این موضوع خیلی ها را خوشحال کرد. د

دکتر رامین میهمان پرست در مورد تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون فوتبال و مهیا کردن شرایط برای برگزاری دیدارهای بین المللی برای تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما آمادگی داریم به جای تیمهای پرخرج اروپایی تیمهای خوبی از آفریقا و آمریکای جنوبی را به ایران بیاوریم  تا با تیم ایران بازی کنند و خاطرم هست یکبار هم مقدمات بازی تیم ملی کامرون با ایران را فراهم کردیم بهرحال اعتقاد ما این است که وزارت خارجه با توجه به جمعیت جوان کشور باید در خدمت توسعه ورزش و جوانان ایران باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره اهدای پیراهن تیم ملی برزیل به دکتر احمدی نژاد در سفر وی به این کشور گفت: مردم برزیل به استقلال کشور ایران و مقاومت مردم و دولت ایران در مقابل قدرتهای زورگو احترام زیادی میگذارند و اهدا پیراهن تیم بزریل از طرف تیم ملی این کشور به اقای دکتر احمدی نژاد عمق این دوستیها را می‏رساند.

میهمان پرست که خود از اعضای تیم های دیپلماتیک ایران در جام های مختلف خارجی و در سطح سفارتخانه ها بوده است درباره جام جهانی و قهرمان این دوره گفت: بسیار علاقمندم برزیل قهرمان شود، هر چند تیم المان را هم بسیار خوب دیدم .

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ این سوال که قرمز هستید یا آبی هم گفت: موقعی که آقای آصفی (سخنگوي سابق وزارت امور خارجه و سفير ايران در امارات) در وزارت خارجه بودند من با ایشان کار میکردم روزی دیدم بسیار ناراحت است گفتم چی شده گفت استقلال دیروز باخته ! گفتم اشکالی نداره امروز هم قرمز ها باختند، خوشحال شد و پرسید راستش بگو آبی هستی یا قرمز گفتم به خاطر شما آبی هستم!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل