بازدید 1744

اشتغال 4 میلیونی اتباع بیگانه در ایران

کد خبر: ۱۰۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰ 16 June 2010
وزیر تعاون با بیان اینکه هم اکنون مسوول اشتغال کشور ريیس‌جمهور است، گفت: در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر در کشور بیکار وجود دارد؛ در حالی که بیش از 4 میلیون نفر از اتباع بیگانه فرصت‌های شغلی کشور ما را اشغال کرده‌اند با این حال چرا باید جوانان ما بیکار باشند.
 
به گزارش مهر، محمد عباسی با اشاره به ارائه پیش نویس برنامه پنجم توسعه به مجلس‌، افزود: پیش‌بینی شده است تا پایان برنامه پنجم حداقل هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد که از این میزان، 38 درصد آن باید توسط سیستم بانکی و 13 درصد نیز توسط بخش تعاون و خصوصی محقق شود. وزیر تعاون با تاکید بر اینکه مردم باید پا به عرصه اقتصاد بگذارند، گفت: در شرایط فعلی اکثریت افراد جامعه درآمد بالایی ندارند، این در حالی است که جوانان ما نیز برای ورود به عرصه اشتغال از توانمندی‌های لازم برخوردار نیستند.
 
عباسی تحرکات ایجاد شده در حوزه اشتغال توسط طرح‌های زودبازده را به دلیل همکاری همه ارکان دولت دانست و بیان داشت‌: سالانه 70 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به صورت متوسط برای اشتغال صورت می‌گیرد و طی سال‌های گذشته سهم زودبازده‌ها از این میزان بین 6 تا 7 هزار میلیارد تومان بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر