بازدید 11114

ارمنستان: در روابط با ترکیه گشایشی ایجاد نشده است

یک مقام وزارت خارجه ارمنستان گفت، در سیاست ایروان جهت برقراری روابط دیپلماتیک با ترکیه، هیچ تغییری ایجاد نشده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ 19 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام وزارت امور خارجه ارمنستان دوشنبه گفت که هیچ مذاکره‌ای بین مقام‌های ارمنستان و ترکیه در زمینه برقراری روابط دیپلماتیک وصورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» «مارتا عیوضیان» مشاور وزیر خارجه ارمنستان در یک نشست مطبوعاتی گفت در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نشده و هیچ مذاکره‌ای نیز برنامه ریزی نشده است.

وی تاکید کرد که به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در امپراتوری عثمانی همچنان در اولویت سیاست خارجی ایروان است. این مقام ارمنستانی افزود: «هیچ تغییری در سیاست ما ایجاد نشده است.»

ترکیه، رسما جمهوری ارمنستان را در ۲۴ دسامبر ۱۹۹۱ به رسمیت شناخت، اما هنوز از برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور خودداری می‌کند. تنش در روابط این دو کشور در نبرد اخیر بین باکو و ایروان و حمایت علتی ترکیه از جمهوری آذربایجان شدت گرفت.

ترکیه اخیرا در گامی قابل توجه تلاش در کودتا در ارمنستان را محکوم کرد. «مولود چاووش اوغلو» در جریان نشست خبری با همتای مجارستانی در بوداپست گفت: «هر زمان کودتایی شود، ما آن را محکوم می‌کنیم. ما این تلاش (برای کودتا در ارمنستان) را قاطعانه محکوم می‌کنیم.»

چاووش اوغلو افزود: «ثبات در ارمنستان برای اجرای توافق آتش بس در قره باغ، از اهمیت حیاتی برخوردار است و به همین دلیل، ترکیه از نزدیک تحولات را در ایروان دنبال می‌کند.»

واکنش ترکیه به تحولات این کشور همسایه بعد از آن مطرح شد که سران ستادکل نیرو‌های مسلح ارمنستان خواستار استعفای نیکول پاشینیان از نخست‌وزیر شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر