بازدید 20027
۷

سد «زاینده رود» در اصفهان

سد قوسی زاینده رود با ارتفاع ۲۰۳/۲۰ در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود احداث شد. این سد به منظور ذخیره و تنظیم آب خروجی از سد برای مصارف مختلف حاشیه زاینده‌رود در سال ۱۳۵۰ ه. ش توسط شرکت‌های فرانسوری سوگرا، کامپنون برنارد و بیار طراحی و اجرا شده‌است. میزان بارندگی در سر شاخه زاینده رود نسبت به متوسط بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته و ( شنبه ۲۸ فروردین ماه) میزان ورودی سد ۵۷/۳متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۸/۳ متر مکعب بر ثانیه و میزان حجم آن ۳۵۶/۳۱۰ ملیون متر مکعب آب دارد. با توجه به اینکه مخزن سد زاینده‌رود ۲۴/۵ درصد آب دارد، صرفه‌جویی در بخش‌های شرب، بهداشت و صنعت ضروری است و همپنین اگر اگر بر مصرف بهینه در بخش‌های شرب، بهداشت و صنعت تاکید نشود، تابستان سختی در انتظار خواهیم داشت. ‌
کد خبر: ۱۰۴۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 18 April 2021
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷
سلام
مگر بارش نشده که سد خالی است؟ چرا سال گذشته فکر امروز را نکردند؟ و آب را بیش از حد اندازه مصرف نمودند و بدون برنامه در رودخانه رها کردند! آیا با این حال برنامه ای برای مصرف و صرفه جویی دارند یا میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
شما خبر نداري كه بارش شده يا نه؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
نخیر مدیر سد برای القای خشکسالی ابی ذخیره نکرد و اب رو ول کرد بره دشتهای اصفهان چاهها رو پر کنه
تابستان وحشتناکی در انتظاره
خوزستان امسال هم سال سختی خواهد داشت ، پیش بینی شده تنش آبی خواهیم داشت ، لطفاً از نخیلات بی آب و اراضی کشاورزی محروم از آب جلگه خوزستان هم عکس منتشر کنید تا مسئولین و مجریان سیاست های انتقال آب کارون به اصفهان دستاوردهای باشکوه و نتایج فعالیت های سازنده خود در خوزستان را هم ببینند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
ميزان بارش ها در اصفهان به مراتب كمتر از خوزستان بوده و شرايط امسال اصفهان و يزد و كرمان بسيار سخت تر از خوزستان خواهد بود.
سلام . اگر اینطور می باشد انتقال آب به یزد و کرمان و قم را قطع کنند تا ما هم مثل خوزستان از ارسال آب به شهر های دیگر عقب نمانیم.!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل