بازدید 18312
پیمانه اقتصادی

رئیس اتاق تهران: قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای کارگران/ ارز دیجیتال انگلیسی در راه است/ یک مقام صنفی: کاهش بیشتر قیمت خودرو انتظار می‌رود/ شاخص کل بورس مثبت شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ عرضه‌های اولیه در بورس به زودی از سر گرفته می‌شوند، تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بانک ها، ایرانی‌ها بیش از ۸۷۰۰ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کردند، تولید خودروسازان در پیک نیست و تسلای خودران قربانی گرفت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 20 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ عرضه‌های اولیه در بورس به زودی از سر گرفته می‌شوند، تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بانک ها، ایرانی‌ها بیش از ۸۷۰۰ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کردند، تولید خودروسازان در پیک نیست و تسلای خودران قربانی گرفت را در بر دارد.

شاخص بورس در چهارمین روز هفته

در حالی که روز گذشته تداوم روند نزولی شاخص کل بورس را شاهد بودیم و شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۹۱ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۰۴ واحد رسیده بود، امروز و در ساعت ابتدایی شروع بازار، نماگر کل با رشد ۲۹۰۰ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۹۳ هزار و ۹۱۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۱ درصد معادل ۹۳ هزار و ۳۹۲ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۳۴۶ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چقدر کاهش یافت؟

عرضه‌های اولیه در بورس به زودی از سر گرفته می‌شوند

علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد اینکه چه زمانی عرضه‌های اولیه در بورس  آغاز می‌شود، گفت:‌ با توجه به اینکه شرایط بنیادی بازار خوب شده‌اند و از نظر بنیادی اوضاع خوبی وجود دارد، به زودی عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در بورس از سر گرفته می‌شود. وی در مورد اینکه چه شرکت‌هایی ابتدا عرضه اولیه می‌شوند، گفت: تا زمان قطعی شدن، نمی‌توانیم اعلام کنیم. مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد اینکه آیا بازار بهتر می‌شود، گفت: الان ابهاماتی وجود دارد. اگر شرکت‌های حقوقی پای کار بیایند و کمک کنند، وضع بازار بهتر می‌شود. وی در مورد اینکه چه زمانی کارگزاران هم می‌توانند به خرید سهام اقدام کنند، گفت: باید مصوبه شورای عالی بورس در این زمینه صادر شود. صحرایی همچنین گفت: طبق مصوبه جدید بورس، از فردا اول اردیبهشت دامنه نوسان جدید نماد‌ها در محدوده مثبت ۶ درصد و منفی ۳ درصد اجرا می‌شود. امیدواریم باعث آثار مثبت در بازار شود. وی تأکید کرد: در حال حاضر بازار نیاز به افزایش نقدینگی دارد و باید حقوقی‌ها و صندوق‌ها پای کار بیایند. /فارس

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بانکها

بانک مرکزی با تزریق ۵۰.۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۱۹.۸۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

سال گذشته ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به این سوال احمد علیرضابیگی نماینده تبریز که پرسید علت واگذاری شرکت ایران ایرتور علی رغم احراز تخلفات قانونی از سوی سازمان خصوصی سازی و واگذاری این شرکت چیست، پاسخ داد. وی با اشاره به عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال گذشته، گفت: سال ۱۳۹۹ یکی از سال های متمایز در بحث واگذاری در تامین منابع بودجه دولت و هم در اجرای بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه بود. در سال گذشته موفق شدیم تا ۳۵ هزار میلیارد تومان، مستقیم از محل واگذاری ها به خزانه واریز کنیم، از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از واگذاری به صورت ETF و شناور بوده که تمامی این موارد، شفاف در بازار سرمایه عرضه شده است. به نقل از ایسنا؛ وزیر اقتصاد اضافه کرد: از سوی دیگر، تقریبا حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل اقساط وصول شده است، همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام واگذار شده اما منابع آن به جای خزانه به سازمان هدفمندی واریز شده تا برای اجرای قانون معیشت مجلس و ستاد کرونا در چهار ماه آخر سال گذشته به مردم پرداخت شود. در مجموع با تهاتر در سال ۹۹، حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذار شده که این یعنی سال گذشته از لحاظ واگذاری متمایز بودن و تحول اساسی رخ داده است.

رئیس اتاق تهران: قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای کارگران

خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در بیست و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر اکثر کمپانی‌های ساخت واکسن کرونا، واکسن‌های خود را پیش فروش کرده اند و عملا بازار خالی از واکسن است، اما با تجربه و تخصص شرکت‌های ایرانی قرارداد‌هایی برای خرید واکسن منعقد و این شرکت‌ها موفق شده اند تا خرید ۶ میلیون دوز واکسن کرونا را منعقد کنند. وی اظهار داشت: با انجام مراحل اداری فاز به فاز این واکسن‌های خریداری شده به کشور وارد می‌شود، اما هدف واردات این واکسن‌ها به کارگیری این واکسن‌ها و در اصل تزریق این واکسن‌ها برای تزریق به کارگران بخش‌های تولیدی است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان به موضوع تولید اظهار داشت: لذا ما امیدواریم در سال جاری در جهت عمل به فرمایش های ایشان با واردات این واکسن و تزریق آن به کارکنان‌های بخش‌های تولیدی مانع از ایجاد اخلال در امر تولید شویم. وی گفت: واردات این واکسن‌های توسط بخش خصوصی با ارز آزاد انجام می‌شود لذا انتظار داریم که صاحبان مشاغل، کارخانه‌ها هزینه‌ها را بر عهده بگیرند و مانع تحمیل هزینه تزریق این واکسن‌ها به کارگران شوند. شرکت‌های وارد کننده نیز هیچ منفعت اقتصادی از واردات این واکسن‌ها نخواهند داشت و این واکسن‌ها با قیمت تمام شده عرضه می‌شود. این واکسن‌ها با مجوز وزارت بهداشت وارد می‌شود و امیدواریم با نظارت ستاد ملی کرونا به طور کامل توزیع شود.

ایرانی‌ها بیش از ۸۷۰۰ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کردند

رئیس اتاق تهران گفت: بر اساس آخرین گزارشی که دریافت کردیم ایرانی‌ها در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۱۸۹ واحد مسکونی و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند.

 
تولید خودروسازان در پیک نیست

 

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو، گفت: بازار خودرو دو طرف دارد؛ عرضه و تقاضا که در سال‌های اخیر مدیریت بازار به گونه‌ای بوده که تقاضا با وجود اینکه نیاز واقعی جامعه تغییری نداشته، بیش از عرضه شده است که علت این موضوع را باید در اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار جستجو کرد. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که افراد بتوانند با رانت، قرعه کشی و ... کالایی را از کارخانه خریداری کرده و در بازار با اختلاف قیمت بسیار به فروش رسانند، تقاضا برای خرید این کالا افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند؛ در بازار خودرو نیز اگر مصرف‌کننده بتواند در طرح‌های خودروسازان ثبت‌نام و خودرو تحویل بگیرد، به راحتی یک شبه چند میلیون تومان به دست می‌آورد. وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان نمی‌توانند سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کنند، اضافه کرد: هرچند تولید خودرو باید بیش از تیراژ کنونی باشد و به ۲.۵ میلیون دستگاه برسد؛ اما این امر محقق نشده است. /خانه ملت

یک مقام صنفی: کاهش بیشتر قیمت خودرو انتظار می‌رود

به گفته موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، اکنون تقاضای کاذب در بازار وجود ندارد و فقط افرادی که نیاز واقعی دارند برای خرید مراجعه می‌کنند. وی بیان‌ داشت: دلالان و واسطه‌ها دیگر بازار خودرو را جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود نمی‌دانند. این مقام صنفی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، تاکید کرد: بازار رسمی خودرو تعطیل است، اما بازار غیر رسمی فعال بوده و خرید و فروش‌ها در فضای مجازی در جریان است. وی گفت: بازار آرام است و اگر نرخ ارز به هر دلیل روند کاهشی در پیش بگیرد یا عرضه خودروسازان افزایش یابد، کاهش بیشتر قیمت‌ها انتظار می‌رود. موتمنی، بازار خودروهای مونتاژی و خارجی را در رکود کامل توصیف کرد که قیمت‌ها در آن نسبت به آخرین روزهای سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته است. /ایرنا

تسلای خودران قربانی گرفت

برخی مردم دنیا هنوز این واقعیت را جدی نمی‌گیرند که هیچ خودروسازی فعلا به توانایی تولید خودران کامل نرسیده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در تصادف تسلا که منجر به مرگ دو مرد شده است، هیچ‌کس در حال رانندگی نبود. بر اساس خبری که نیویورک تایمز منتشر کرد، در اثر برخورد شدید یک خودروی تسلا به درخت در تگزاس، دو نفر جان خود را از دست دادند و خودروی تسلا در آتش سوخت. نکته مهمی که باعث خبرساز شدن این تصادف بوده این است که در این تصادف، یک سرنشین در سمت شاگرد و یک سرنشین در عقب خودرو جان خود را از دست داده‌اند و بر اساس شواهد و تحقیقات اولیه، خودرو راننده نداشته و کسی پشت فرمان نبوده است. هنوز پلیس تحقیقات و بررسی‌های جامع خود را به پایان نرسانده است.

دلار در بازار جهانی باز هم عقب رفت

یورو بیشترین صعود را مقابل دلار تجربه کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۱۰ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

برآورد ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر است؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۵ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.   

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۵ هزار و ۶۵۷.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۹۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۱۶۵.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۰۶.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۰۲ درصد کاهش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۳ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۴.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۵۲.۱۸ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۱ درصد کاهش

۷- کاردانو

قیمت: ۱.۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۱۳ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۳ درصد کاهش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۶۳.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۹۲ درصد افزایش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۹۲۹.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۵.۶۴ درصد افزایش

ارز دیجیتال انگلیسی در راه است

به نقل از سی ان بی سی: در ادامه روند ورود بانک‌های مرکزی مختلف جهان به عرصه ارز‌های دیجیتالی، بانک مرکزی انگلیس که دومین بانک مرکزی قدیمی جهان نیز محسوب می‌شود، اعلام کرد به دنبال راه انداز شکل جدیدی از پول دیجیتالی خواهد بود که توسط خانوار‌ها و کسب و کار‌های انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد، اما این ارز‌ها قرار نیست جای وجه نقد را بگیرند، بلکه در کنار آن‌ها استفاده خواهند شد. هنوز مشخص نیست که ارز دیجیتالی جدید، نسخه دیجیتالی پوند خواهد بود یا خیر، اما یک بخش جدید در بانک مرکزی انگلیس ایجاد شده است که این پروژه را پیش خواهند برد. تمایل مردم به استفاده از وجه نقد هم به دلیل شیوع کرونا و هم به دلیل موفقیت‌های اخیر ارز‌های دیجیتالی کاهش محسوسی داشته است و بانک مرکزی انگلیس نیز در نظر دارد با ارز دیجیتالی خود به این نیاز جدید پاسخ دهد.

ریشی سوناک، وزیر خزانه داری انگلیس، در کنفرانسی در خصوص فناوری‌های مالی گفت: یک کارگروه جدید بین وزارت خزانه داری و بانک مرکزی تشکیل شده است تا با همکاری یکدیگر روی پتانسیل‌های استفاده از ارز‌های دیجیتالی در نظام مالی و پولی کشور تمرکز کنند.


تورم ونزویلا از ۳۰۰۰ درصد گذشت!

رویترز: بانک مرکزی ونزویلا در جدیدترین گزارش خود از شاخصه‌های اقتصادی ماه مارس اعلام کرد، نرخ تورم این کشور با وجود کنترل‌های نقدینگی جدید انجام شده توسط بانک مرکزی این کشور افزایشی بوده است. در ۱۲ ماه منتهی به مارس، نرخ تورم این کشور به ۳۰۱۲ درصد رسید که این نرخ ۷۵ درصد بیشتر از تورم ثبت شده بازه مشابه منتهی به ماه قبل بوده است. این نرخ تورم که بالاترین تورم یک سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود، پس از آن ثبت شد که اقتصاد این کشور در نتیجه پیامد‌های شیوع کرونا با مشکلات بیشتری مواجه شده است. در بین بخش‌های مختلف، بهداشت و درمان با تورم ۴۳۶۹ درصدی پیشتاز بوده و تورم بخش مواد غذایی نیز ۲۷۹۵ درصد اندازه گیری شده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم ونزوئلا در این ماه ۱۶.۱ درصد اندازه گیری شده که ۲.۴ درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل است. در حال حاضر حداقل سطح دستمزد ماهانه شهروندان ونزوئلا به سه دلار رسیده است و بحران شدید اقتصادی منجر به مهاجرت چهار میلیون نفر از مردم این کشور شده است. بانک مرکزی ونزوئلا بانک‌های این کشور را مجبور کرده است که مقادیر بیشتری بولیوار در مقایسه با گذشته به عنوان ذخیره نگهداری کنند و روند چاپ پول نیز کاهش یافته است. با این حال اقدام بانک مرکزی ونزوئلا به کاهش قدرت وام دهی بانک‌ها نیز منجر شده و این مساله برای اقتصاد ونزوئلا که با رشد منفی روبه روست، خبری بد به شمار می‌رود. آنخل آلواردو، از نمایندگان مجلس ونزوئلا گفت: دولت این کشور از طریق کوچک کردن اقتصاد به دنبال مقابله با تورم است.


طلای سیاه گران شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر افت ارزش دلار جهش کرد، اما این در حالی است که تشدید پاندمی کرونا در جهان قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده است. تا ساعت ۱۰:۱۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، یک درصد جهش کرد و به ۶۷.۷۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم ۰.۹۸ درصد جهش کرد و به ۶۴ دلار رسید.


قیمت گوشت گوسفندی ۱۴۰ هزار تومان

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی گفت: بازار گوشت گوسفندی کم رونق و درگیر رکود است، چون مردم توان خرید ندارند و کاهش تقاضا منجر به ثبات قیمت‌ها شده است. وی قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی خرید مغازه دار را ۱۲۷ تا ۱۳۰ هزار تومان عنوان و اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با اعمال ۱۰ درصد سود برای مصرف کننده نهایی حدود ۱۴۰ هزار تومان است. این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های ابتدایی امسال نسبت به اواخر سال گذشته بین شش تا هفت هزار تومان کاهش داشته است، افزود: هم اکنون فصل عرضه دام بوده و عرضه آن زیاد است، اما مشکلی که دامداران دارند، گرانی نهاده‌ها و علوفه است که منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید می‌شود. ملکی با اشاره به خشکسالی و مطلوب نبودن وضعیت مراتع کشور، گفت: اگر امسال وضعیت علوفه مراتع خوب بود و دام‌ها می‌توانستند از آن استفاده کنند، کاهش قیمت بیشتری اتفاق می‌افتاد، اما در حال حاضر، تغذیه دام با نهاده، دستی انجام می‌شود و به همین جهت هزینه‌های تولید بالاست. /مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
قحطی را به جیب مردم منتقل کردید. جنس هست فعلا تولید هست ولی کسی توانایی خرید ندارد تولید کننده که ورشکسته شد قحطی هم می آید ...
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
مواظب باشید که استکبار جهانی ارزهای دیجیتال رو راحت تر بالا میکشه. کافیت کلید دستگاه استخراج رمز ارز رو بزنه . پایین که هروقت خواست فوری میزنه و دستتان به هیچ جا بند نیست
در نهایت واکسن را وارد خواهید کرد
اما خودتان را خراب کردید با این معطل کردن مردم
چطور بعد از اینکه فاجعه پیک چهارم در ایران رخ داد خرید و ورود واکسن اینقدر آسان شد اگر قبل از پیک هم مسئولین سریع واکسن میخریدند و واکسیناسیون سریع انجام میشد شاید خیلی از هموطنان در کنار خانواده خود بودند.
اگر بگوییم که ارزهای دیجیتال قابل هک نیست و هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند اما اگر یک روزی به خاطر تغییر تکنولوژی و یا هر موضوع دیگر همه صاحبان مثلا بیت کوین بخواهند ارز خود را بفروشند و مهاجرت به کالای سودآورتر دیگری کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و آیا چه چیز باارزش در پشتوانه بیتکوین است جز صفر و یک های رمزشده بی خاصیتی که در کامپیوترهای جهان ذخیره شده است که بخواهد به صاحبان آن بازگردانده شود. در خصوص سهام مشخص است همان ملک و املاک و ساختمان های شرکت ورشکسته نصیب سهامداران خواهد شد و در خصوص پول هم مشخص است همان پشتوانه ای که در پشت پول نهفته است در مورد طلا و سکه هم که کاملا واضح و مبرهن است اما در مورد امثال بیتکوین چی؟
اگر در ریاضیات یادتان باشد چیزی با عنوان فرضیه داشتیم که ما بوسیله آن معادله را اثبات می کردیم و برای اثبات واقعیت هر چیزی باید از فرضیه ها استفاده کرد تا پی به واقعی بودن آن برد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
فرضیه لازم نیست برادر، چطور شما همه چیز مجازی رو با پوست و خونتون دارید حس میکنید ولی ارز مجازی انقدر درکش سخته؟ مگه الان تو کارت بانکی من و شما چیزی غیر از صفر و یک هست. نهایتا اگه به بانک بری مگه چیزی غیر از کاغذ بی ارزش میدن دستت؟ نکنه فکر میکنی به اندازه همه ریالی که دست من و شماست الان پشتوانه طلا تو بانک مرکزی هست؟
رمزهای دیجیتال یک اشکال بزرگ دارند و اشکال آنها این است که با وجود رمز های پیچیده که هک کردن آن غیر ممکن است ولی به یک چیز با ارزش و اطمینان بخش متصل نیستند و به عبارتی ناقص هستند و وقتی ارزش خرید دارند که ساز و کاری بوجد آید که این اتصال برقرار شود که تا الان شدنی نیست مگر ببنیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد
اینها که همه اش نیسه شد یک بار هم که شده کاری را انجام بدهید بعد وعده ان را پخش کنید
یک خبر از خرید ملک توسط ایرانی ها در ترکیه و یک خبر از تورم وحشتناک در ونزوئلا و مهاجرت ۴ میلیون نفر ...
ما هم مثل انگلیس ارز دیجیتال خودمان را بسازیم تا از ان استفاده کنیم...
پس بالاخره ، واکسن را با ارز آزاد وارد و بنام کارگران ولی به کام ثروتمندان خواهید زد !!!!
متاسفانه، تنها کشوری هستیم که از بیماری کرونا هم کاسبی کردیم و با دریافت جریمه رانندگی و فروش واکسن با قیمت ارز آزاد سود کردیم !!!!؟؟؟؟
واقعا متاسفم
بنام کارگران به کام مدیران و روسا.اگه اینطور میخایین واکسن بزنین که نیارین بهتره
همه جای دنیا برای نجات جان مردمشون نهایت تلاششونا میکنن و واکسن را مجانی در اختیار مردم قرار میدن....واقعا خجالت آور خواهد بود که دم از پول گرفتن واسه واکسن کرونا میزنید.
برای چی واکسن را هم صنفی می کنید؟!!!
واکسن باید برای همه وارد بشه و براساس اولویت (سن و بیماری زمینه ای و مشاغل پرخطر) به همه تزریق بشه
تورم ونزویلا از ۳۰۰۰ درصد گذشت! وای ما چقدر خوشبختیم !!!
واقعاً سخنان آقای خوانساری رییس اتاق تهران در مورد خرید واکسن کرونا را باید در راستای این ادعا که ایران تنها کشوری در دنیا است که ۱- واکسن کرونای آن اعم از خرید و یا فروش آن در دست دولت آن نیست و ۲- واکسن کرونای آن پولی است قرار داد ۳- سیاستگذاری و پروتکل تزریق آنهم در اختیار دولت و شبکه بهداشتی آن نیست.
تزریق واکسن به کارگران بر اساس کدام پروتکل بهداشتی و در کجای آن قرار دارد؟ واکسن خریداری شده کدام برند و ساخت چه کشوری است ؟ ایشان بر اساس کدام مجوز و به چه صفتی در این مورد اطلاع رسانی میکنند ؟وزیر بهداشت چگونه و چرا در این مورد خاموش است؟ و سؤال آخر اینکه سخنگوی سناد کرونا مه اعلام کرده بودند اگر شرکت‌های دارویی موفق به خرید واکسن کرونا شوند انرا در اختیار ستاد کرونا ( وزارت بهداشت ) قرار خواهند داد تا رایگان به مردم تزریق شود توضیح دهند.
اگر واکسن هست و مشکل تحریم هم نداره و میشه وارد کرد چرا حکومت نمیاره پس ؟؟؟
دیگه زیادی دارید شور همه چیو در میاریدا ، از ما گفتن بود
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
حکومت داره آستانه صبر مردم را میسنجه میخواد ببینه تا کجا ادامه بده صدای مردم درمیاد بیچاره ها دارن کار تحقیقاتی میکنن دستشون درد نکنه
اخه این چه بازی ای است که در می ارید؟ گروههای پُر خطر ، گارگران خط تولید، خانه های سالمندان و...... وقتی که واکسن وارد شد باید همه بطور یکسان از ان بهره مند بشوند و بدون اولویت بندی .
به نام کارگران به کام ...
۶۰ میلیون دوز از روسیه قرارداد تولید مشترک با کوبا ۱۶ میلیون دوز از سبد کوواکس و خرید واکسن از چین و هند و ... .
خوب پس واقعیت خبر موفقیت واکسن ایرانی و تولید ماهانه ۱۷ میلیون دوز از خرداد توسط بنیاد برکت و شرکتهای دیگه کاملا مشخص شد. !!
یا واکسن ۱۰۰ درصد ایرانی جواب نداده و یا خیلی دیر اماده میشه یا اصلا وجود خارحی نداره به همین سادگی.
چه بخور بخور بشه سر واردات واکسن داداش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان