بازدید 6502

شکست مجدد نتانیاهو در انتخابات درون پارلمانی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در رأی گیری مهمی که برای راهیابی به «کمیته ترتیبات» پارلمان اسرائیل برگزار شد، از کسب آرای لازم بازماند.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 20 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» بار دیگر در انتخابات یک کمیته مهم پارلمان اسرائیل شکست خورد.

در این انتخابات قرار بود در مورد اینکه چه کسی به «کمیته ترتیبات» (Arrangements Committee) پارلمان اسرائیل (کِنِست) بپیوندد، تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است، کمیته ترتیبات کنست مسئول نظارت بر دستور کار این مجلس قانونگذاری در صورت عدم تشکیل کابینه جدید است.

این شکست برای نتانیاهو که در تقلای تشکیل کابینه‌ای جدید پس از برگزاری چندین دور انتخابات پارلمانی بی نتیجه است، گویای آن است که وی برای کسب اکثریت در این پارلمان ۱۲۰ کرسی راه درازی در پیش دارد.

گفتنی است، «رووِن ریولین» رئیس جمهور رژیم صهیونیستی روز ششم آوریل از نتانیاهو خواست تا ظرف ۲۸ روز کابینه خود را تشکیل دهد. در صورت عدم موفقیت نتانیاهو در تشکیل این کابینه طی مهلت تعیین شده، وی می‌تواند از ریولین بخواهد که مهلت موردنظر را به مدت دو هفته دیگر تمدید کند.

این در حالی است که بنا به گزارش روزنامه جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو در نشستی که به میزبانی «یوآو کیش» معاون وزیر بهداشت (از حزب لیکود) برگزار شد، از سران احزب راستگرا خواست تا در تشکیل کابینه ناسیونالیستی به او بپیوندند.

گفته می‌شود که در این نشست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «نفتالی بنت» رئیس حزب یمینا، «گدعون ساعر» رئیس حزب امید نو و «بزالل اسموتریچ» از سران احزاب مذهبی گفتگوهایی را برای تشکیل کابینه انجام داد.

با این وجود هر چند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با واگذاری دو وزارت جنگ و خارجه به حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت موافقت کرده؛ اما به نظر می‌رسد که مذاکرات میان آنها به بن‌بست رسیده و همین امر به نگرانی‌ها در میان اعضای حزب لیکود درباره رفتن به سمت برگزاری انتخابات برای پنجمین بار دامن زده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان