بازدید 5250

نگرانی مشاور وزیر دفاع اوکراین از بروز جنگ

یوری بوتوسوف مشاور وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که در صورت ازسرگیری جنگ در منطقه دونباس، ارتش اوکراین آمادگی برای شرکت در آن را ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲ 19 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از hیرنا، مشاور وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت: در صورت آغاز جنگ در منطقه دونباس در شرق اوکراین، وضعیت (بسیار نابسامان برای اوکراین) سال ۲۰۱۴ دوباره تکرار خواهد شد.

به گفته بوتوسوف، در جبهه‌های جنگ در شرق اوکراین، کاملا مشخص است که رهبری اوکراین به اصلاحات ساختار نظامی کشور توجه جدی نمی‌کند.

مشاور وزیر دفاع اوکراین به وجود مسائل در سیستم قضایی، سیاسی و اقتصادی این کشور اشاره و اضافه کرد: بخاطر این مسائل کشور با کمبود شدید بودجه حتی برای خرید‌های ضروری مواجه است.

وی ادامه داد: هیچ شکی نیست که داوطلبان مجبور خواهند شد وجوه کمک‌های مالی مردمی برای نیاز‌های ارتش اوکراین جمع آوری کنند.

بوتوسوف گفت: هیچ گونه برنامه‌ای برای خرید پهپاد‌های مورد نیاز ارتش اوکراین اجرا نمی‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تنش‌ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از اوایل ماه جاری میلادی اوج گرفته است.

در ماه فوریه که هم ارتش اوکراین و هم جدایی طلبان از افزایش تلفات ناشی از درگیری‌ها خبر داده و یکدیگر را متهم به استفاده از سلاح‌های سنگین که ممنوع شده بود کردند، این نگرانی ایجاد شد که ممکن است آتش بس شکننده‌ای که در ژوئیه ۲۰۲۰ برقرار شده بود، نقض شود.

جنگ و ناآرامی در شرق اوکراین از ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و روس تبار‌های مناطق دونتسک و لوگانسک بطور یکجانبه جمهوری خودخوانده تشکیل دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی