بازدید 112356
جزئیات وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰

وام ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای چه کسانی است؟

از تیرماه سال گذشته و با اعلام رئیس جمهور، پرداخت وام ودیعه مسکن به خانوار‌ها تحت شرایط مشخص آغاز شد. تنها چند ماه دیگر به یک ساله شدن این طرح مانده و حالا پرسش این است که آیا در سال جاری نیز وام ودیعه مسکن پرداخت خواهد شد؟ این وام به چه گروه‌هایی پرداخت می‌شود؟
کد خبر: ۱۰۴۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 20 April 2021

وام ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای چه کسانی است؟

در چند سال اخیر، روند قیمت مسکن صعودی بوده و همین موجب شده است تا اجاره بها نیز افزایش یابد. همچنین شیوع ویروس کرونا در ایران از اواخر بهمن ماه سال ۹۸ موجب شد تا قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بنابراین از یک سو افزایش اجاره بها و از سوی دیگر، کاهش قدرت خرید خانوارها به خصوص خانوارهایی که مستاجر بودند، موجب شد تا جابجایی خانوارها در تابستان سال ۹۹ به چالشی جدی برای آن ها تبدیل شود.

دولت چند راهکار برای حمایت از مستاجران در نظر گرفت؛ نخستین راهکار این بود که برای افزایش اجاره بها سقف در نظر بگیرد؛ بنابراین، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حداکثر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی برای شهر تهران تا ۲۵ درصد و برای کلانشهرهای دیگر حداکثر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شد.

دومین طرح دولت، اعطای وام ودیعه مسکن بود. وعده پرداخت وام ودیعه مسکن در یکم مرداد ۹۹ توسط رئیس جمهور داده شد و وی با بیان ابلاغ پرداخت این وام به بانک‌ها گفت: سقف این وام برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، شهر‌های بزرگ شامل شهر‌های بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و دیگر شهرها، ۱۵ میلیون تومان است که با نرخ سود ۱۳ درصد به مشمولان پرداخت می‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز طی گفت‌وگویی درباره شرایط پرداخت این وام گفت: در تهران، مستاجران واحد‌های مسکونی کوچک‌تر از ۷۵ متر و در دیگر شهرها، مستاجران واحد‌های کمتر از ۹۰ متر مشمول وام ودیعه مسکن مستاجران خواهند شد.

 

آیا امسال هم باید وام ودیعه مسکن پرداخت شود؟

تازه‌ترین آمار متوسط هزینه اجاره بها که مرکز آمار منتشر کرده است، نشان می‌دهد علی رغم محدودیت‌هایی چون تعیین سقف برای میزان افزایش اجاره، اجاره بها از سقف تعیین شده (۲۵ درصد در تهران، ۲۰ درصد کلانشهرها، ۱۵ درصد شهر‌های کوچک) بالاتر رفته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص اجاره بهای مسکن در شهر‌های کشور، در زمستان ۹۹ در مقایسه با زمستان ۹۸، ۲۸.۹ درصد و در مقایسه با فصل پاییز ۹۹ نیز معادل ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

بررسی‌ها درباره تغییرات شاخص اجاره بهای مسکن در شهر‌های کشور در زمستان ۹۹ نشان می‌دهد خانوار‌هایی که در این فصل قرارداد‌های یکساله آن‌ها سررسید شده و اقدام به تمدید قرارداد در واحد‌های مسکونی کرده‌اند، رشد شاخص اجاره بها معادل ۳۸.۶ درصدی را تجربه کرده‌اند.

با توجه به افزایش اجاره بها و همچنین تداوم وجود کرونا به نظر پرداخت وام ودیعه مسکن امسال نیز باید ادامه داشته باشد.

سال ۱۴۰۰ هم وام ودیعه مسکن داریم؟

به تازگی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از تصویب دوباره اعطای تسهیلات ودیعه مسکن در ستاد ملی مقابله با کرونا در خرداد یا تیرماه امسال خبر داد. محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز از احتمال افزایش سقف این تسهیلات در ستاد ملی کرونا گفت.

سال گذشته به چند نفر وام ودیعه مسکن پرداخت شد؟

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، طی مصاحبه ای در ابتدای سال جاری در گزارشی، درباره وام ودیعه مسکن کرونایی در سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۹۲۰ هزار نفر پیامک تقاضای دریافت تسهیلات ارسال کرده‌اند، ۸۰۵ هزار نفر مشمول بوده‌اند، ۳۳۷ هزار نفر بانک مورد نظر را انتخاب کرده‌اند، ۲۳۱ هزار نفر پرونده در بانک مورد تقاضا تشکیل داده‌اند و نهایتاً ۲۱۴ هزار نفر این وام را دریافت کرده‌اند.

وام ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای چه کسانی است؟

چه گروه هایی و به چه میزانی امسال احتمالا وام ودیعه مسکن می گیرند؟

امسال قرار است، هفت مدل وام ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شود؛ یک مورد در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و یک مورد را نیز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است. سایر موارد در مواد ۱ و ۲ بند «ه» و ماده ۱ بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ذکر شده است.

همه وام‌های ودیعه مسکن در سال جاری به شرح زیر است؛

1-  مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر موافقت با پرداخت وام ودیعه مسکن به اعضای فاقد مسکن هیلت علمی دانشگاه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله با نرخ ۱۸ درصد،

۲- اعطای وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به خانوارهای فاقد مسکن در صورت تولد فرزند سوم به بعد در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۲۰ ساله (قانون بودجه ۱۴۰۰)،

3- وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان (هر یک از زوجین ۱۰۰ میلیون تومان) به خانواده‌های دارای ۲ فرزند و فاقد مسکن با بازپرداخت ۱۰ ساله (طبق قانون بودجه ۱۴۰۰)،

۴- وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به خانوارهای دارای یک فرزند و فاقد مسکن تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان (هر یک از زوجین ۸۰ میلیون تومان) با بازپرداخت ۱۰ ساله (طبق قانون بودجه ۱۴۰۰)،

۵‌- وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به هر یک از خانواده‌های بدون فرزند (هر یک از زوجین ۵۰ میلیون تومان) با بازپرداخت ۱۰ ساله (مصوبه قانون بودجه سال 1400)

۶- وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح (ناجا، ارتش، سپاه و ودجا) با بازپرداخت ۱۰ ساله (قانون بودجه ۱۴۰۰)،

7-  وام ودیعه مسکن به خانوارهای فاقد مسکن که در اثر شرایط کرونایی، امکان جابه‌جایی ندارند (مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا).

وام ودیعه مسکن کی پرداخت می شود؟/ آیا دوباره می توان وام ودیعه مسکن گرفت؟

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه مصوبه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن سال گذشته در تیرماه به تصویب رسید، گفت:  هنوز فرصت یک ساله پرداخت تسهیلات تمام نشده و متقاضیان همچنان می‌توانند برای درخواست وام اقدام کنند. همچنین با توجه به اینکه تا دو هفته دیگر شرایط جدید پرداخت تسهیلات برای امسال از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، بنابراین مستأجرانی که مهلت اجاره آنها به پایان رسیده، نباید نگران باشند. مستأجرانی که زمان قرارداد آنها تا تیرماه  به پایان می‌رسد، می‌توانند بر اساس مصوبه سال گذشته برای وام اقدام کنند و اگر قرارداد جدید اجاره بعد از تیرماه باشد هم طبق مصوبه جدید اقدام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اطمینان داد: مستأجرانی که سال گذشته از وام ودیعه مسکن استفاده کرده‌اند، امسال هم می‌توانند متقاضی دریافت وام باشند و با تطبیق شرایط، این وام را دریافت کنند.

انتقاد مرکز پژوهش ها از وام ودیعه مسکن با هدف تشویق فرزندآوری

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی در خصوص وام ودیعه مسکن که با هدف تشویق به فرزندآوری در قانون بودجه امسال تصویب شده، نوشت: بر اساس این قانون، امسال قرار است به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد را در سال گذشته به دنیا آورده یا امسال به دنیا می‌آورند تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان (هر خانواده ۱۵۰ میلیون تومان) تسهیلات ودیعه، ساخت یا خرید مسکن اعطا شود که بر این اساس ۶ هزار خانوار می‌توانند این تسهیلات را بگیرند، در حالی که طبق اطلاعات ثبت شده، ۸۰ هزار خانوار دارای ۳ فرزند و بالاتر فاقد مسکن در کشور داریم یعنی صرفاً ۷.۵ درصد مشمولان می‌توانند وام ودیعه مسکن فرزندآوری دریافت کنند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه این گزارش، با انتقاد از افزوده شدن خانوارهای کمتر از سه فرزند به مشمولان دریافت وام ودیعه مسکن از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها آورده است: در حال حاضر بانک مرکزی در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به علت تعدد تعهدات موجود و عدم کفایت منابع قرض‌الحسنه، از سایر منابع خود نیز نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده است.

افزایش مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن و همچنین خانوارهای تحت شمول بند مذکور (بند ه تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰) به معنای افزایش افراد در نوبت دریافت تسهیلات، خارج شدن ماده قانونی از هدف اصلی حمایت از فرزندآوری طراحی شده و در نهایت به علت ناتوانی بانک در اجرای تعهدات، نارضایتی اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، با توجه به محدودیت منابع موجود، اینکه افراد چگونه انتخاب می‌شوند، محل سوال بوده و به نظر می‌رسد می‌تواند زمینه ورود تصمیم گیری های مبتنی بر سلیقه بانک‌ها را اعمال کند؛ مضافاً اینکه با توجه به افزایش دامنه شمول افراد و محدودیت تسهیلات، امکان سوءاستفاده و پرداخت آن برای تعدادی از خانوارها را فراهم کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
هرچه پول بیشتر چاپ کنید، تورم بیشتر میشه. در دور باطلی گرفتار شدیم. از دست شما
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
یاد و خاطره هزاران شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس رو گرامی میداریم

مخصوصا اون قفاصان جان برکف


براستی کجایند اون مردان بی ادعا


روحشون شاد
مسئولان به جای جلوگیری از کاهش ارزش پول و ثبات اقتصادی هر کاری مانند این وام ها انجام دهند دردی از مردم دوا نمی شود فقط حرکت نمایشی برای مردم است
وام را بیست میلیارد کنید
چطور روحانی و احمدی نژاد خانه ویلایی دارند ما بریم 60 متر آپارتمان بخریم؟
من خانه مثل خانه روحانی میخواهم.
پاسخ ها
مریم
| United States of America |
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
مگه شما رئیس جمهور مملکت هستید که منزل مثل مال اونا میخوای؟؟!!!!!
پارسال خونه بابام که اجاره هستند براشون رفتم بانک وام ودیعه برا پانزده تومان چندر غاز گفتن دیگه سهمیه بانک نداریم برید بانک دیگه فقط مردم و الکی می دوانند
این موضوعات که نوشتید دلیل افزایش اجاره خانه نبود بلکه خانه یک کالا است و تابع نرخ تورم و تورم تابع دلار و دلار تابع تحریم پس اصل مطلب دست نظام و دولت است .
تحریم ها را بردارید.
در واقع ارتباط با دنیای خارج را درست کنید.
قیمت فلزات تولیدی دولت از بورس لندن بالاتر است.
این یعنی ما اینجا اسیر هستیم که عده ای امکانات را دست گرفته اند و مردم را بازیچه قرارداده اند.
قیمت عمده کالاها بیشتر از هر جای دیگر دنیا است.
این چه معنی دارد؟
اگر این وام را به همه کسانی که مسکن ندارن میدادید هر شخص خودش راحتر وسریعتر درست میکرد بدون اینکه بدوجه رو بخوره یا هزینه بیخود بشه یک شخص بیشتر دلش برای خونه ش میسوزه وخیلی سریعتر اماده میشه ولی نمیدونم چه اصراری که در این که دولت خودش میخواد بسازه وهی مسول عوض میشه یا طول میکشه یا بودجه نیست اگر واقعا دولت دلش میخواد که مردم قشر ضعیف خونه دار بشن مردم رو به دو گروه تقسیم کنه افرادی که خودشون زمین دارند وپول ساخت ندارن وکسانی که همون زمین هم ندارن وخوبه دولت برای این اشخاص درست کنه وافرادی که خود زمین دارند رو بهشون وام کافی بدن اینطوری بار دولت هم کمتر میشه
مسئولین بی فکر بی تحرک مردم لهه شدن زیر بار بی مسولیته شما ها اخه تا کی
بالا بردن پول ودیعه دست خودشون وام میدن توقع مالکین رومیبرن بالا تورم رو بردارید و ارزش پول رو برگردونید تا همه چیز درست بشه بانکها فقط مردم رو بازی میدن این وام ایا باز پرداخت نداره جیبامون دیگه خال شده
زنی که خودش سرپرست خودشه خونه نداره مستاجره اواره چکارکنه اقایون همه چی تمام؟برای وام اجاره شرط شوهر وزندگی متاهلی میزارین؟
تا وقتی قیمتهای کاذب هست وام نگیرنده ای نیست!
قیمت واقعی مسکن یک هزارم قیمتهای اعلامیه
هیچ قانونی دراین کشوربه نفع مردم وجود ندارد
خوب این وام ها از کی شروع میشه .
۱۰۰ روزه اقتصاد ودرست میکنم این بود
نظام به فکر رفع تحریم باشد
همه اتفاقات تورمی ناشی از تحریم است و نرخ دلار ۲۴ هزار تومانی
همه سرکاریم
باید به کدوم بانکها بریم درخواست وام بدیم
والاوام بگیریمم وقتی کاری نباشه چطوربایدماه به ماه قسطاشوپرداخت کنیم.
من یی زنم دارای دو فرزندم مستاجرم خودم سر پرست خانه وارم یی نفر جوابم رو بده زنهای که مثل من هستن سرپرستی بچهاشون رو دار ما هم میتونیم وام رو بگیرم کد رای گیری ندارم فقط قلنامه دارم دیگه خسته شدم از این همه کرونی تو رو خدا یی راهی برای من بزارید هر ماه باید اجاره بود یی فکری برای منم بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
من هم شرایط شمارو داشتم قولنامه بردم کافی نت وکد رهگیری گرفتم بعدش ضامنم بردم محضرگواهی کسرازحقوق محضری کردم بعداز۲هفته هم وام به حسابم واریزشد البته باسود۱۷درصدوبازپرداخت۳ساله
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
سلام
کدرهگیری رواز مشاوراملاک بخواهید..فقط یه م بلغی
به خدامن پول اجاره ندارم باچنتا کارگرتویه خانه زندگی میکنم توراخداکاری کنین مابایدچکارکنم پول اجاره نداشتم بیرونم کردن حق ماچیست
آفرادی که تعداد نفرات خانواده زیاد وآپارتمان بزرگ اجاره می کنند آنیازمند نیستند ؟
دولت اگه خیلی دلسوز مردمه به جای وامهای رنگارنگ خونه بسازه وبه صورت کرایه پول خونه رو بگیره تا همه بی خونه ها خونه دار بشن
سلام آقای روحانی شماکه این طرح وام فرزندآوری روگذاشتین آیا به اینم فکرکردین که ضامن ازکجا بیاریم آیاکسی ضامن میشه یانه یاچندتاضامن میخواین واسه وام اگه یارانه ومعیشتی رو ضامن قرارمیدادین دعاتون میکردیم ممنون
من یک زن سرپرست خانوار و دو دختر مستاجرم همسرم فوت کرده
پارسال درخواست وام دادم شامل پانزده میلیون شدم کد رهگیری میخواست ولی صاحب خونه بهم گفت چون نمیخواد مالیات بده من کد رهگیری رو امضا نمیکنم
تورم شدید کمر منو شکست
من یک زنم هم پدرم هم مادر
لطفا اطلاع رسانی کنید
من سرپرست خانوار هستم
من بی سرپرست نیستم
شما مردم عزیز من سرپرست خانوار هستم
به کجا باید اعتراض کنم
سلام.جلوی.تزریق.و.افزایش.وام.مسکن.را.بگیرید.
کسانیکه سند روستای به اسمشون هست بهش تعلق میگیره
من ۳فرزند دارم یکی هم سال ۱۴۰۰بدنیا میاد کسی هست وام بده یاراهشو بهم یاد بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
شما باید این وضعیت که نیازمند یارانه هستی و دو تا بچه هم داشتی دلیل بچه دار شدنت را میشه برای من توضیح بدی؟
والا پارسال که وام میدادن رفتیم بانک صدتا چیز ازمون خواستن ضامن کسر از حقوق بالای شیش تومن خواستن اخرم ندادن بهمون این سریم مثل همون این بانکام فقط یا ضامن میخوان یا چک معتبر از کجا بیاریم والا
بنده برای ودیعه مسکن واقعا معزلی شده برام نمیدونم چکار کنم واقعا سرسام گرفتم به هر بانکی مراجعه میکنم جواب نمیدن میگن وام ودیعه نداریم در حالی که شما حرف از سقف دویست ملیون میزنید ولی ما با صد ملبون هم کارمان رتمیفته به شرطی که وام بهمون بدن لطفا راهنمای بفرمایید
ایا وام مسکن به زنانی که مطلقه هستند و مسکن ندارند و صاحب فرزند هم هستند تعلق می گیرد؟
سلام منم صاحبخانه جوابم کرده رفته دادگاه حکم تخلیه بگیره پول پیشم هم تپوم شده بارها به خیلیها گفتم ولی متاسفانه چون ضامن ندارم وام برام جور نشده و خودم با زن و بچه ام آواره شدم در صورتی که توی کشوری زندگی میکنم ه مردمانی خوش قلب و‌مهربونی داریم ولی گره کور زندگیم رو کسی نتونسته یا نخواسته باز کنه بس این وامها برای ما نیست برای کسانی هست که رابطه وداشته باشند بس باید بیرون بریزن وسایل ما رو تا افتخاری بشه برای ایران دیگه حاضرم کلیه ام رو بفروشم کسی نیس بخره
این وام ها علاج درد نیست ،
مسکن است ،
که بدلیل عدم هماهنگی دستمزدها و نرخ تورم در زمان باز پرداخت ،
به معظل جدیدی برای خانواده ها و بانک های عامل تبدیل خواهد شد ،
پس یکباربا هماهنگی نرخ تورم و دستمزدها توان خرید را بالا ببرید
،تا از این طریق لااقل مردم به آسایش نسبی برسند
و با افزایش رضایت مردم از نظام ،
هم دولت و هم مردم بر روی موضوعات دیگری تمرکز کنند
تا بخواست خدا کشور در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد .
پارسال من رفتم بانک تا گفتم وام به من گفتن ضامن گفتم مگه تلویزیون اعلام نکرده که شهر های کوچکتر ضامن نمیخواد گفتن نه شرمنده حتما باید بیاری منم بیخیال شدم
من مستاجر هستم 3تا بچه دارم باید کجا برم برای ثبت نام وام برای پول پیش اجاره خانه
بهترین راه برای خانه دار کردن کسانی که خانه ندارن اینه که به واجدین شرایط زمین بدن .وام ساخت هم بدهند هر کس برای خودش بسازم. هم سریع تر کار انجام میشه .هم هرکس دلش به حال خودش بیشتر میسوزد که محکم تر بسازه
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
خیلیا هم زمین دارند وهم پول ساخت اما دولت وشهرداری اجازه ساخت نمیدهد ومیگوید اول 200میلیون بده تا بهت اجازه ساخت بدم !!!!باید این وضعیت را درست کنند تا مستاجرینی که توانش را دارند بتوانند برایه خود سرپناهی بسازند
این نوع وام دادن فقط تورم افزایش می یابد درامد دولت باید از طریق مالیات باشدو تمام کارهای دلالی فرار از مالیات توسط بانک مرکزی رصد شود واینکه خریدوفروش ملک باید قبوض آب و برق انتقال یابد بنام خریدار و درآمد تمام بنگاهها و کارمندان دولت و شرکتهای خصوصی رصد شود درآمد بی حساب و کتاب یعنی دلالی و پولشویی و مبداء ان درآمد معلوم باشدهرچقدر بانک مرکزی حسابهای بانکی را کنترل و مالیات ستانی کند تورم کاهشی می شود
الان با دويست ميليون خونه ميدن!!!؟؟؟؟
دخترتنها و بی کس و کاری مثل من که فقط خدا رو داره و بس الان چیکار باید بکنه؟ من نه شوهر دارم نه پول نه پشتوانه پارتی.این وام بهم تعلق میگیره با هیچی؟بسم اله
مانند تمام حرفهاشون اینم درست نیست
آدمهایی که مثل من هستن الان بایدبمیرن چون نه سواد درستی داریم نه زامن بانک‌ها نه جواب درستی بما میدن نه محل من با2تادختر الان چکارکنم هرچه کارمیکنم بایدکرایه خونه بدم خدایا من یکی طاقت زندگی رو ندارم من روببر بلکه خودت به زن بچم رحمت بیاد خدانگهدار
من مستاجرم کارگرم براوام مستاجری اقدام کردم معرفی بانکم گرفتم اما بانک میگه تمام شده یکی جواب مارابده
اینکه دیگه نظرنمیخوادکسیکه مستآجره وتازگی صاحب فرزندهم شده ودرآمدهم نداره حتمآ ضروری ترازاینه که باوکارمندحقوق میگیرنداکثراخانه هم دارندهرروزهم فرصت داریدهم بودجه که به حقوقشان اضافه میکنید باباقشرضعیف دترخ ازگرسنگی میمیره شما دنبال افزایش حقوق هستیدچون اونهاجایی برای تجمع اعتراضی دارندامامادستمان به هیچ جابندنیست جزامیدبه خدا
من ی خانمم سرپرست خانواده دارای دو فرزند که تابه حال نتونستم جایی وام بگیرم وبا رهن کم واجاره بالا دارم زندگی میکنم واقعا خسته شدم مخارج زندگی وبچه ها ی طرف اجاره خونه طرف دیگه یکم به فکر امثال ما باشید هرچی کارمیکنم همش میره اجاره هرسال هم صاحب خونه ششصداجاره رو اضافه میکنه،مگه ی زن ماهیانه چقدر حقوق میگیره که دونیم اجاره ش بشه از مسئولین تقاضا میکنم یکم شرایط وام رو واسه خانمای خود سرپرست آسون بگیرن که بتونیم وام بگیرم واین خانمارو تو اولویت قرار بدن،سپاسگذارم
سلام الان ما۴نفریم دارای دوتافرزند خودم کارگرم نه خونه ای نه ماشینی ندارم الان ازاین میترسم که هرلحظه مارو صاحب خونه جواب کنه خسته شدم اگه میشد آقای روحانی یک وام میداد که یارانه وسبد معشیتی رو گرو بانک میکرد بخدا یکم ازمشکلات مردم برمیداشت همه دعاش میکردند هنوز مدرسه ها شروع نشده همچین کاری روبکنن
سلام ما پارسال ۱۵ تومان وام ودیعه به هزاربدختی گرفتیم همشوگذاشتیم رو پول پیش صاحب خونه گفته اگه مخای امسالم بمونی باید پول پیشو سه برابرکنی لطفا بگین دوباره وام ودیعه به ماتحلق میگیره با دوتا بچه دستفروشی میکنم چخ خاکی بریزم به سرم
این وامهای ودیعه را باید بدهند تا مستاجر دنبال حیاط بگرده با دست خالی که نمشه دنبال خونه گشت
من سال 99 وام کمک معیشتی 30 تومانی رو گرفتم الانم سرسالم شده باید خونه رو تخلیه کنم هر کجا هم میرم اجاره ها سر به فلک کشیده شده تو رو خدا بانک ها یه خورده برای ضامنیین اذیت نکنن الان کسی برای کسر حقوق نمیاد ضمانت کنن ب جای کارمند چکی یا سفته بگیرن تا گره کار مردم زودتر باز شود...
بادرود و تشکر، بحضورتان، عرض میکنم، شما چقدر ساده اید، درسته که وزیر راه ومسکن و شهرسازی ، ویا بقیه مسئولین فرمایشی در باره تمدید اجباری مسکن اجاره ای کرده اند، در حالیکه این موضوع بصورت حکم به دادگاهها اعلام نشده، و اجرای احکام میگه که هیچگونه حکمی به ما ابلاغ نشده، و هنگامیکه مهلت اجاره تمام میشود، و مالک(موجر) نمیخواهد، خانه اش را تمدید کند، اگر مستاجر ملک را تخلیه نکند، موجر به اجرای احکام مراجعه کرده، و حکم تخلیه را میگیرد، لطفآ و برای رضای خدا موضوع را پیگیری نمایید
سلام توروخدابه فکر ماهم باشین .من مادرم ۳۵ساله با۴تابچه ۲۰تومن پول پیش دارم ماهی ۶۰۰کرایه میدم.وام میخوام برای جابه جایی ضامنم ندارم خونه هام پول پیش میخوان چه جوری وام بگیرم.لطفاکمکم کنید.
سلام بر ایرانیان.من خودم هم مستاجرم و با درآمد پایین،اگر دولت بجای دادن وام ،نظارت کامل بر اصناف داشته باشد و یک نرخ مصوب و قایل قبولی برای اصناف خصوصا ،صنف بنگاه داران املاک مسکن تعیین کنند خیلی بهتر از دادن وام است چون این وام هم خودبخود باعث و بهانه ای برای بالا بردن رهن و اجاره توسط مالکان و املاک مسکن میشود و هم باعث بدهکاری وفشار اقتصادی بیشتر بر مستاجر و هم تورم در جامعه می شود.و بطور کل همه مشکلات بر اثر نبودن نظارت بر اصناف و ضمانت اجرایی قانونمند بر انهاست.انشاءالله که مسئولین تصمیم دلسوزانه بگیرند.
به جای اینکارابیاییدمسکن وارزان کنید.بخدامردم گناه دارن
صاحب خونه ما پارسال از ۱۰۰ اجاره ما نگذشت و گفت باید بدین امسالم فوت کرد. میخام بگم این پولا حرومه دنیا به هیشکی وفا نمیکنه اینقدر مستاجرا باید زجر بکشن. یکم رحم و مروت جای دوری نمیره، ما خودمون خونه داشتیم یکسال مستاجر داشتیم هیچی ازش نگرفتیم دستش خالی بود بنده خدا،از بد روزگار خونمون رو از دست دادیم. الان صاحب خونه ها مثل گرگ شدن. سی سال پیش خونه ساخته مفت مفت الان میخاد ازش پول دربیاره
من‌یک‌معلول‌نخاعی‌هستم‌اخه‌من‌از‌کجا‌ضامن‌بیارم
لااقل‌کاری‌بکنید‌که‌این‌وام‌و‌.. کسانی‌که‌ضعیف‌هستند
یا‌ضامن‌ندارند‌بتونند‌ازش‌استفاده‌کنند‌
آه‌... آه... خدایا‌‌بدادمان‌برس
با سلام.صاحبخونه ی من میگه خونه رو لازم دارم پیگیر جایی باش واسه خودت .الان هر چی میگردم همه اجاره های بالای 3میلیون میخوان.بنده کارمند یه شرکت خصوصی هستم که کل حقوقم 4.5میلیونه.الان اگه بخوام 3.5میلیون اجاره بدم خودم و مادرم باید برای غذای سر سفره مون بریم گدایی...جون عزیزتون منو راهنمایی کنید که بتونم وام ودیعه مسکن رو بگیرم شاید بتونم یه خونه اجاره کنم
من مستاجرم وام مستاجری میخوام.کارگر هستم..چرا از صاحب خانه ها میترسید..چرا اعلام نمیکنید صاحب خانها حق ندارند اجارها را زیاد کنن..فقط مستاجر باید زجرش بکشه وموجر پولشو بخوره..دولت عزیز من پول گوشت ومیوه خانواده را به صاحب خانه مفت خور میدم..ما سوءتغذیه گرفتیم.لعنت بر هرچه موجر بی رحمه.که خون مستاحر را میخوره...
چرا کسیکه پارسال وام ودیعه گرفته امسال نمیتونه بگیره ؟؟؟؟ صاحب خونه شده با اون ۱۵ تومن وامتون؟؟؟ یا صاحب خونه اش گفته مفت بشین تو خونه من؟؟؟ امسال که همه چی گرونتر از قبل شده نباید این قانون و بزارن واسه ودیعه ... باید بگن هرکی لازم داره و شرایطشو داره بگیره وامو نه اینکه هرکی پارسال گرفته امسال نمیدیم انگار مفت دادن یا بلاعوض بوده
عزیزانم درد ازریشه ست.تقصیرصاحب خونه هانیست گرانی واسه همست .فقط موند ه ام چراهروقت میخوای خونه بسازی باید هزار ارگان مختلف وابسته به مسکن پول بدی .اینجاکه بایدنظارت کنن به هیچ ارگانی ربط نداره ؟؟؟بخدامتاسفم ...خواستم بگم به جون هم نیفتین درداز جای دیگراست
سلام من که سرایدارهستم بایک بچه سه ساله ویک اتاق 20متری چطوری صاحب خانه بشم
من سال گذشته 30ملیون وام ودیعه گرفتم ودارم به سختی اقساط رو میدم ولی امسال دیگه صاحب خونه جوابم کرده وبا این پول دیگه هیچ جا خونه گیرم نمیاد لطفا با مبلغ بالاتری این وام را به کسانی که قبلا گرفته اند نیز پرداخت کنید
بخداپارسال پرونده تشکیل دادم برای وام ودیعه مسکن هنوزندادن بشم حالاه پول ندارم خانه بگیرم میرم بانک میگن جلووام گرفتن بایدماچکاربکنیم
خدا به همه رحم‌ کنه
انشالله همه صاحب خونه بشن
صابخانه.سند.نمیده.میگه.برام.دردسر.میشه.لطفا.راهنمایی.کنید
با سلام خدمت دولت مردان به خدا با این ۲۵ میلیون نمیشه هیچ کاری کرد لطفا این وام بیشتر بیشتر کنید به خدا خسته شدیم ۳تا فرزند دارم واجاره نشین تو رو قرآن به همه اجاره نشینا کمک کنید....
باسلام خدمت شما من از سال ۸۶ مستاجرم وسرپرست خانوارم وبا سه فرزند که یکی ازدواج کرده ودوتا پیش خودم هستن وشغل خاصی ندارم بلکه منبع درامدم از نظافت منزل مردم توسط کاریابی میرم .ایا برای امثال من وام چگونه میباشد ممنونم تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر